Do niecodziennej sytuacji doszło wczoraj w Cieśninie Kerczeńskiej, łączącej Morze Azowskie z Morzem Czarnym. W akwenie zderzyły się trzy rosyjskie statki, z czego dwa oskarżone o transport zagrabionego z Ukrainy zboża.
Podczas sztormowej pogody w Cieśnienie Kerczeńskiej na zewnętrznym kotwicowisku zderzyły się trzy statki. Matros Szewczenko, masowiec, na który nałożono sankcje za transport ukraińskiego zboża, opuścił Port Kavkaz i kierował się w stronę zewnętrznego kotwicowiska, kiedy ze względu na fatalne warunki pogodowe załoga straciła panowanie nad jednostką i zderzyła się ze stojącym na kotwicy siostrzanym masowcem Matros Pozynich (Matros Pożynicz), który zasłynął jako pierwszy statek, któremu udowodniono transport skradzionych z Ukrainy plonów. Oba statki z kolei przedryfowały na kolejny masowiec – Kavkaz V, który podnosił właśnie kotwicę. Choć sytuacja sprawiała wrażenie groźnej, to żaden ze statków najwyraźniej nie odniósł większych uszkodzeń.
Matros Pozynich i Kavkaz V pozostały na kotwicowisku, lokacja statki Matros Szewczenko nie jest znana – statek ma wyłączony sygnalizator AIS. Co ciekawe, komentatorzy twierdzą, że Kavkaz V jest wykorzystywany do tego samego procederu, co oba pozostałe masowce, po tym, jak w ostatnim czasie zmienił właściciela. Dane nowego nie zostały ujawnione.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth