• <

Wynik wyszukiwania - "daewoo" - Wiadomości

Katar zrealizuje zamówienia na konwencjonalne tankowce LNG, osiągając liczbę 104 jednostek

QatarEnergy podpisało długoterminowe umowy czarteru czasowego (TCP) z czterema międzynarodowymi armatorami na eksploatację 19 nowych, ultranowoczesnych, konwencjonalnych statków LNG jako część drugiego przetargu armatorów w ramach historycznego programu rozbudowy floty LNG QatarEnergy.
02.04.2024

Wypadek w dużej stoczni, nie żyje pracownik, prace wstrzymane

W należącej do południowokoreańskiego giganta Hanwha Ocean stoczni Okpo doszło do śmiertelnego wypadku.
15.01.2024

Pracownik południowokoreańskiej stoczni i oficer tamtejszej marynarki szpiegowali dla Tajwanu?

Południowokoreańskie media poinformowały, że były pracownik koncernu stoczniowego Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) oraz były oficer marynarki Korei Południowej mogli prowadzić działalność szpiegowską na rzecz Tajwanu. Dzięki nim z DSME wyciec miały plany okrętów podwodnych.
08.01.2024

Hanwha Ocean zbuduje najnowocześniejsze okręty podwodne dla Korei Południowej. Te same oferuje w ramach programu "Orka"

Południowokoreańska Administracja Przejęć Obronnych (Defense Acquisition Program Administration, DAPA) wybrała Hanwa Ocean jako głównego wykonawcę do budowy i dostarczenia kluczowych dla sił morskich państwa okrętów podwodnych z serii KSS-III Batch-II. Takie same są oferowane Polsce w ramach programu "Orka".
08.12.2023

Doki w Chinach pękają w szwach. W Korei i UE pustoszeją

Chińscy stoczniowcy w 2023 r. odnotowali 63% wzrost zamówień na nowe projekty. Tak wynika danych podanych przez CANSI za okres od stycznia do października. Chińscy stoczniowcy uzyskali zamówienia na 61,06 mln t w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2023 r. Innowacyjne promy z Chin i kontenerowce oraz masowce możemy oglądać w polskich portach prawie codziennie.
07.12.2023

Hanwha Ocean zdobywa zamówienie na największe na świecie statki do transportu amoniaku

Południowokoreańska stocznia ogłosiła, że 14 listopada uzyskała zamówienie o wartości około 500 milionów dolarów na budowę czterech bardzo dużych zbiornikowców amoniaku (Very Large Ammonia Carriers, VLAC) dla greckiego przedsiębiorstwa żeglugowego Naftomar Shipping and Trading Co. Ltd. Inc (Naftomar). Każdy statek będzie w stanie przetransportować 93 000 m3 amoniaku, będącego nadzieją dla dekarbonizacji żeglugi jako zielone paliwo.
24.11.2023

Czarter na czas – klauzula „off-hire” [Część III]

Charakter prawno-kontraktowy, rodzaje i zakres praw i obowiązków stron umowy czarteru na czas, w relacji do klauzul „off-hire” został przeanalizowany w Części I Czarter na czas - klauzula "off-hire" Część I i II Czarter na czas - klauzula "off-hire". Część II.
06.10.2023

Azjatycki przemysł stoczniowy płynie cała naprzód. Europejski w kilwaterze

Przemysł stoczniowy przeżywa boom i armatorzy biją się o miejsca w dokach. Niestety, ale w stoczniach azjatyckich. Europejskie stocznie ratują się zamówieniami na statki pasażerskie, specjalistyczne i okręty. Firmy z otoczenia stoczni ratują się sprzedając najnowocześniejsze urządzenia i technologie do stoczni azjatyckich.
04.08.2023

Okręt podwodny programu "Orka"- co wiemy o potencjalnych oferentach?

Ogłoszenie przez ministra obrony narodowej Mariusza Błaszczaka ruszenia z realizacją programu "Orka" rozpoczyna szereg prac w związku całym przedsięwzięciem. Jeszcze zanim choćby odbędzie się cięcie blach pod budowę pierwszego z okrętów, miną lata w związku z pracami koncepcyjnymi, konsultacjami rynkowymi, aż w końcu przetargiem i wyborem najlepszej oferty.
23.07.2023

Rynek pływających terminali LNG. FSRU w Gdańsku na inwestycyjnym kursie

Flota FSRU podwoi się do 2025 roku – przewidywali około 10 lat temu analitycy z Oxford Institute of Energy Studies. Po napaści Rosji na Ukrainę widać, że wiele krajów europejskich poszukuje sposobów na zwiększenie możliwości przeładunkowych skroplonego gazu. W Polsce zdecydowano, że statek FSRU zacumuje w Zatoce Gdańskiej.
10.07.2023

Stocznia z „wielkiej trójki” z nowym właścicielem i nazwą

Jedna z największych stoczni na świecie, południowokoreańska Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering ma nowego właściciela i nową nazwę.
26.05.2023

Stocznie Republiki Korei z 37% udziałem w światowym rynku. Biznes pod parasolem rządu

Koreańskie stocznie stawiają na statki innowacyjne o wysokiej marży. Wystartowały dynamicznie w 2023 r mimo ogólnego spowolnienia tempa nowych zamówień na całym świecie. Podczas gdy Chiny odzyskały przewagę w nowych zamówieniach w marcu br., koreański przemysł stoczniowy podkreśla, że utrzymał pozycję lidera w pierwszym kwartale.
17.04.2023

Największy na świecie pływający terminal FSRU przybywa do Hongkongu

Największa na świecie pływająca jednostka magazynowania i regazyfikacji (FSRU) dotarła do portu w Hongkongu, aby obsłużyć pierwszy w mieście terminal importowy skroplonego gazu ziemnego (LNG), o czym poinformowały zaangażowane w to przedsięwzięcie CLP Power Hong Kong i Hong Kong Electric.
14.04.2023

Towimor. Blisko klienta i z ogromem zamówień

Specjalizujący się w urządzeniach pokładowych Towimor to specyficzna firma – jako jedna z niewielu na polskim rynku okrętobudownictwa nie mieści się nad morzem, a w Toruniu. Ale dzięki utworzeniu spółki i fabryki w Korei Południowej jest bliżej klienta niż kiedykolwiek wcześniej. O osiągnięciach i planach firmy, a także bogatych w doświadczenia ostatnich latach, opowiada Marcin Starybrat, dyrektor handlowy w Towimorze.
13.03.2023

Południowokoreańskie stocznie notują ogromne zyski w lutym i dobre prognozy

Choć globalne tempo zamówień na nowe statki zaliczyło spadek w stosunku do zeszłego roku (z czym wiążą się spadki wartości jednostek dalekomorskich na giełdach) to południowokoreańskie stocznie nie mają na co narzekać. Strategia polega na skupieniu się na statkach o wysokiej wartości, w tym na gazowcach LNG, a także na nowych technologiach i rozwijającym się segmencie statków zasilanych metanolem. To wszystko zaczyna przynosić rezultaty, dzięki czemu giganci branży stoczniowej Korei notują zyski, pomimo spadku popytu.
09.03.2023

Korea Południowa również wzmacnia swój potencjał militarny o drony

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) prowadzi rozmowy z Marynarką Wojenną Korei Południowej w celu opracowania bezzałogowych pojazdów podwodnych (UUV) do celów wojskowych.
30.12.2022

Zmodernizowano największy na świecie statek FSRU. Teraz popłynie do Hongkongu

Zakończono modernizację największej na świecie jednostki pływającej do magazynowania i regazyfikacji (FSRU), MOL FSRU Challenger, zwiększając jej zdolności przed wysłaniem do Hongkongu.
27.12.2022

Towimor dostarczy wyposażenie cumowniczo-kotwiczne dla offshore'owców Eneti

Towimor podpisał kontrakt z jedną z największych stoczni, koreańskim DSME (Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering) na dostawę wyposażenia cumowniczo-kotwicznego na budowane dla Eneti statki do instalacji turbin wiatrowych.
05.12.2022

Południowokoreańska stocznia DSME rozwiązuje kolejną umowę z rosyjskim klientem

Przedsiębiorstwo Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) anulowało kontrakt na budowę gazowca LNG dla klienta z Rosji.
28.11.2022

Europejskie stocznie umierają pod presją chińskiej i koreańskiej konkurencji. Za 10 lat doki będą puste?

Przemysł budowy statków w Europie jeszcze pracuje. Za 10 lat europejski przemysł produkcji statków może być już tylko historią. Stocznie europejskie są bezbronne wobec praktyk dumpingowych oraz bezpośredniego wsparcia przemysłu stoczniowego przez państwa azjatyckie. Armatorzy europejscy działający pod ochronnym parasolem i często z istotnym wsparciem swoich państw zyski lokują w stoczniach azjatyckich.
07.09.2022

Rekordowe zamówienia zbiornikowców LNG, rekordowe ceny. PGNiG wchodzi na rynek z portfelem na 8 zbiornikowców

Globalny portfel zamówień statków na skroplony gaz ziemny osiągnął prawie 230 gazowców LNG i stanowi to 38 proc. wielkości obecnej floty operacyjnej. PGNiG z kontraktem na 8 statków funkcjonuje na rynku jako nowy inwestor.
10.08.2022

Koreańskie stocznie walczą o podium z Chinami

W maju br. koreańskie stocznie podpisały kontrakty na 20 jednostek i 1,2 miliona CGT i przejęły prawie połowę światowego portfela kontraktów na który złożyło się 57 statków i 2,5 miliona CGT. Na początku lipca br. Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (KSOE) z Korei Południowej powiększyła swój portfel o 10 zbiornikowców LNG o wartości 2,21 mld dolarów. Wojna wyraźnie napędza stoczniom portfel na gazowce i zbiornikowce.
12.07.2022

Koreański gigant stoczniowy w kryzysie

Choć zamówień nie ubywa, południowokoreański sektor stoczniowy zmaga się z coraz większymi problemami. Jeden z tamtejszych gigantów, DSME, już mówi o kryzysie.
08.07.2022

Coraz więcej nowych zamówień i coraz wyższe ceny. Analiza rynku tonażowego (tydzień 23-26/2022)

Jak pokazują dane z rynków tonażowych z ostatnich tygodni wzrasta aktywność w zakresie kontraktowania nowych jednostek. Szczególne wzrosty były zauważalne między innymi w segmencie gazowców do przewozu LNG, co wprost wynikało z sytuacji rynkowej i politycznej, występującej na świecie. Większemu zainteresowaniu nowymi jednostkami towarzyszy równolegle ogólny wzrost cen nowych statków. Z kolei w złomowaniach jednostek nadal stagnacja.
05.07.2022

Rosja dalej nie płaci, Daewoo anuluje produkcję kolejnego tankowca

Pod koniec maja koreański gigant stoczniowy DSME (Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering) poinformowała o anulowaniu zamówienia na pierwszy z trzech tankowców LNG, jakie stocznia miała zbudować dla rosyjskiego koncernu Sovcomflot. Koreańczycy podali, że zamawiający nie dokonał płatności raty z tytułu umowy. Obecnie DSME anulowała z tego samego powodu zamówienie na drugi tankowiec dla Sovcomflotu i czeka na rozwój sytuacji w przypadku trzeciego.
05.07.2022

Południowokoreańska stocznia odmawia budowy rosyjskiego tankowca

Stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) anulowała zamówienie na tankowiec LNG, który rosyjski Sovcomflot zamówił na potrzeby projektu Arctic LNG 2 realizowanego przez Novatek.
27.05.2022

Cisza na morzu – czy niektórym inwestycjom tonażowym i złomowaniom grozi zastój? Analiza rynku tonażowego (tydzień 14-18/2022)

Kolejne tygodnie ciszy w recyklingu okrętowym w praktycznie wszystkich segmentach tonażu. Okres ten charakteryzował się małą ilością złomowanego tonażu oraz oferowanymi wysokimi cenami za okrętowy złom, sięgający już okolic 700 USD za ldt, a więc tzw. tonę statku pustego. Sytuację tę wzmacniał trwający ramadan oraz okres wielkanocny. W nowych budowach również trwało widoczne spowolnienie. Podobny trend miał miejsce w transakcjach kupna-sprzedaży używanych jednostek pływających.
16.05.2022

Hyundai będzie przerabiał metanowce na FSRU

Koreański koncern Hyundai Heavy Industries przygotowuje się do przerabiania statków do transportu LNG na pływające terminale FSRU – pisze gazeta Korea Economic Daily. To reakcja na spodziewany popyt na te jednostki w Europie.
05.04.2022

Analiza rynku tonażowego (tygodnie 5-7/2022)

Kolejne tygodnie początku nowego roku to czas aktywizacji rynku tonażowego w wielu obszarach. Na koniec stycznia aktualny portfel złożonych nowych zamówień w 2022 roku na wszystkie typy statków wynosił 77 jednostek, jednakże nadal było to o 40% mniej w porównaniu do danych z zeszłego roku. Niemniej jednak zapotrzebowanie na tonaż widać między innymi po cenach statków, które mocno wystrzeliły w górę. W uśrednieniu są one obecnie najwyższe od 10 lat!
21.02.2022

Analiza rynku tonażowego (tygodnie 2-5/2022)

Sytuacja na rynku tonażowym była w ostatnich tygodniach bardzo zróżnicowana i zależała od konkretnego segmentu rynku, sektorów a nawet poszczególnych typów jednostek. Duże zapotrzebowanie występowało nadal na gazowce do przewozu LNG. Rynek frachtowy masowców sięgnął dna i mocno liczy na solidne odbicie, więc armatorzy tego segmentu bacznie obserwują sytuację.
09.02.2022

Komisja Europejska zabrania fuzji stoczniowych molochów

Komisja Europejska zablokowała projekt fuzji dwóch wielkich południowokoreańskich stoczni: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) oraz Hyundai Heavy Industries (HHI).
14.01.2022

Raport: Unia blokuje megatransakcję przejęcia koreańskiego giganta stoczniowego

Unia Europejska (UE) podjęła decyzję, aby uniemożliwić południowokoreańskiemu przedsiębiorstwu stoczniowemu Hyundai Heavy Industries (HHI) sfinalizowanie proponowanego przejęcia konkurencyjnego Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), podała Korea Times, powołując się na kilka źródeł.
19.11.2021

Koreański tygrys atakuje. Południowokoreańskie stocznie w walce o globalną dominację

Po długoletnim załamaniu koniunktury sytuacja w południowokoreańskim przemyśle stoczniowym poprawiła się na tyle, że koreańskie stocznie walczą o miano globalnego lidera wespół z Chinami. Wsparcie rządu, globalny popyt na statki sprawia, że Korea pokazuje potencjał stoczniowy godny miana koreańskiego tygrysa.
05.11.2021

DSME potwierdza cyberatak

Południowokoreański gigant stoczniowy Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) potwierdził, że prawdopodobnie stał się obiektem cyberataku.
03.11.2021

Dobre perspektywy zachęcają do odważniejszych inwestycji w nowe statki. Analiza rynku tonażowego (tydzień 36-39/2021)

Dobre wyniki i perspektywy dla rynku przewozów ładunków masowych zachęcają armatorów i inwestorów do inwestycji w tonaż. Dzięki temu oprócz sporego wolumenu transakcji jednostkami z drugiej ręki to głównie azjatycki rynek stoczniowy odnotowuje świeży powiew dla nowych zamówień.
04.10.2021

MOL zamawia cztery gazowce LNG na czarter dla rosyjskiego giganta

Mitsui OSK Lines (MOL) ogłosił, że zamówił cztery nowe gazowce skroplonego gazu ziemnego (LNG) od południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) z dostawą w 2024 roku.
22.09.2021

Boom w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tydzień 32-35/2021)

Z rynku spływały kolejne elektryzujące informacje na temat inwestycji w tonaż. Wielkie zamówienia omijały jednak w większości przypadków europejski rynek stoczniowy, lokując się głównie na Azji.
13.09.2021

Terminal LNG w Świnoujściu przyjął 137. dostawę gazu na pokładzie Al Karaana

We czwartek 19 sierpnia do Portu w Świnoujściu zawinął gazowiec Al Karaana. Przywiózł 24. w tym roku, a łącznie 137. dostawę gazu.
20.08.2021

Koreańskie stocznie podniosą ceny

Korzystając z niesłabnącego popytu, wielka trójka południowokoreańskich stoczni podniesie ceny, by odrobić straty na stali.
04.08.2021

Hapag-Lloyd potwierdza rozmowy o dodaniu 10 statków do swojej floty

Niemiecki Hapag-Lloyd, piąta co do wielkości firma żeglugi kontenerowej na świecie, prowadzi obecnie rozmowy z firmami dotyczące zakupu dziesięciu statków o ładowności 13000 TEU.
29.07.2021

Coraz lepszy czas dla tonażu. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 25-28/2021)

Aktywność w zakresie nowych budów, transakcji kupna – sprzedaży statków używanych cały czas wzrasta. Świadczą o tym dane nie tyle ostatnich tygodni, co dotychczasowej części bieżącego roku. Na rynku recyklingu okrętowego również brakuje statków, które z kolei można by było wysłać na złom. Stąd też ceny oferowane przez zakłady złomowe, czy też tzw. cash buyer’ów osiągają wysokie wartości, zbliżając się do poziomów USD 600 za tonę statku pustego.
22.07.2021

HMM zamawia 12 kontenerowców w DSME i Hyundai Heavy

Południowokoreańska firma żeglugowa HMM osiągnęła porozumienia w sprawie budowy dwunastu kontenerowców o ładowności 13 tys.TEU o wartości 1,57 miliarda dolarów.
30.06.2021

Hapag-Lloyd składa nowe zamówienie na bardzo duże kontenerowce

Hapag-Lloyd zamówił kolejne sześć bardzo dużych kontenerowców w Korei Południowej. Zamówione w Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) statki będą miały pojemność ponad 23 500 TEU z silnikami dwupaliwowymi, które mogą pracować na paliwie LNG. Dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku.
23.06.2021

Potencjał azjatyckich stoczni po COVID-19 [raport]

Pandemia COVID-19 ujawniła zdolność azjatyckich stoczni do dostarczania efektywnych kosztowo statków niskoemisyjnych, znajdując odzwierciedlenie w sporym wolumenie zamówień. To właśnie azjatycki przemysł stoczniowy szybko podniósł się po trudnym dla światowym gospodarki 2020 roku, zwiększając swój udział w rynku.
01.06.2021

Wärtsilä dostarczy technologię dla sześciu tankowców Arctic LNG 2

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy systemy generatora gazu obojętnego (IGG) dla sześciu tankowców arktycznych LNG 2.
01.06.2021

Mniej zamówień niż przewidywano. Czołowa koreańska stocznia notuje stratę w pierwszym kwartale

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zanotowała stratę w pierwszym kwartale 2021 roku, po zysku w tym samym okresie w zeszłym roku.
21.05.2021

Eneti złożyła zamówienie warte 330 mln dolarów na nowe jednostki offshore

Firma Eneti Inc zajmująca się instalacjami morskimi na morzu, do niedawna znana jako Scorpio Bulkers, zawarła umowę na budowę statku do instalacji turbin wiatrowych. Jednostka zostanie zbudowana przez południowokoreańską firmę Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering.
18.05.2021

Od początku roku zamówiono już 27 statków napędzanych LNG

Od początku tego roku armatorzy zamówili już 27 jednostek napędzanych LNG – informuje firma Gibson Shipbrokers. Wśród nich 14 to były tankowce, dziewięć kontenerowce, dwa drobnicowce i jeden samochodowiec. Statki będą dostarczane do 2024 roku.
14.04.2021

Problemów nie brakuje, ale życie gospodarcze toczy się dalej. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 10-13/2021)

Za sprawą zablokowania Kanału Sueskiego przez kontenerowiec „Ever Given” konsekwencje tego wydarzenia wpłynęły również na inne segmenty żeglugi. W związku z tym wykorzystanie, czyli tzw. utylizacja statków znacznie wzrosła, ponieważ wiele z nich przekierowało się na znacznie dłuższą trasę dookoła Afryki via Przylądek Dobrej Nadziei. Krótkoterminowa dostępność przestrzeni ładunkowych pod przewozy znacznie spadła.
06.04.2021

Czołowa południowokoreańska stocznia wstrzymała produkcję z powodu wybuchu infekcji COVID-19

Południowokoreańska stocznia, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), wstrzymała produkcję w swoich zakładach w Okpo i Geoje z powodu wybuchu infekcji COVID-19 wśród pracowników.
23.03.2021

DSME zdobyło kontrakt na kwartet kontenerowców

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) zdobyła wart 441 mln dolarów kontrakt na budowę czterech kontenerowców.
17.02.2021

Hapag-Lloyd z finansowaniem na sześć mega kontenerowców napędzanych LNG

Niemiecka linia kontenerowa, Hapag-Lloyd, zapewniło finansowanie z dwóch źródeł na kwotę 889 mln dolarów. Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone zakup sześciu mega kontenerowców o ładowności 23,5 tys. TEU, które zostały zamówione w grudniu 2020 roku.
10.02.2021

MAN dostarczy silniki dla najnowszych kontenerowców Hapag-Lloyd napędzanych LNG

Producent silników, MAN Energy Solutions, zdobył zamówienie na dostarczenie sześciu silników dla megakontenerowców Hapag-Lloyd o napędzie LNG i ładowności ponad 23 tys. TEU.
03.02.2021

DHT odnawia flotę dzięki zakupowi ekologicznych tankowców

DHT Holdings podpisała umowę na zakup dwóch bardzo dużych tankowców (VLCC) wybudowanych w 2016 roku w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) za kwotę 136 mln dolarów.
22.01.2021

Czy najgorsze jest już za nami? Statki do przewozu LNG biją kolejne rekordy. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 53/2020, 1-2/2021)

Fundamenty segmentu masowców wydają się gotowe do odbudowy i wzrostu już w 2021 roku. Ostatnie tygodnie, to kontynuacja ciężkiej sytuacji dla tankowców i branży związanej z wydobyciem ropy naftowej. Rozpędu nabierają za to projekty związane z odnawialnymi źródłami energii i ogólnoświatową transformacją energetyczną.
18.01.2021

Największe kontenerowce świata - przegląd

Kontenerowce są podstawowymi podmiotami komercyjnego intermodalnego transportu towarowego. Na dzień dzisiejszy prawie 90% ładunków niemasowych na całym świecie jest transportowanych na tego typu statkach. Warto im się bliżej przyjrzeć. Przedstawiamy listę 10 największych funkcjonujących kontenerowców w 2020 roku, na podstawie ich pojemności mierzonej w TEU.
11.01.2021

Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą

Dzisiaj kolejny z cyklu artykułów na temat armatorów i ich flot, których statki zawijają do polskich portów. Tym razem zajmiemy się przedsiębiorstwem armatorskim Stena Bulk, będącym jedną ze spółek bardzo renomowanej Grupy Stena. Jednymi z bardziej charakterystycznych jednostek wykorzystywanych we flocie Steny Bulk są tzw. metanowce, a więc jednostki do przewozu LNG. Właśnie jeden z takich statków pod koniec grudnia 2020 roku zawinął do świnoujskiego terminala LNG, przywożąc do kraju kolejną partię gazu z USA.
08.01.2021

Scorpio Bulers ujawniło nową nazwę

Scorpio Bulkers zamierza zmienić swoją nazwę na Eneti Inc., wraz z odejściem firmy z segmentu przewozów masowych i przejścia na rynek morskiej energetyki wiatrowej.
07.01.2021

Irak podpisał wartą 2,6 mld dolarów umowę z DSME na budowę pierwszej fazy Portu Faw

Irak podpisał wartą 2,6 mld dolarów umowę z południowokoreańskim Daewoo Engineering & Construction na budowę pierwszego etapu portu handlowego Faw, który miałby powstać na południu kraju.
01.01.2021

Chiny zatwierdziły fuzję południowokoreańskich gigantów stoczniowych

Chiński urząd antymonopolowy zatwierdził plan fuzji pomiędzy południowokoreańskimi stoczniami: Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), Hyundai Heavy Industries (HHI) oraz Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
29.12.2020

Hapag-Lloyd zamówił sześć megakontenerowców w stoczni DSME

Niemiecki armator Hapag-Lloyd złożył zamówienie na sześć megakontenerowców (ULCV) w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.
24.12.2020

Scorpio Bulkers żegna się z rynkiem masowców i wkracza w segment morskiej energetyki wiatrowej

Monakijski armator Scorpio Bulkers planuje w czasie 2021 roku sprzedać swoje pozostałe masowce i zmienić nazwę. Będzie to część przejścia firmy na rynek odnawialnych źródeł energii.
22.12.2020

Nowa jednostka Minervy zakończyła próby morskie i gazowe

Grecki armator Minerva, prowadzony przez Andreasa Martinosa, zakończył próby morskie i gazowe swojego najnowszego gazowca LNG – Minerva Psara.
21.12.2020

DSME podpisał list intencyjny w sprawie budowy 10 dużych tankowców zasilanych LNG

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) podpisała list intencyjny w sprawie budowy dużych tankowców (VLCC) dla anonimowego europejskiego klienta.
09.12.2020

DSME z kontraktem na 3 tankowce VLCC

Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) złożyła zamówienie na trzy bardzo duże tankowce (VLCC) w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Kontrakt jest warty 260 mln dolarów.
07.12.2020

GTT zaprojektuje zbiorniki dla sześciu tankowców LNG klasy lodowej

Francuska firma GTT otrzymała kontrakt na zaprojektowanie zbiorników dla sześciu gazowców LNG Arc 7 klasy lodowej.
04.12.2020

DSME ukarany grzywną 13,8 mln dolarów za niesprawiedliwe traktowanie podwykonawców

Koreańska Komisja ds. Uczciwego Handlu ukarała stocznię Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) za nieuczciwe traktowanie podwykonawcom. Koncern bowiem wyznaczał ceny kontraktów poniżej kosztów pracy. Koreański gigant otrzymał w związku z tym karę w wysokości 13,8 mln dolarów.
01.12.2020

Zvezda tnie blachy pod czołowy tankowiec klasy ARC7 LNG

Rosyjski koncern stoczniowy Zvezda Shipbuilding Complex poinformował, że pociął blachy pod budowę czołowego statku w serii tankowców LNG ARC7 klasy lodowej.
23.11.2020

Rośnie liczba zamówień na nowe statki

Miniony tydzień był dobrodziejstwem dla stoczniowców, ponieważ armatorzy chętniej kontraktowali nowe jednostki – podaje portal hellenicshippingnews.com.
19.11.2020

ABB dostarczy napęd lodołamacza flocie nowo budowanych zbiornikowców LNG

Fińska firma technologiczna ABB wygrała kontrakt o wartości ponad 300 milionów dolarów od Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering na dostawę pakietu zasilania i napędu dla sześciu nowych statków transportowych LNG, które pływałyby wzdłuż Północnej Drogi Morskiej.
04.11.2020

Novatek kończy formację floty Arctic LNG 2

Novatek, największy niezależny producent gazu ziemnego w Rosji, podpisał długoterminowe umowy czarterowe na sześć zbiornikowców LNG typu lodowego Arc7.
29.10.2020

Piraci porwali marynarza z gazowca LNG na Zatoce Gwinejskiej

Piraci w Zatoce Gwinejskiej zaatakowali zbiornikowiec LNG i porwali jednego członka załogi.
20.10.2020

DSME otrzymało zamówienia na gazowce o wartości 1,7 mld USD

Południowokoreański stoczniowiec Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zdobył dwa zamówienia na sześć zbiornikowców LNG.
15.10.2020

Nowe megakontenerowce HMM wypłynęły z pełnym ładunkiem w swój dziewiczy rejs

Dwanaście nowych megakontenerowców HMM o pojemności 24 000 TEU przewoziło pełny ładunek kontenerów podczas swoich dziewiczych rejsów z Chin do Europy. Według przewoźnika, wszystkie dwanaście statków wypłynęło z Chin z ich maksymalną dopuszczalną ładownością.
09.10.2020

MSC – armator z pozytywnym nastawieniem

MSC – Mediterranean Shipping Company to bardzo znana szwajcarska firma armatorska założona w 1970 roku w Neapolu, we Włoszech. Statki tego armatora są częstym gościem polskich portów, a w szczególności Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni, gdzie regularnie zawijają eksploatowane przez niego kontenerowce. Do gdańskiego Deepwater Container Terminal zawitał natomiast w zeszłym roku największy na świecie kontenerowiec świata, noszący właśnie logo armatora MSC. Oprócz tego przed wybuchem pandemii przypływały również do naszyc
05.10.2020

Scorpio sprzedaje masowiec bez płuczki, ponieważ realizuje strategię morską ukierunkowaną na morską energetykę wiatrową

Monakijski armator, Scorpio Bulkers, sprzedaje jeden ze swoich masowców bez płuczki, co stanowi pierwszy krok w niedawno ujawnionej strategii firmy, skoncentrowanej na sektorze morskiej energetyki wiatrowej.
01.10.2020

Raport z rynku żeglugowego – uzależnieni od Chin (tydzień 35-37)

Odmrożenia światowych gospodarek po okresie „lockdown’u” przynoszą swoje efekty. Prognozuje się, że w najbliższym czasie bardzo duża część produkcji zostanie przekazana do transportu morskiego, co daje po raz kolejny nadzieję na poprawę rynków frachtowych. Obecną dynamikę gospodarczą dyktuje nadal gospodarka chińska, która po przejściu pandemii na przełomie roku nabiera coraz mocniejszego tempa.
16.09.2020

HMM połączyło siły z SHI nad rozwojem technologii inteligentnych statków

Południowokoreańskie przedsiębiorstwo żeglugowe HMM podpisało list intencyjny (MoU) z firmą Samsung Heavy Industries (SHI), w sprawie rozwoju technologii inteligentnych statków.
09.09.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w trzecim tygodniu sierpnia 2020

Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
04.09.2020

Raport z rynku żeglugowego – morze niepewności (tydzień 30-32)

Wszystko wskazuje na to, że efekt pierwszego ciosu kryzysu pandemicznego oraz efekty gwałtownie załamującej się ceny ropy minęły. Wiele z segmentów żeglugi mozolnie podnosi się z gruzów tego, co powstało po wielkim zamieszaniu pierwszego półrocza. Czas trwania procesów kryzysowych rządzi się jednak swoimi prawami i może jeszcze niejednokrotnie zaskoczyć tym bardziej, że nadal wisi nad globalną gospodarką widmo nadchodzącej lub najprawdopodobniej już rozpoczętej drugiej fali pandemii wirusa COVID-19.
10.08.2020

Scorpio Bulkers z mocnym wejściem na rynek morskiej energii wiatrowej

Scorpio Bulkers zamierza wejść na rynek morskiej energii wiatrowej, budując statek do instalacji turbin wiatrowych.
05.08.2020

Pierwsze półrocze 2020 r. z perspektywy przemysłu stoczniowego. Zagadnienia węzłowe

W skutek pandemii COVID-19 świat mierzy się z największym od czasu Wielkiego Kryzysu lat 30-tych ubiegłego stulecia kryzysem gospodarczym. Na szczęście nie ziściły się najgorsze scenariusze zwiastujące kolaps światowej gospodarki. Wyraźne są pewne symptomy odbicia.
29.07.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w trzecim tygodniu lipca 2020 roku

Gospodarka morska zdaje test odporności w czasie kryzysu, jednak wpływ pandemii wciąż jest widoczny w różnych jej sektorach. Publikujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych.
24.07.2020

Zwodowano kolejny gazowiec LNG dla Miverva Gas

Minerva Gas, grecki właściciel i operator LNG, zwodował swój nowo zbudowany statek w Samsung Heavy Industries w Korei Południowej.
24.07.2020

DSME i Port Rotterdam połączyły siły nad stworzeniem inteligentnego interfejsu dla statków i portów

Południowokoreański stoczniowiec Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) połączy siły z holenderskim zarządem portu w Rotterdamie (PoR), aby opracować interfejs między inteligentnym statkiem a inteligentnym portem.
21.07.2020

Przemysł stoczniowy w poważnym kryzysie. Ogromny spadek zamówień w 1 połowie 2020 roku

W pierwszej połowie tego roku nastąpił dramatyczny spadek działalności stoczniowej, ponieważ pandemia COVID-19 ograniczyła gotowość właścicieli do zamawiania nowych statków w związku z niepewnością rynku i ograniczonym dostępem do kapitału.
14.07.2020

HMM ochrzcił swój siódmy ogromny kontenerowiec

Czołowy południowokoreański armator, HMM, przywitał 7 z 12 gigantycznych kontenerowców o ładowności 24 000 TEU. Są to największe jednostki tego typu na świecie pod względem ich nośności.
01.07.2020

Hunter Tankers pozyskało 157 mln dolarów na refinansowanie

Hunter Tankers AS, spółka w 100% zależna od norweskiej grupy Hunter ASA, otrzymała wiążące zobowiązania do udzielenia pożyczki w wysokości 157,5 mln USD od konsorcjum banków składającego się z Danske Bank, DNB, Nordea i SEB.
21.06.2020

Wärtsilä dostarczy swoje rozwiązania LNG dla nowych jednostek KNOT

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä została zakontraktowana w celu dostarczenia rozwiązań technicznych dla dwóch nowych tankowców wahadłowych o nośności 124 000 DWT.
08.06.2020

DSME zdobyło duży kontrakt od rosyjskiego Novateku

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering z Korei Południowej wygrał zamówienie na budowę barek skroplonego gazu ziemnego dla rosyjskiego producenta LNG Novatek.
08.06.2020

Zawinięcie największego kontenerowca świata „HMM ALGECIRAS” w dziewiczym rejsie do Hamburga

Nowy okręt flagowy południowokoreańskiego przedsiębiorstwa żeglugowego „HMM ALGECIRAS”(wcześniej Hyundai Merchant Marine) zawinął do portu w Hamburgu w niedzielę 7 czerwca 2020 r. Przeładunek odbył się w Hamburgu w HHLA Container Terminal Burchardkai (CTB). Wyładowano i załadowano w sumie 13 600 TEU (standardowe kontenery 20 stopowe).
08.06.2020

Największy na świecie kontenerowiec zawinął do Europy

Kontenerowiec HMM Algeciras o ładowności 24 tys. TEU został w środę największą jednostką, która kiedykolwiek zawinęła do europejskiego portu.
04.06.2020

Katar rozpoczął największy program budow gazowców LNG w historii południowokoreańskich stoczni

Państwowa spółka Qatar Petroleum zawarła umowy dotyczące budowy statków z wielką trójką południowokoreańskich stoczni na budowę do 100 gazowców LNG o wartości ponad 19 miliardów USD.
01.06.2020

DSME rozpoczyna budowę nowego gazowca

W stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering z Korei Południowej rozpoczęła się budowa gazowca LNG dla BW LNG. W ostatnią środę miała miejsce uroczystość położenia stępki.
28.05.2020

Raport z rynku żeglugowego – powrót do innej rzeczywistości (tydzień 19-21)

Czy zaskakujący dla całej światowej gospodarki okres był tzw. casusem „czarnego łabędzia”? W teorii ekonomii czarny łabędź, to określenie opracowane przez amerykańskiego profesora Nicholasa Taleba w 2007 roku, które opisuje nagłe i nieoczekiwane zdarzenie, mające znaczny, negatywny wpływ na szeroki zakres otoczenia. Patrząc na analizy gospodarcze sprzed okresu wybuchu pandemii koronawirusa SARS - COV -19, nieprzewidujących w ogóle takiej sytuacji można pokusić się, że do takiego wydarzenia właśnie doszło. Niemniej jednak
25.05.2020

DSME dostarczyło kolejnego giganta kontenerowego dla HMM

Południowokoreańska stocznia, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), dostarczyła HMM Copenhagen, drugi z serii dwunastu kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU budowanych dla rodzimego armatora HMM.
24.05.2020

Przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych w drugim tygodniu maja 2020

Indeks ClarkSea spadł o 27% w ujęciu tydzień do tygodnia do 13 122 USD/dzień, co stanowi najniższy poziom od końca lutego. Średnia w bieżącym roku wzrosła o 56% w ujęciu rok do roku.
21.05.2020

Equinor otrzymał pozwolenie na wiercenie na Morzu Północnym

Norweski koncern naftowy Equinor otrzymał pozwolenie na rozpoczęcie prac nad odwiertem 30 / 2-5 S na Morzu Północnym.
11.05.2020

Raport z rynku żeglugowego – statki na redach, ale pracy może być mniej (tydzień 16-18)

Docierające z różnych światowych źródeł informacje na temat danych z produkcji oraz towarzyszących im wyników ekonomicznych niestety nie napawają optymizmem. Efekty pandemii COVID 19 odczuwa już bardzo mocno cała Unia Europejska. Spadek globalnej konsumpcji i produkcji – to wszystko ma wpływ na stan rynków żeglugowych, a nasz lokalny obraz stojących nadzwyczaj długo na redach Trójmiasta, jak na razie tylko kilku statków: samochodowców i dużego kontenerowca mówi sam za siebie. Jak szczegółowo sytuacja wyglądała w wybranych segment
04.05.2020

Gdańsk w nazwie jednego z największych kontenerowców świata

HMM Algeciras to kontenerowiec o ładowności ok. 24 000 TEU, ma 399,9 m długości, 61 m szerokości. Jest pierwszym z dwunastu statków tej pojemności, które mają być kolejno dostarczane do września 2020 roku. Jednym z następnych ma być HMM Gdansk.
02.05.2020

Chrzest największego kontenerowca na świecie w stoczni DSME

HMM, południowokoreański przewoźnik, zorganizował ceremonię chrztu pierwszego z dwunastu kontenerowców o ładowności 24 000 TEU.
23.04.2020

Unia Europejska wstrzymała fuzję koreańskich gigantów

Unijne organy regulacyjne antymonopolowe wstrzymały dochodzenie w sprawie wartej 1,8 mld dolarów fuzji koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries z Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w oczekiwaniu na dostarczenie informacji.
02.04.2020

Największy kontenerowiec świata wejdzie na szlak handlowy pod koniec kwietnia

Dostawa dwunastu największych w świecie kontenerowców o pojemności 24 000 TEU dla HMM nie zostanie opóźniona z powodu pandemii koronawirusa. "Pierwszy z nich wejdzie na szlak handlowy Azja-Europa Północna już pod koniec kwietnia, a pozostałe mają być sukcesywnie dostarczane do września tego roku" - poinformował rzecznik południowokoreańskiego przedsiębiorstwa żeglugowego HMM.
02.04.2020

Przemysł stoczniowy w ujęciu globalnym na koniec lutego 2020 r.

Globalna branża produkcji okrętowej mocno wyhamowuje. Oprócz spadków rozmiaru portfela zamówień świat mierzy się także z epidemią koronawirusa, który wyraźnie zaczyna wpływać również na przemysł stoczniowy.
30.03.2020

MOL przewiduje duże straty w 2019 roku

Japoński armator, Mitsui O.S.K. Lines, spodziewa się odnotować nadzwyczajnie dużą stratę w skonsolidowanym i jednostkowym sprawozdaniu finansowym za rok obrotowy 2019.
24.03.2020

MSC Ambra po raz pierwszy w Porcie Gdańsk (foto, wideo)

W sobotę, 7 marca, do Gdańska wpłynął MSC Ambra. Jeden z największych kontenerowców świata zawinął do terminala DCT w ramach swojego dziewiczego rejsu.
09.03.2020

MSC Ambra po raz pierwszy w Porcie Gdańsk (foto, wideo)

W sobotę, 7 marca, do Gdańska wpłynął MSC Ambra. Jeden z największych kontenerowców świata zawinął do terminala DCT w ramach swojego dziewiczego rejsu.
09.03.2020

MOL, DSME połączyło siły, by zmniejszyć wpływ FSRU na środowisko

Japoński gigant - Mitsui O.S.K. Lines zawarło umowę z koreańską stocznią Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w celu wspólnego opracowania nowej technologii majacej zmniejszyć wpływ na środowisko przez pływające jednostki magazynowe i regazyfikacyjne (FSRU).
23.02.2020

Euronav nabył kolejne trzy tankowce VLCC

Euronav NV, belgijski armator tankowców, zawarła umowę nabycia poprzez odsprzedaż trzech megatankowców (VLCC). Obecnie w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) w Korei Południowej kończy się budowa tych jednostek.
12.02.2020

HMM już od kwietnia zacznie wprowadzać do służby nowe megakontenerowce

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) w ciągu czterech miesięcy dołączy do elitarnego grona posiadaczy megakontenerowców. W kwietniu bowiem ma zacząć odbiór pierwszego z 12 kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU, które mają być największymi takimi jednostkami na świecie.
14.01.2020

Koreańskie DSME chce pozyskać kontrakty warte prawie 7 mld dolarów w obecnym roku

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) obrała za cel w tym roku pozyskanie kontraktów o wartości 6,88 mld dolarów.
07.01.2020

DSME zdobyło zamówienia na sześć kontenerowców

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) zdobyła kontrakt na budowę sześciu kontenerowców. Zamówienie warte 711 mln dolarów złożył nieujawniony armator z Afryki.
01.01.2020

Komisja Europejska obawia się fuzji koreańskich gigantów stoczniowych

Komisja Europejska poinformowała we wtorek, że wszczęła szczegółowe postępowanie ws. oceny planowanego przejęcia wytwórcy statków Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) przez inną grupę stoczniową, Hyundai Heavy Industries Holdings (HHIH).
17.12.2019

Terminal Jamał LNG z pełną flotą 15 tankowców

Ostatni, piętnasty gazowiec LNG klasy lodowej został dostarczony rosyjskiemu terminalowi Jamał LNG. Jednostka o nazwie Yakov Gakkel została wybudowana w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) i należy po połowie do Teekay LNG i China LNG Shipping.
11.12.2019

Fuzja koreańskich stoczni pod lupą europejskich władz

Proponowana mega fuzja największych koreańskich stoczniowców Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) oraz Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), ma zostać dokładnie zbadane przez Unię Europejską.
10.12.2019

SEA Europe: Europejski przemysł stoczniowy zagrożony rosnącą konkurencją ze strony azjatyckich zakładów

Stowarzyszenie SEA Europe wezwało Komisję Europejską do jak najszybszego spotkania z przedstawicielami branży stoczniowej, aby określić skuteczną strategię na rosnące zagrożenie ze strony azjatyckich konkurentów.
03.12.2019

Flex LNG czarteruje kolejny nowy statek

Flex LNG zawarło długoterminową umowę z Clearlake Shipping, częścią grupy Gunvor, na czarter nowego gazowca LNG. Okres wynajęcia jednostki może wynieść do dziesięciu lat, ale tylko pierwsze pięć lat jest pewne.
26.11.2019

DSME dostarczyła pierwszy gazowiec LNG z nowym systemem smarowania powietrzem

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) dostarczyła pierwszy w swojej historii gazowiec LNG z systemem smarowania powietrzem (ALS).
19.11.2019

Piąty gazowiec LNG klasy lodowej dostarczony armatorowi Teekay

Teekay odebrał jednostkę Georgiy Ushakov, piąty z serii sześciu gazowców LNG Arc 7, zdolnych łamać lód. Podobnie jak jej siostrzane jednostki, statek będzie obsługiwał terminal Jamał LNG.
18.11.2019

Fuzja koreańskich stoczni ustanowi nowego lidera światowego

Południowokoreańska grupa stoczniowa Hyundai Heavy Industries (HHI) rozpoczęła proces regulacyjny w Unii Europejskiej w celu uzyskania zgody na przejęcie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
13.11.2019

Projekt największego na świecie etanowca zatwierdzony

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering otrzymała oficjalne zatwierdzenie od towarzystwa klasyfikacyjnego ABS dla swojego projektu ogromnego etanowca o pojemności 165 tys. m3.
18.09.2019

Największy na świecie kontenerowiec MSC Gülsün przypłynął do DCT Gdańsk. Robi wrażenie (foto, wideo)

Największy na świecie kontenerowiec już w Porcie Gdańsk. MSC Gülsün, bo o nim mowa, zacumował w piątek przy nabrzeżu T2 terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Na pokład statek może zabrać prawie 24 000 tysiące 20-stopowych kontenerów, co czyni go rekordzistą wśród tego typu jednostek.
23.08.2019

Do DCT Gdańsk płynie MSC Gülsün – największy kontenerowiec świata (foto, wideo)

MSC Gülsün w drodze do Portu Gdańsk. Największy na świecie kontenerowiec spodziewany jest w DCT Gdańsk w najbliższy piątek w ramach serwisu Silk/AE10. Na pokładzie pomieści prawie 24 000 20-stopowych kontenerów, co czyni go rekordzistą wśród tego typu jednostek. Statek w Gdańsku będzie widoczny z ul. Kontenerowej.
20.08.2019

Czwarty gazowiec LNG klasy lodowej dostarczony armatorowi Teekay

Teekay odebrał jednostkę Vladimir Voronin, czwarty z serii sześciu gazowców LNG Arc 7, zdolnych łamać lód. Podobnie jak jej siostrzane jednostki, statek będzie obsługiwał terminal Jamał LNG.
18.08.2019

Największy kontenerowiec na świecie zawinął do malezyjskiego portu (wideo)

MSC Gulsun, największy kontenerowiec świata, zawinął 27 lipca do malezyjskiego portu Tanjung Pelepas (PTP). Jednostka znajduje się obecnie w czasie swojego dziewiczego rejsu.
30.07.2019

Vladimir Rusanov przetransportował LNG do Chin przez Północny Szlak Morski

Vladimir Rusanov, gazowiec LNG klasy lodowej, zakończył podróż Północnym Szlakiem Morskim i dostarczył transport wyprodukowanego w terminalu Jamal LNG gazu skroplonego do Chin.
25.07.2019

Chrzest nowego gazowca LNG dla Projektu Jamał w stoczni DSME

W południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) odbyła się ceremonia chrztu gazowca LNG klasy lodowej, zamówionego przez japońskie Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i chińskie COSCO Shipping Corporation Limited.
21.07.2019

Samsung Heavy dostarczyło MSC największy kontenerowiec na świecie (wideo)

Największy kontenerowiec na świecie został w zeszłym tygodniu dostarczony szwajcarskiemu armatorowi Mediterranean Shipping Company (MSC). Jednostkę zbudowała koreańska stocznia Samsung Heavy Industries.
08.07.2019

Rekordowy spadek zamówień na nowe statki

W drugim kwartale 2019 roku zamówienia na nowe statki spadły do rekordowo niskiego poziomu.
04.07.2019

DSME z kolejnym zamówieniem na gazowce LNG

Południowokoreańskie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zdobyło kolejny kontrakt od Maran Gas Maritime na budowę gazowca LNG.
12.06.2019

Udziałowcy zatwierdzili fuzję dwóch koreańskich gigantów stoczniowych

Akcjonariusze południokoreańskiej Hyundai Heavy Industries (HHI) zatwierdzili 31 maja plan fuzji stoczni z rodzimym zakładem Daewoo Shipbuilding & Marine (DSME). Zgoda została uzyskana mimo sprzeciwu pracowników HHI, którzy zorganizowali w ostatnim miesiącu szereg strajków.
02.06.2019

Teekay LNG Partners w ciągu roku odbierze cztery nowe gazowce LNG

Nikolay Yevgenov, Vladimir Voronin, Georgiy Ushakov i Yakov Gakkel - tak zostały nazwane cztery gazowce LNG budowane w stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) dla armatora Teekay LNG Partners. Jednostki mają wejść do służby kolejno w październiku i listopadzie 2019 roku oraz w styczniu i lutym 2020 roku.
26.04.2019

Teekay LNG Partners ochrzciło cztery nowe gazowce LNG klasy lodowej

W stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) ochrzczono na raz cztery nowe gazowce LNG klasy lodowej. Otrzymały one nazwy: Nikolay Yevgenov, Vladimir Voronin, Georgiy Ushakov i Yakov Gakkel, na cześć rosyjskich badaczy Arktyki.
01.04.2019

Armator największych na świecie kontenerowców postawił na skrubery

Hyundai Merchant Marine wyposaży swoje kontenerowce o ładowności 23 tys. TEU w systemy płuczek spalin (skrubery) przed wejściem w życie przepisów IMO o zawartości siarki w paliwach.
31.03.2019

Chińska walka ze smogiem napędza koniunkturę w zakładach stoczniowych

Chiny postawiły sobie jako priorytet walkę ze smogiem w swoich największych miastach. Co za tym idzie mocno wzrósł ich import skroplonego gazu ziemnego. Cieszą się z tego stoczniowcy, bo to oznacza więcej zamówień na gazowce LNG.
14.03.2019

Katar z planem zamówienia nowych gazowców LNG

Katarski minister energetyki ujawnił plany swojego kraju zakupu 60 nowych gazowców LNG. Większość z nich ma powstać w południowokoreańskich stoczniach.
13.03.2019

Wielka koreańska fuzja na rynku stoczniowym postępuje - HHI przejmuje DSME

Południowokoreański holding stoczniowy Hyundai Heavy Industries (HHI) podpisał oficjalny kontrakt, pozwalający na kontynuację procedury przejęcia mniejszego rywala Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
09.03.2019

Olbrzymi kontenerowiec w Porcie Gdynia – znów padł historyczny rekord (foto, wideo)

Cap San Juan w Gdyni. Olbrzymi kontenerowiec zacumował w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w piątek. To historyczna wizyta – Cap San Juan pobił w Porcie Gdynia rekord największej ładowności, nośności i tonażu pojemnościowego brutto.
01.03.2019

Pracownicy DSME będą strajkować z powodu propozycji przejęcia zakładu przez Hyundai Heavy Industries

Większość pracowników zatrudnionych w południowokoreańskiej Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) postanowiła strajkować przeciw planom przejęcia zakładu przez Hyundai Heavy Industries (HHI).
19.02.2019

Kolejny kolos wpłynie do Portu Gdynia. Będzie rekord TEU

Dokładnie tydzień temu, w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni zacumował najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce możemy spodziewać się kolejnego rekordu. Do BCT zmierza Cap San Juan o nawiększej dotychczas ładowności, nośności i tonażu pojemnościowym brutto.
19.02.2019

Samsung Heavy nie zamierza zakupić udziałów w rodzimej DSME

Południowokoreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) nie złoży swojej oferty zakupu większościowego udziału w rodzimym koncernie Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) – twierdzi agencja Yonhap.
11.02.2019

Zbliża się fuzja dwóch koreańskich olbrzymów. Dzięki temu ma powstać największa stocznia świata

Hyundai Heavy Industries, największy koncern stoczniowy, przejmie drugi największy zakład - Daewoo – za kwotę 1,98 mld dolarów. Dzięki temu powstanie gigant stoczniowy z 20-procentowym udziałem w rynku.
31.01.2019

Chińska walka ze smogiem napędzi koniunkturę w zakładach stoczniowych

Chiny postawiły sobie jako priorytet walkę ze smogiem w swoich największych miastach. Co za tym idzie mocno wzrósł ich import skroplonego gazu ziemnego. Cieszą się z tego stoczniowcy, bo to oznacza więcej zamówień na gazowce LNG.
29.01.2019

Katar zamierza zamówić 60 nowych gazowców LNG

Katarski minister energetyki ujawnił plany swojego kraju zakupu 60 nowych gazowców LNG. Większość z nich ma powstać w południowokoreańskich stoczniach.
28.01.2019

DSME z kolejnym zamówieniem na gazowiec do przewozu LNG. Trwa boom na te jednostki

Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) zdobyła kolejny kontrakt na budowę jednostki do przewozu skroplonego gazu ziemnego.
18.12.2018

Światowy rynek gazu skroplonego bez Rosji

Rosja jest wiodącym światowym producentem i eksporterem gazu tradycyjnego, transportowanego rurociągami. Nie doceniła jednak rewolucji, związanej z rozwojem światowego rynku gazu skroplonego (LNG).
15.12.2018

Europejskie stocznie chcą rozmów Unii Europejskiej z Koreą Południową na temat dotacji

Europejscy armatorzy i stoczniowcy chcą rozmów między Unią Europejską i Koreą Południową na temat dotacji, którymi ten kraj wspiera swój przemysł żeglugowy i stoczniowy.
07.12.2018

Pięć krajów stara się o kontrakt na budowę okrętów dla brytyjskiej marynarki

Brytyjskie ministerstwo obrony ujawniło, że firmy z 5 krajów starają się o kontrakt na budowę okrętów dla ich marynarki. Wśród nich są przedsiębiorstwa z Włoch, Hiszpanii, Japonii, Korei Południowej a także jedno z samej Wielkiej Brytanii.
05.12.2018

Teekay mocniej inwestuje w transport LNG

Wraz ze wzrostem popularności paliwa LNG pojawia się coraz więcej jednostek do przewozu tego surowca. Jeden z czołowych armatorów gazowców, Teekay LNG Partners, właśnie wzbogacił o kolejny metanowiec do przewozu LNG o nazwie Oak Spirit.
01.12.2018

Hyundai Merchant Marine wstrzymuje zakup nowych tankowców

Południowokoreański gigant żeglugowy Hyundai Merchant Marine (HMM) zdecydował się zrezygnować z opcji budowy pięciu dodatkowych tankowców – wynika z oświadczenia firmy.
25.11.2018

Dziękujemy za wysłane grafiki.