Od dziś Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” S.A. dysponuje innowacyjnym systemem do inwentaryzacji geometrii i odtwarzania kształtu elementów konstrukcyjnych remontowanych statków. System skanujący wraz z oprogramowaniem to dzieło szczecińskich naukowców z Politechniki Morskiej pod kierownictwem profesora Remigiusza Iwańkowicza. Dzięki nowoczesnemu systemowi Stocznia będzie mogła szybciej remontować jednostki.
— Cieszę się, że nasza wieloletnia współpraca z szczecińskimi naukowcami weszła na nowy poziom mówi Daniel Opas, prezes Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” S.A.. — Ich wiedza i proponowane rozwiązania odpowiadają na nasze realne potrzeby. I co ważne odbierany przez nas system jest stworzony „na miarę” dokładnie na nasze potrzeby.
To innowacyjne rozwiązanie, opracowane pod nadzorem prof. dr. hab. inż. Remigiusza Iwańkowicza, kierownika Katedry Procesów Technologicznych Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Politechniki Morskiej w Szczecinie ma znacząco usprawnić procesy remontowe i prefabrykacyjne w przemyśle stoczniowym.
Nowy system stanowi znaczący krok naprzód w porównaniu do dotychczasowych, czasochłonnych metod. Jego głównym celem jest precyzyjne odtwarzanie oryginalnego kształtu elementów konstrukcyjnych, co jest kluczowe, zwłaszcza w wypadku skomplikowanych operacji remontowych.
Przez ostatnie miesiące specjaliści Politechniki Morskiej intensywnie testowali system w rzeczywistych warunkach stoczniowych, pracując równolegle ze stoczniowcami wykorzystującymi tradycyjne metody. W poniedziałek system został oficjalnie przekazany stoczni, co rozpoczyna fazę pełnego wdrożenia i szkolenia pracowników. Od sierpnia personel stoczni będzie mógł w pełni korzystać z tej innowacyjnej technologii.
Stocznia Remontowa „Gryfia” w ostatnim czasie intensyfikuje współpracę z zachodniopomorskim środowiskiem naukowym, a w szczególności z uczelniami technicznymi jak Politechnika Morska w Szczecinie, czy Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny. Dzięki temu grupa studentek i studentów obu uczelni spędzi część wakacji na praktykach zawodowych w Stoczni.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów