PMK
Vladimir Rusanov, gazowiec LNG klasy lodowej, zakończył podróż Północnym Szlakiem Morskim i dostarczył transport wyprodukowanego w terminalu Jamal LNG gazu skroplonego do Chin.
Jednostka o pojemności 168,560 m3 dostarczyła transport z rosyjskiego portu Sabetta do chińskiego portu Tianjin - potwierdził rosyjski producent gazu, Novatek. Vladimir Rusanov pokonał podróż przez zalodzone wody tylko w 6 dni, bez pomocy lodołamaczy.
Cała podróż z Sabetty do Chin została ukończona w rekordowych szesnastu dniach, co stanowi mniej niż połowę czasu potrzebnego na przewiezienie ładunku LNG tradycyjną zachodnią trasą przez Kanał Sueski i Cieśninę Malakka.
- Drugi rok z rzędu nasze tankowce LNG klasy Arc7 były pierwszymi statkami, które otworzyły letni okres nawigacyjny na Północnym Szlaku Morskim - skomentował Lew Feodosjew, pierwszy zastępca prezesa zarządu Novatek.
Zbudowany w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Shipbuilding (DSME) jednostka jest wspólną własnością Mitsui O.S.K. Linie (MOL) i Chiny COSCO Shipping Corporation Limited. Wraz ze swoimi siostrzanymi statkami Vladimir Vize i Nikolay Urvantsev, Vladimir Rusanov został zakontraktowany do transportu LNG z terminalu Jamał LNG.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody