Niemiecka firma żeglugowa Hapag-Lloyd podsumowała wyniki za pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku, wskazując na wzrost aktywności operacyjnej przy jednoczesnym spadku rentowności.
Wolumen przewozów wzrósł o 9% rok do roku, do 10,2 mln TEU, co przełożyło się na wyższe przychody w segmencie żeglugi liniowej, które osiągnęły 15,7 mld USD. Jednocześnie średnia stawka frachtowa spadła o 4,8% do 1397 USD za TEU, co w połączeniu z rosnącymi kosztami operacyjnymi i logistycznymi wpłynęło negatywnie na wyniki finansowe.
EBITDA Grupy wyniosła 2,8 mld USD (2,5 mld EUR), a EBIT 0,9 mld USD (0,8 mld EUR), co oznacza znaczący spadek w stosunku do roku poprzedniego. Zysk netto obniżył się o około 50% do 846 mln EUR. Firma wskazała, że kluczowe wyzwania to zmienność rynku, niestabilność popytu oraz rosnące koszty wynikające m.in. z zaburzeń na Morzu Czerwonym, presji kosztowej i konieczności reorganizacji sieci w związku z projektem Gemini realizowanym wspólnie z Maerskiem.
Segment Terminali i Infrastruktury również odnotował wzrost przychodów – do 375 mln USD – głównie dzięki przejęciom, choć jego wynik operacyjny (EBIT) nieznacznie spadł rok do roku.
Zarząd Hapag-Lloyd zawęził prognozę rocznych zysków. Oczekiwany EBIT został określony na poziomie 0,5–1,0 mld EUR, czyli poniżej wcześniejszego przedziału. Spółka podkreśliła konieczność utrzymania dyscypliny kosztowej i elastycznego reagowania na zmiany w globalnym handlu, jednocześnie kontynuując inwestycje w modernizację i dekarbonizację floty, obejmujące plan zakupu lub czarteru do 22 nowych statków o pojemności poniżej 5000 TEU.
Fot. Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland
Ukraińcy zaatakowali terminal naftowy na Krymie oraz rafinerię w Saratowie