Nowi i starzy partnerzy, rozmowy o kondycji branży i perspektywach rozwoju. Przez prawie tydzień delegacja Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” gościła na prestiżowych targach Nor-Shipping w norweskim Oslo.
W tym roku targi Nor-Shipping obchodziły swój 60 jubileusz, stąd wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem całej branży morskiej i przedstawicieli życia gospodarczego nie tylko ze Skandynawii.
— Dla nas obecność na wydarzeniu odwiedzanym przez najważniejszych armatorów operujących na Morzu Północnym i Bałtyckim to obowiązek. Z tego rejonu pochodzi gros naszych klientów. Ponieważ nasza oferta jest kompleksowa i mamy doświadczenia w remontach jednostek wielu typów, zainteresowanie współpracą było spore — mówi Daniel Opas, prezes zarządu Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”.

Dysponująca trzema dokami pływającymi i prawie 3-kilometrowym nabrzeżem stocznia znana jest ze swych doświadczeń w remontach, modyfikacjach i przebudowach statków wielu typów od masowców, kontenerowców, tankowców, drobnicowców poprzez jednostki typu RO-RO po statki i promy pasażerskie.
Jednym z tematów, które pojawiły się w naszych rozmowach, był rozwój branży offshore w Polsce — opowiada prezes Opas. - Z racji ostatnich inwestycji m.in. firmy Vestas i Windar w Szczecinie, firmy ze stolicy Pomorza Zachodniego cieszą się zainteresowaniem. My oczywiście nie będziemy budować infrastruktury energetycznej, ale jesteśmy w pełni przygotowani do obsługi i remontowania floty pracującej na rzecz morskiej energetyki wiatrowej. A większość armatorów tych jednostek pochodzi właśnie ze Skandynawii.
MSR “Gryfia” będzie jednym z beneficjentów programu rozwoju polskiego przemysłu morskiego ogłoszonego przez premiera Donalda Tuska w Szczecinie w maju br. Dzięki inwestycjom szczecińska firma zyska kolejny pływający dok. To oznacza, że będzie mogła dokować znacznie większe statki i zwiększy swój potencjał remontowy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów