Dzisiaj o 12.30 z Terminalu Promowego Świnoujście w swój pierwszy komercyjny rejs do Ystad wyjdzie nowy prom Polferries, napędzana LNG jednostka Varsovia.
Varsovia to największy statek Polferries. Jest też pierwszym zupełnie nowym promem we flocie armatora od ponad 20 lat. Wysoki standard wykończenia przestrzeni pasażerskich oraz nowoczesne rozwiązania mają zapewnić komfortową podróż i spełnić oczekiwania wszystkich gości. Na pokładzie znajduje się 230 kabin o różnych standardach, a także strefa gastronomiczna z barem i restauracją, sklep oraz przestrzeń rozrywkowa dla pasażerów. Nowoczesne rozwiązania oraz troska o detale mają uprzyjemnić podróż przez Bałtyk.
Nowoczesne systemy i technologia mają zapewnić bezpieczeństwo żeglugi. Prom wprowadza wysokie standardy świadczenia usług oraz oferuje nową jakość na rynku pasażerskim między Polską a Skandynawią. Statek ma 216 metrów długości, 28 metrów szerokości i 3 kilometry linii ładunkowej. Jest to prom typu ro-pax, posiadający zwiększoną powierzchnię ładunkową, mogący zabrać na pokład 920 pasażerów i 60 członków załogi. Będzie przewoził do 140 ciężarówek z naczepami na trzech pokładach oraz 200 samochodów, dla których przeznaczone są dwa kolejne pokłady. Statek wyróżnia się również napędem LNG, dzięki któremu podróż będzie bardziej przyjazna dla środowiska.
Prom został zbudowany we włoskiej stoczni Cantiere Navale Visentini stąd w nowoczesnej przestrzeni kuchennej, między innymi, zainstalowano doskonałe piece do wypiekania prawdziwej włoskiej pizzy.
Statek wyczarterowano na 10 lat z opcją późniejszego zakupu, zgodnie z umową podpisaną w 2022 roku. Zanim jednostka przybyła z Włoch do Polski, zawinęła do Ystad, aby sprawdzić drogi podejściowe do nabrzeża.
Varsovia zastąpi na trasie do Ystad Cracovię, która 1 lipca 2024 roku została wyłączona z eksploatacji.
Wyjścia Varsovii:
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii