U wybrzeży Korei Południowej zatonął tajemniczy statek towarowy. Pozbawiona załogi jednostka najpewniej przypłynęła z Chin.
Noszący chińskie oznaczenia frachtowiec zatonął dziś rano czasu lokalnego u południowo-zachodniego wybrzeża Korei Południowej, w pobliżu wyspy Gageo. Oznaczenia na kadłubie pozwalają sądzić, że jednostka nosiła nazwę Xiang Shun 899, nie ma jednak żadnych informacji o takim statku. Pierwotnie podano także, że jest to niewielka, 200-tonowa jednostka, jednak na opublikowanych nagraniach statek wygląda na większy. Co jednak najbardziej zagadkowe, nigdzie nie odnaleziono śladów po załodze. Możliwe, że statek bez załogi przedryfował niezauważony, już z przechyłem, aż z Chin, by w końcu osiąść na mieliźnie, a finalnie zatonąć przy skalnym brzegu Gageo.
Tajemniczy frachtowiec został zauważony przez inny przepływający statek. Kiedy na miejsce dotarły jednostki straży przybrzeżnej, chiński frachtowiec miał wyraźny przechył około 45 stopni i tonął. W okolicy nie znaleziono nawet śladu po załodze, nie odebrano też żadnych sygnałów ani wezwań pomocy. Zanim statek zatonął, funkcjonariusze południowokoreańskiej straży przybrzeżnej byli w stanie go pobieżnie przeszukać – najwyraźniej załoga opuściła go już dawno. Co ciekawe, szalupa ratunkowa pozostała na miejscu.
Szybko pojawiły się podejrzenia, że statek mógł być wykorzystywany do nielegalnego przedostania się z Chin do Korei lub został zatopiony w celu uzyskania odszkodowania.
Miejscowe służby – we współpracy z chińskimi – rozpoczęły dochodzenie mające na celu ustalić pochodzenie statku i to, w jaki sposób znalazł się u wybrzeży Korei. Funkcjonariusze analizują dostępne nagrania z lądowych kamer, a także kontaktują się z jednostkami, które mogły przepływać w pobliżu chińskiego frachtowca. Z Chin dotarły jednakże informacje potwierdzające teorię, że statek zerwał się z kotwicy w pobliżu Weihai 17 listopada i od tego czasu dryfował bez załogi. Według agencji informacyjnej Yonhap do służb zgłosił się armator statku z prowincji Shandong, który przedstawił stosowne dokumenty i dowody na poparcie swoich twierdzeń.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth