Hapag-Lloyd i DHL Global Forwarding podpisały trzyletnią umowę ramową na zakup redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) w ramach tzw. Zakresu 3. Wpisuje się to w dalsze działania niemieckiego przewoźnika w związku z polityką dekarbonizacji transportu morskiego, obok takich przedsięwzięć jak sięganie po nisko- i zeroemisyjne paliwa, wykorzystywane na nowych statkach floty firmy.
Umowa jest potwierdzeniem wcześniejszego porozumienia, w ramach którego już w lipcu 2025 roku pomyślnie zrealizowano pierwsze zamówienie na 25 000 ton ekwiwalentu CO2 (well-to-wake, WTW) w ramach redukcji emisji. Hapag-Lloyd potwierdza wdrażanie od 2020 roku biopaliw II generacji (w tym produkowane z odpadów), a od 2023 roku oferuje klientom ubiegania się o zwrot kosztów za uniknięte emisje dzięki „Ship Green”, rozwiązaniu dla transportu morskiego o obniżonej emisji, wykorzystującemu mieszanki biopaliw zamiast oleju opałowego (marine fuel oil, MFO). Ponadto obie firmy zobowiązały się do ambitnych celów dekarbonizacji. Hapag-Lloyd dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto floty do 2045 roku, natomiast DHL do 2050 roku. Oferowanie klientom zrównoważonych rozwiązań logistycznych jest kluczowym narzędziem do osiągnięcia tych celów.
– Jesteśmy zachwyceni, że zrealizowaliśmy to zamówienie dla DHL, co dowodzi wykonalności i skuteczności stosowania zrównoważonych paliw morskich w celu redukcji emisji z zakresu 3 dzięki naszemu produktowi Ship Green. Partnerstwo z DHL pokazuje, jak potężna może być współpraca. Razem nadajemy realny impet dalszej dekarbonizacji łańcuchów dostaw, krok po kroku – powiedział Danny Smolders, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży globalnej w Hapag-Lloyd.
– Podpisanie tej trzyletniej umowy ramowej stanowi kluczowy krok w kierunku realizacji naszej wspólnej wizji zdekarbonizowanego sektora żeglugowego. Jesteśmy podekscytowani współpracą z Hapag-Lloyd w promowaniu stosowania zrównoważonych paliw morskich oraz mechanizmu rezerwacji i rozliczeń, co ostatecznie umożliwi naszym klientom osiągnięcie celów klimatycznych – przekazał Casper Ellerbaek, dyrektor ds. globalnego frachtu morskiego w DHL Global Forwarding.
Zawarta umowa wiąże się też z zastosowaniem mechanizmu „rezerwacji i rozliczeń” łańcucha dostaw, umożliwiając klientom ubieganie się o redukcję emisji z Zakresu 3, co oznacza strategie mające na celu ograniczenie „pośredniej” drogi gazów cieplarnianych w ramach nie tylko bezpośredniej działalności firmy, ale też powiązanej z nią, w tym biorąc pod uwagę łańcuch dostaw. Oznacza to np. wdrażanie rozwiązań na rzecz dekarbonizacji transportu morskiego i lądowego, jeśli są wykorzystywane w ramach działalności podmiotu.
Niemiecki przewoźnik wskazuje, że zrównoważone paliwo morskie, dostępne w formule „book and claim”, staje się kluczowym narzędziem do szybkiego podejmowania działań w branży żeglugowej, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że podaż zrównoważonych paliw morskich jest obecnie ograniczona na całym świecie i droższa. Mimo to inwestuje w statki z nisko- i zeroemisyjnymi napędami, zamawiając w ostatnich latach kontenerowce zasilane biometanem, który może zmniejszyć emisję CO2 nawet o 95% w porównaniu z konwencjonalnymi systemami napędowymi. Będą również przystosowane do wykorzystywania amoniaku. Z kolei produkty GoGreen Plus firmy DHL opierają się na dekarbonizacji łańcucha wartości, wykorzystując zrównoważone paliwa i technologie niskoemisyjne a także dobrowolnym raportowaniu emisji gazów cieplarnianych (GHG) i postępach w realizacji celów dekarbonizacji.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland