Szczecińska branża morska pokazuje, jak ważna jest lokalna współpraca. W dokach MSR Gryfia trwa remont masowca Wicko. To kolejna jednostka należąca do Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM), która w 2025 roku przechodzi u nas niezbędne prace remontowe.
Morska Stocznia Remontowa Gryfia podała, że powrót PŻM z kolejnym zleceniem traktuje jako formę uznania dla terminowości i jakości prac stoczniowców. Co więcej, dzięki wykonanej w tym roku serii remontów możliwa była optymalizacja procesów w przypadku prac na statku Wicko – każda kolejna jednostka może być obsługiwana sprawniej, dzięki doświadczeniu zdobytemu na bliźniaczych statkach.
– Dla stoczni remontowej nie ma lepszej rekomendacji niż powracający klient. W przypadku szczecińskich armatorów, takich jak PŻM, Euroafrica czy Unibaltic, liczy się coś więcej niż tylko kontrakt. Liczy się zaufanie, partnerska współpraca i wspólne budowanie potencjału gospodarki morskiej naszego regionu. Wybierając lokalną stocznię, armatorzy ci inwestują w rozwój szczecińskiego know-how i miejsca pracy – powiedział Prezes Zarządu MSR „Gryfia” S.A. Daniel Opas
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich