Do 10 września można oddać głos na swojego faworyta w konkursie "Lider Technologii Morskich" Polskiego Forum Technologii Morskich. Laureat otrzyma statuetkę "Latarnia Gospodarki Morskiej" podczas konferencji na morzu "Rejs z GospodarkaMorska.pl", która odbędzie się na promie Nova Star w dniach 16-18 września (rejestracja tutaj).
W kolejnej odsłonie naszego plebiscytu chcemy docenić firmy proponujące innowacyjne rozwiązania technologiczne, budujące nowoczesne statki, przygotowujące spektakularne projekty, jak i rozwiązania organizacyjne na światowym poziomie. Każdy może oddać swój głos online i współdecydować, kto zasługuje na najwyższe wyróżnienie.
O wyłonieniu czterech najciekawszych firm, które powalczą o głosy w konkursie Latarnie Gospodarki Morskiej 2024 w kategorii "Lider Technologii Morskich" zdecydowała kapituła, w składzie której znaleźli się członkowie rady Polskiego Forum Technologii Morskich (PFTM).
Głosowanie online - wybieramy laureata Nagrody Latarnie Gospodarki Morskiej 2023 w kategorii "Lider Technologii Morskich" spośród nominowanych przez Kapitułę Polskiego Forum Technologii Morskich
Głosowanie online - wybieramy laureata Nagrody Latarnie Gospodarki Morskiej 2024 w kategorii "Lider Technologii Morskich" spośród nominowanych przez Kapitułę Polskiego Forum Technologii Morskich
20%
CRIST S.A.
Za budowę nowatorskich i innowacyjnych jednostek pływających do budowy tunelu łączącego Danię i Niemcy, charakteryzujących się indywidualnymi i wysoko zaawansowanymi technicznie i technologicznie rozwiązaniami. Pierwsza przekazana klientowi jednostka NB 131 Maya = MPP (Multi Purpose Pontoon), zamówiona przez konsorcjum Femern Link Contractors (FLC), została zaprojektowany i zbudowana jako specjalistyczny ponton do układaniu żwiru na dnie morskim, na którym następnie stawiane będą elementy podwodnego tunelu. Na pokładzie znajdują się dwie zasobnie, każda o ładowności do 7000 ton żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do zrzutu / układania żwiru (SDT) jest opuszczane spod kadłuba jednostki do głębokości 46 m poniżej linii wodnej. Tam będą precyzyjnie układane fundamenty w postaci podsypki żwirowej pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne ułożenie fundamentów żwirowych.
1%
CONRAD SHIPYARD Sp. z o.o.
Za budowę drugiego luksusowego jachtu z serii Conrad C144S - Extra Time (pierwszym był Ace). Jest kolejnym z serii największych dotąd zbudowanych w całości w Polsce super jachtów. Za projekt architektoniczny bryły zewnętrznej super jachtu odpowiada Reymond Langton Design, za wnętrza - M2 Atelier, a od strony technicznej Extra Time jest dziełem projektantów z Diana Yacht Design. Extra Time oferuje najwyższy poziom luksusu i komfortu. Wyjątkowe wnętrza Ace posłużyły jako głęboka inspiracja dla Extra Time, zapewniając płynne połączenie elegancji i wyrafinowania. Całość zgodnie z filozofią włoskich projektantów „mniej znaczy więcej". Superjacht może pomieścić do 10 gości w 5 kabinach, w tym w apartamencie głównym, a także posiada kabiny dla 9 członków załogi. Statek wyposażony jest w dwa silniki CAT, dzięki czemu osiąga maksymalną prędkość 14 węzłów i zasięg 5100 mil morskich. Seria Conrad C 144 ustanowiła nowy standard w produkcji jachtów, a pierwsza jednostka, Ace, otrzymała osiem międzynarodowych nagród. Premiera Extra Time, to kolejny kamień milowy w dziedzictwie doskonałości stoczni Conrad.
75%
BOTA Technik Sp. z o.o.
Za dynamiczny rozwój. BOTA Technik jest jedną z najszybciej rozwijających się firm w Polsce w sektorze technologii morskich. Bota Technik wchodzi w skład Grupy Bota Grup a jej dział serwisu układów napędowych, dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu, wspiera technicznie grono zaprzyjaźnionych armatorów a także stocznie na rynku lokalnym oraz na świecie. Dzięki wykwalifikowanym serwisantom oraz zespołom monterskim Bota Technik jest odpowiednią firmą aby pomoc armatorom w standardowym remoncie, inspekcji, a także awaryjnej naprawie układów takich jak: linie wałów oraz śruby napędowe; pędniki; przekładnie zębate. Bota Technik przeprowadza inspekcje i naprawy śrub napędowych ze stałym jak i nastawnym skokiem wszystkich wiodących producentów.
4%
JPP Marine Sp. z o.o. Sp.k.
Za projekt pt. Optimal Vessel - badania, testy oraz przygotowanie do wdrożenia prototypu zdalnego systemu monitoringu i optymalizacji eksploatacji oraz bezpieczeństwa statku morskiego. Projekt realizowany był realizowany przez JPP Marine sp. z o.o. sp.k. w latach 2018-2023 z udziałem dotacji z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. System ten składa się z trzech kluczowych komponentów: 1/ Technologia autonomicznej nawigacji morskiej z komponentem antykolizyjnym; 2/ Technologia autonomicznej siłowni okrętowej oraz 3/ System łączności i zdalnego sterowania jednostki autonomicznej z centrum nadzoru ruchu. To innowacyjne przedsięwzięcie, które przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa, wydajności oraz zrównoważonego rozwoju w sektorze morskim. Oferuje kompleksową, zintegrowaną platformę, która zapewnia pełen wgląd w operacje floty, umożliwiając menedżerom podejmowanie bardziej świadomych i strategicznych decyzji.
Głosowanie zakończone
Głosów: 14573
- Celem nagrody jest promocja firm, które być może nie są największe,
jednak ich osiągnięcia na skalę europejską predestynują do nagrody.
Prawo zgłoszenia do konkursu mieli wszyscy członkowie PFTM. To co
wyróżnia nagrodę to fakt, że nominowani przez kapitułę są poddani ocenie
szerokiego grona czytelników portalu Gospodarka.Morska.pl - informuje
Mateusz Kowalewski, wydawca portalu GospodarkaMorska.pl i prezes PFTM.
-
Zachęcamy do udziału w głosowaniu online wszystkich zainteresowanych
technologiami morskimi. Cieszymy się, że po raz trzeci, wspólnie z
naszym partnerem - Polskim Forum Technologii Morskich organizujemy ten
konkurs. Myślę, że Latarnie Gospodarki Morskiej na stałe wpisały się na
listę najcenniejszych nagród przyznawanych w branży morskiej - dodaje
Mateusz Kowalewski
Czterech kandydatów
Wśród nominowanych przez członków PFTM i wybranych przez radę PFTM kandydatów znaleźli się:
-
firma CRIST S.A. - za budowę nowatorskich i innowacyjnych jednostek
pływających do budowy tunelu łączącego Danię i Niemcy,
charakteryzujących się indywidualnymi i wysoko zaawansowanymi
technicznie i technologicznie rozwiązaniami. Pierwsza przekazana
klientowi jednostka NB 131 Maya = MPP (Multi Purpose Pontoon), zamówiona
przez konsorcjum Femern Link Contractors (FLC), została zaprojektowany i
zbudowana jako specjalistyczny ponton do układaniu żwiru na dnie
morskim, na którym następnie stawiane będą elementy podwodnego tunelu.
Na pokładzie znajdują się dwie zasobnie, każda o ładowności do 7000 ton
żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do zrzutu / układania żwiru (SDT)
jest opuszczane spod kadłuba jednostki do głębokości 46 m poniżej linii
wodnej. Tam będą precyzyjnie układane fundamenty w postaci podsypki
żwirowej pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji
i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne
ułożenie fundamentów żwirowych.
- firma CONRAD SHIPYARD Sp. z
o.o. - za wodowanie drugiego luksusowego jachtu z serii Conrad C144S -
Extra Time (pierwszym był Ace). Jest kolejnym z serii największych dotąd
zbudowanych w całości w Polsce super jachtów. Za projekt
architektoniczny bryły zewnętrznej super jachtu odpowiada Reymond
Langton Design, za wnętrza - M2 Atelier, a od strony technicznej Extra
Time jest dziełem projektantów z Diana Yacht Design. Extra Time oferuje
najwyższy poziom luksusu i komfortu. Wyjątkowe wnętrza Ace posłużyły
jako głęboka inspiracja dla Extra Time, zapewniaj ąc płynne połączenie
elegancji i wyrafinowania. Całość zgodnie z filozofią włoskich
projektantów „mniej znaczy więcej". Superjacht może pomieścić do 10
gości w 5 kabinach, w tym w apartamencie głównym, a także posiada kabiny
dla 9 członków załogi. Statek wyposażony jest w dwa silniki CAT, dzięki
czemu osiąga maksymalną prędkość 14 węzłów i zasięg 5100 mil morskich.
Seria Conrad C 144 ustanowiła nowy standard w produkcji jachtów, a
pierwsza jednostka, Ace, otrzymała osiem międzynarodowych nagród.
Premiera Extra Time, to kolejny kamień milowy w dziedzictwie
doskonałości stoczni Conrad.
- firma BOTA Technik Sp. z o.o. - za
dynamiczny rozwój, jest jedną z najszybciej rozwijających się firm w
Polsce w sektorze technologii morskich. Bota Technik wchodzi w skład
Grupy Bota Grup a jej dział serwisu układów napędowych, swojemu
wieloletniemu doświadczeniu, wspiera technicznie grono zaprzyjaźnionych
armatorów a także stocznie na rynku lokalnym oraz na świecie. Dzięki
wykwalifikowanym serwisantom oraz zespołom monterskim Bota Technik jest
odpowiednią firmą aby pomoc armatorom w standardowym remoncie,
inspekcji, a także awaryjnej naprawie układów takich jak: linie wałów
oraz śruby napędowe; pędniki; przekładnie zębate. Bota Technik
przeprowadza inspekcje i naprawy śrub napędowych ze stałym jak i
nastawnym skokiem wszystkich wiodących producentów.
- firma JPP
Marine Sp. z o.o. Sp.k. - za projekt pt. Optimal Vessel - badania, testy
oraz przygotowanie do wdrożenia prototypu zdalnego systemu monitoringu i
optymalizacji eksploatacji oraz bezpieczeństwa statku morskiego był
realizowany przez JPP Marine sp. z o.o. sp.k. w latach 2018-2023 z
udziałem dotacji z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego. System ten składa się z trzech kluczowych komponentów: 1/
Technologia autonomicznej nawigacji morskiej z komponentem
antykolizyjnym; 2/ Technologia autonomicznej siłowni okrętowej oraz 3/
System łączności i zdalnego sterowania jednostki autonomicznej z centrum
nadzoru ruchu. To innowacyjne przedsięwzięcie, które przyczynia się do
zwiększenia bezpieczeństwa, wydajności oraz zrównoważonego rozwoju w
sektorze morskim. Oferuje kompleksową, zintegrowaną platformę, która
zapewnia pełen wgląd w operacje floty, umożliwiając menedżerom
podejmowanie bardziej świadomych i strategicznych decyzji.
Polskie
Forum Technologii Morskich jest najszybciej rozwijającym się związkiem
pracodawców w branży morskiej. Założone w 2019 zrzesza obecnie blisko 70
członków.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek