• <

Wynik wyszukiwania - "Hapag-Lloyd" - Wiadomości

Hapag-Lloyd i IKEA współpracują na rzecz czystszej żeglugi

Hapag-Lloyd nawiązał współpracę z IKEA Supply Chain Operations w celu dekarbonizacji przesyłek kontenerowych z Azji, co stanowi ważny krok w kierunku bardziej zrównoważonego przemysłu morskiego.
08.05.2024

Kryzys na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej zakończy się w tym roku? Tak twierdzi prezes Hapag-Lloyd

Rolf Habben Jansen, prezes zarządu Hapag-Lloyd, jednej z największych firm w branży morskiej, twierdzi że wywołany przez jemeńskich bojowników największy od dekad kryzys w żegludze zostanie przezwyciężony do 2024 roku.
30.04.2024

Seaspan i Hapag-Lloyd modernizują statki do metanolu

Seaspan Corporation, właściciel statków kontenerowych, będzie modernizował pięć z nich, by były zasilane metanolem. Następnie zostaną wyczarterowane liniom Hapag-Lloyd.
17.04.2024

Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.

Hamburski operator Hapag-Lloyd (HLAG) ogłosił wyniki finansowe za 2023 r. Armator zanotował spadek sprzedaży w IV kwartale o 48,8% r/r do 3,8 mld EUR. Koszty operacyjne zmniejszyły się jednak jedynie o 6,9% r/r do około 4 mld EUR. Tym samym HLAG dołączył do innych przewoźników odnotowujących straty operacyjne, notując stratę EBIT w wysokości 200 mln EUR w 4Q23 – informuje w najnowszym komunikacie kierownictwo Hapag-Lloyd.
16.03.2024

Wycieczkowce mają nowego kapitana. Jason Liberty przewodzi CLIA od stycznia 2024 r.

Jason Liberty został w styczniu br. mianowany przez Radę Dyrektorów przewodniczącym Rady Cruise Lines International Association (CLIA). To wiodąca organizacja stowarzyszająca branżę rejsów wycieczkowych. Jason Liberty jest prezesem i dyrektorem generalnym Royal Caribbean Group.
03.02.2024

Maersk i Hapag-Lloyd połączą floty w ramach nowego sojuszu

Giganci żeglugi kontenerowej, Maersk i Hapag-Lloyd, ogłosili współpracę w ramach sojuszu Gemini Cooperation. Inicjatywa ta, mająca na celu zwiększenie efektywności operacyjnej i przyspieszenie dekarbonizacji flot, rozpocznie się w lutym 2025 r.
17.01.2024

Elementy wielkego europejskiego teleskopu przepłynęły Atlantyk

Po długiej podróży z Europy do Ameryki Południowej, pierwsze 18 segmentów zwierciadła głównego Ekstremalnie Wielkiego Teleskopu (ELT) dotarło do Chile – poinformowało Europejskie Obserwatorium Południowe (ESO).
17.01.2024

[ARTYKUŁ AKTUALIZOWANY] USA i Wielka Brytania zaatakowały Huti za ataki na żeglugę cywilną. Świat reaguje

Stany Zjednoczone i Wielka Brytania, przy wsparciu Australii, Bahrajnu, Kanady i Holandii, zaatakowały cele jemeńskiej bojówki Huti w odpowiedzi na trwające od kilku tygodni ataki na statki cywilne na Morzu Czerwonym, które zachwiały światowymi łańcuchami dostaw. Do ataku doszło dziś w nocy. Najnowsze komentarze i doniesienia o ataku i jego skutkach publikujemy poniżej.
14.01.2024

[ARTYKUŁ AKTUALIZOWANY] Drugi dzień odwetu USA i Wielkiej Brytanii na Huti za ataki na żeglugę cywilną

Stany Zjednoczone i Wielka Brytania, przy wsparciu Australii, Bahrajnu, Kanady i Holandii, zaatakowały cele jemeńskiej bojówki Huti w odpowiedzi na trwające od kilku tygodni ataki na statki cywilne na Morzu Czerwonym, które zachwiały światowymi łańcuchami dostaw. Do ataku doszło dziś w nocy. Najnowsze komentarze i doniesienia o ataku i jego skutkach publikujemy poniżej.
13.01.2024

Hapag-Lloyd w dalszym ciągu omija Morze Czerwone

Niemiecki operator kontenerowy Hapag-Lloyd, jedna z największych na świecie firm tego typu, będzie nadal omijał Kanał Sueski ze względu na zagrożenie atakami jemeńskiej milicji Huti - poinformował we wtorek rzecznik firmy, cytowany przez agencję Reutera.
09.01.2024

Maersk i Hapag-Lloyd: nie negocjowaliśmy z Huti

A.P. Møller-Mærsk zaprzeczył doniesieniom jednego z branżowych portali, że podjął negocjacje z bojownikami Huti z Jemenu w celu zapewnienia swoim jednostkom bezpieczeństwa na Morzu Czerwonym.
09.01.2024

Zimowe rekordy pasażerów wycieczkowców w Kopenhadze

Koniec sezonu letniego dla portów w Kopenhadze i Visby wcale nie oznacza końca odwiedzin wycieczkowców.
09.01.2024

Hapag-Lloyd i Maersk nadal wstrzymują transport przez Morze Czerwone

Duński operator kontenerowy Maersk oraz niemiecka firma tej branży Hapag-Lloyd nadal wstrzymują transport przez Morze Czerwone z powodu groźby ataków przeprowadzanych na statki przez bojowników jemeńskiego ruchu Huti - poinformowały obie te firmy.
03.01.2024

Hapag-Lloyd bada możliwość napędzania swoich kontenerowców siłą wiatru

Jedna z czołowych firm z branży transportowej przekazała, że rozpoczyna prace koncepcyjne kontenerowca o wyporności 4 500 TEU, wyposażonego w układ napędowy wspomagany wiatrem. Inwestując w odnawialne źródła energii Hapag-Lloyd w ten sposób chce zbliżyć się do celu, jakim jest dekarbonizacja żeglugi i osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla
28.12.2023

Bojownicy Huti zapewniają, że rosyjskie statki mogą niezagrożone przepłynąć przez Morze Czerwone

W związku z eskalacją działań jemeńskich bojowników z ugrupowania Huti wiele firm wycofało się z korzystania z trasy żeglugowej przez Mocze Czerwone do Kanału Sueskiego. Powodem są ataki na statki, zarówno celem ich przejęcia, jak i z użyciem rakiet oraz dronów. Okazuje się, że szyiccy rebelianci, którzy grożą atakami na jednostki morskie wielu państw z Izraelem na czele, zapewniają że niektóre są niezagrożone. Wśród nich są powiązane z Rosją.
21.12.2023

ONE dołącza do firm rezygnujących z tras żeglugowych prowadzących przez Morze Czerwone

Japoński gigant transportu morskiego ogłosił wczoraj, że zaprzestaje korzystać z tras prowadzących przez obszar zagrożony atakami ze strony jemeńskich bojowników. W ten sposób rośnie grono firm, które zmieniając swoje trasy mogą mocno wpłynąć na międzynarodowy handel i łańcuch dostaw.
20.12.2023

Rośnie grono firm rezygnujących z żeglugi przez Morze Czerwone

Po tym jak cztery z największych przedsiębiorstw żeglugi kontenerowej na świecie ogłosiły w ciągu zaledwie dwóch dni zaprzestanie i zawieszenie wszystkich operacji żeglugowych przez Morze Czerwone w następstwie ataków rebeliantów Huti na statki, dołączają do nich kolejne firmy. Rosną obawy w związku z ostrzałami rakietowymi i próbami porwań jednostek morskich.
19.12.2023

Hapag-Lloyd buduje Gdansk Ekspress

Jest Gdynia, będzie i Gdańsk. Niedługo po tym, jak linie OOCL wprowadziły do eksploatacji kontenerowiec oceaniczny OOCL Gdynia (który zdążył już nawet zawinąć do Gdańska) Hapag-Lloyd ruszył z budową statku, który będzie nosił nazwę Gdansk Ekspress.
18.12.2023

USA inicjują międzynarodową misję wojskową celem ochrony statków na Morzu Czerwonym i w Cieśninie Ormuz

W związku z coraz częstszymi atakami na statki w rejonie Morza Czerwonego, po których kilka firm zdecydowało się zmienić swoje trasy, Waszyngton zamierza ogłosić w nadchodzącym czasie zakrojoną na szeroką skalę misję z użyciem wielonarodowych sił morskich. Ma to na celu zabezpieczenie ruchu morskiego oraz powstrzymanie eskalacji przemocy w regionie, której ofiarą padają statki i ich załogi.
18.12.2023

Hanseatic Nature zamyka sezon wycieczkowy w Porcie Gdańsk

Hanseatic Nature wyjątkowy statek, specjalizujący się w odwiedzaniu arktycznych rejonów, w niedziele wpłynął do Portu Gdańsk. Jeszcze tego samego dnia wyruszył w dalszą podróż, zamykając tym sezon na wycieczkowce w gdańskim porcie.
18.12.2023

Cztery największe firmy kontenerowe zawieszają transport przez Morze Czerwone

Cztery z największych przedsiębiorstw żeglugi kontenerowej na świecie ogłosiły w ciągu zaledwie dwóch dni zaprzestanie i zawieszenie wszystkich operacji żeglugowych przez Morze Czerwone w następstwie ataków grupy Huti na cywilne statki towarowe przepływające przez ten rejon.
17.12.2023

Niszczyciel US Navy zestrzelił nad Morzem Czerwonym 14 dronów wystrzelonych przez rebeliantów Huti z Jemenu

Amerykański niszczyciel rakietowy USS Carney (DDG 64) zestrzelił w sobotę nad Morzem Czerwonym 14 dronów wystrzelonych przez rebeliantów Huti z Jemenu - poinformowało Centralne Dowództwo Sił Zbrojnych USA.
16.12.2023

Hapag-Lloyd i Maersk. Po atakach Huti, największe firmy kontenerowe zawieszają transport przez Morze Czerwone

Duńska firma kontenerowa Maersk poinformowała w piątek, że po atakach wspieranego przez Iran jemeńskiego ruchu Huti na statki wstrzymuje wszelki transport przez Morze Czerwone do odwołania. Na podobny ruch zdecydowali się inni armatorzy, którzy w ostatnich dniach również padli ofiarą ataków Huti.
16.12.2023

Kolejny statek handlowy zaatakowany na Morzu Czerwonym przez Huti

Wspierani przez Iran Huti zaatakowali na Morzu Czerwonym kolejny statek handlowy; tym razem pocisk balistyczy uderzył w kontenerowiec pod banderą Liberii - przekazała w piątek agencja Reutera.
16.12.2023

Huti zaatakowali na Morzu Czerwonym statek pod banderą Liberii

Wspierani przez Iran Huti zaatakowali na Morzu Czerwonym kontenerowiec pod banderą Liberii, jednostka zapaliła się po trafieniu pociskiem wystrzelonym z kontrolowanej przez Huti części Jemenu - przekazał w piątek amerykański urzędnik, cytowany przez agencję Associated Press.
15.12.2023

Bunker Holding: nowe paliwa zmienią żeglugę do 2030 roku

Podczas konferencji Argus Biofuels Europe w Londynie Valerie Ahrens, senior director – new fuels and carbon market w Bunker Holding, ogłosiła, że firma przewiduje, iż do 2030 roku nowe rodzaje paliw stanowić będą 20% miksu paliwowego w żegludze.
13.12.2023

ONE zamawia 12 kontenerowców zasilanych metanolem

Singapurski gigant żeglugowy Ocean Network Express (ONE) złożył zamówienie na kolejną partię statków z ekologicznym napędem. W ten sposób jeden z czołowych graczy branży morskiej dołącza do pozostałych, aby wyznaczyć w niej nowe standardy.
22.11.2023

Port Gdańsk wciąż gotowy na wizyty wycieczkowców. Kolejna zapowiadana na grudzień

Wpłynięcia do polskich portów statków wycieczkowych to znak trwającego sezonu letniego. Po jego zakończeniu wizyty się kończą i kolejne tego typu jednostki można zobaczyć dopiero latem kolejnego roku. Tym razem ma nastąpić wyjątek od reguły i grudniu pojawi się jeszcze jeden.
13.11.2023

Tonące akcje w żegludze kontenerowej. Sztormowa reakcja giełd po decyzji DG COMP KE o cofnięciu ochrony konsorcjów

Ceny akcji głównych europejskich przewoźników oceanicznych spadły bezpośrednio po tym, jak DG COMP Komisji Europejskiej zapowiedział zniesie w przyszłym roku wyłączeń grupowych dla połączeń liniowych – informuje Aditi Niranjan, analityczka z Department of Busines Economics, Uniwersity of Delhi.
29.10.2023

Ciągota do metanolu. Chwilowa moda czy nadzieja transportu morskiego?

Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
28.10.2023

Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2023 za nami

W ostatni piątek po raz 22 w Gdyni zebrali się reprezentanci sektora gospodarki morskiej, by w szerokim gronie rozmawiać o problemach i szansach branży.
16.10.2023

Afryka coraz aktywniejsza w handlu i żegludze międzynarodowej

Obraz Afryki zmieniają programy wsparcia UNCTAD, jak np. UNCTAD SIGMAT, działania integracyjne organizacji współpracy jak AfCFTA czy EAC, inwestycje czołowych operatorów morskich oraz połączenia handlowe w ramach chińskiego Nowego Szlaku Jedwabnego. Te działania sprawiają również, że aktywizuje się handel morski, rozwija się infrastruktura i suprastruktura portów morskich, rośnie znaczenie wymiany międzynarodowej.
05.10.2023

Hapag-Lloyd wciela do swojej floty Berlin Express. To pierwsza jednostka z najnowszej serii

Gigant branży kontenerowej oficjalnie powitał w swojej flocie pierwszy statek klasy Hamburg Express. Ma on znacząco wpłynąć na zmianę obrazu branży morskiej i towarowej, pokazując że firma również angażuje się w ich dekarbonizację oraz obniżenie emisji CO2.
03.10.2023

Hapag-Lloyd pozyska 10 nowych terminali w Ameryce Północnej i Ameryce Południowej

Niemieckie przedsiębiorstwo logistyczne Hapag-Lloyd uzyskało zgodę chilijskiego organu antymonopolowego na zakup pełnych udziałów w spółkach SAAM Ports i SAAM Logistics. W wyniku tej transakcji niemiecki gigant przejął 10 terminali kontenerowych znajdujących się w obu Amerykach.
03.08.2023

Hapag-Lloyd i Seaspan zamawiają 60 silników na metanol

Wprowadzanie zielonego metanolu w przemyśle morskim nabiera rozpędu. Firma Hapag-Lloyd i właściciel statku Seaspan Corporation podpisują umowę dotyczącą zobowiązania do konwersji z MAN PrimeServ, oddziałem posprzedażowym MAN Energy Solutions. W zeszłym miesiącu Maersk ogłosił również plany przetestowania konwersji metanolu z MAN dla niektórych swoich kontenerowców, podczas gdy Stena ogłosiła, że będzie współpracować z Wartsila przy konwersji niektórych swoich promów.
07.07.2023

Prawdziwy kolos wśród kontenerowców! MSC odbiera swoją pierwszą jednostkę o pojemności ponad 24 000 TEU

Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała dziś w Chinach dostawę pierwszego kontenerowca z serii nowych, dużych jednostek transportowych. MSC Tessa jest promowany przez swoich chińskich budowniczych jako największy obecnie ukończony i dostarczony kontenerowiec na świecie o pojemności przeszło 24 116 TEU.
10.03.2023

Hapag-Lloyd przejmuje udziały w indyjskim operatorze terminali

Niemiecki gigant transportowy, posiadający jedną z największych flot transportowych, podpisał wiążące porozumienie w sprawie nabycia 35% udziałów w indyjskim operatorze terminali J M Baxi Ports & Logistics Limited (JMBPL).
27.01.2023

RPA chce własnych linii żeglugowych

Republika Południowej Afryki ogłosiła plany stworzenia państwowych linii żeglugowych. South African Shipping company (SASCO) ma wystartować już w 2023 roku.
04.11.2022

Hapag-Lloyd AG – logistyka i terminale Ameryki Łacińskiej na biznesowym kursie

Hapag-Lloyd AG i SM SAAM SA z Chile podpisały na początku października umowę, na mocy której Hapag-Lloyd kupi 100% akcji SAAM Ports SA i SAAM Logistics SA. Hapag-Lloyd zaczyna dominować na rynkach Ameryki Łacińskiej i Północnej, o które swego czasu musiał walczyć z PLO.
14.10.2022

Europejskie stocznie umierają pod presją chińskiej i koreańskiej konkurencji. Za 10 lat doki będą puste?

Przemysł budowy statków w Europie jeszcze pracuje. Za 10 lat europejski przemysł produkcji statków może być już tylko historią. Stocznie europejskie są bezbronne wobec praktyk dumpingowych oraz bezpośredniego wsparcia przemysłu stoczniowego przez państwa azjatyckie. Armatorzy europejscy działający pod ochronnym parasolem i często z istotnym wsparciem swoich państw zyski lokują w stoczniach azjatyckich.
07.09.2022

Hapag-Lloyd wprowadza możliwość śledzenia kontenerów

Niemiecki przewoźnik Hapag-Lloyd rozpoczął instalację urządzeń w kontenerach do ładunków suchych umożliwiających śledzenie lokalizacji oraz stanu ładunku w czasie rzeczywistym.
31.08.2022

Klaus-Michael Kühne o kosmicznych zarobkach armatora z Hamburga

Klaus-Michael Kühne, większościowy udziałowiec Kuehne + Nagel, publicznie skrytykował fakt, że Hapag-Lloyd, którego jest współwłaścicielem, rejestruje w tej chwili ogromne, nadzwyczajne przychody. Wszystko to wywiadzie dla Frankfurter Allgemeine.
30.08.2022

Hapag-Lloyd – 150 statków do modernizacji. Szansa dla polskich stoczni

Niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd rozpoczął kompleksową modernizację floty w celu poprawy efektywności energetycznej 150 eksploatowanych obecnie statków. Na realizowany przez 5 lat program przeznaczone zostaną miliony euro.
28.08.2022

Statek Lidla zakończył pierwszy rejs

Zdenerwowane niekończącymi się problemami z łańcuchami dostaw władze sieci marketów Lidl w zeszłym roku – jak wiele innych firm handlowych – postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce i zapewnić sobie permanentne miejsce na pokładzie statku poprzez... czarter statku. Wiking, pierwsza z wyczarterowanych przez Niemców jednostek, zakończyła właśnie pierwszy rejs.
26.08.2022

Kongestie w portach po raz n-ty. Kiedy koniec zatłoczenia w portach?

Zatłoczenie w portach nadal utrzymuje się na wysokim poziomie, zaś uczestnicy morskiego łańcucha dostaw znaleźli się w niekończącym się cyklu wyzwań logistycznych.
04.08.2022

Tajemnicze zaginięcie kapitana kontenerowca w Hiszpanii

Załoga kontenerowca Algeciras Express zgłosiła w trakcie rejsu, że nie może odnaleźć swojego kapitana. Statek przeszukano, ale dowódcy jednostki nie odnaleziono.
13.07.2022

[WIDEO, ZDJĘCIA] Najdłuższy statek w historii GCT. Zobacz rozładunek Toltena w Porcie Gdynia

Tolten to najdłuższy statek i z największą liczbą ruchów (ok. 1000 wyładunek, 2000 załadunek), jaki kiedykolwiek pojawił się na terminalu GCT w Gdyni, który jest częścią Grupy Hutchison Ports. Jednostka niemieckiego Hapag-Lloyda ma długość 300 metrów, aktualnie pływa pod banderą Liberii. Od niedzieli 10 lipca trwa operacja przeładunku przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia.
11.07.2022

Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?

Federacja Rosyjska posiada na Bałtyku kilka kluczowych węzłów portowych, stanowiących strategiczne punkty logistyczne w zachodniej części Rosji. To przez nie do tej pory odbywał się import oraz eksport znaczącej ilości dóbr ważnych dla dominującej na tle całego kraju jego europejskiej części. Rocznie obsługiwano w nich około kilkadziesiąt milionów ton różnorodnych ładunków, głównie masowych: suchych i płynnych. Jak wojna Rosji z Ukrainą przełoży się na kondycję portów rosyjskich na Bałtyku?
12.04.2022

Nowe bolączki globalnego łańcucha dostaw. Konflikt rosyjsko-ukraiński i koronawirus w chińskich portach

Globalny łańcuch dostaw jest zaplątany niczym węzeł gordyjski, który nie daje się rozwiązać od pojawienia się pandemii koronawirusa. Prócz kolejnych restrykcji koronawirusowych w Chinach dochodzą problemy ukraińskiego i rosyjskiego eksportu spowodowane konfliktem.
22.03.2022

Azjaci mają najwięcej statków, wyprzedzili Europę

Najnowsze statystyki pokazują, że Azja przeskoczyła Europę zarówno pod względem ilości posiadanych statku, jak i ich łącznego tonażu.
14.03.2022

Digitalizacja w kontenerach. Informatyczny alians handlowy usprawni handel światowy

DCSA, BIMCO, FIATA, ICC i SWIFT utworzyły Future International Trade Alliance. Jego celem jest standaryzacja systemów informatycznych w handlu międzynarodowym. Organizacje te będą współpracować przy opracowywaniu i przyjmowaniu regulacji, które ułatwią korzystanie z elektronicznych dokumentów.
05.03.2022

Przeładunki morskie w porcie w Hamburgu w 2021 roku

Port Hamburg informuje o wzroście przeładunków masowych, drobnicowych i kontenerów, rekordowym poziomie przewozów towarowych koleją oraz udanym przeniesieniu transportu drogowego na kolejowy.
01.03.2022

Statki spóźniają się jak nigdy

Firma analityczna Sea-Intelligence opublikowała dane, z których wynika, że harmonogramy rejsów statków jeszcze nigdy nie były tak mało wiarygodne.
03.02.2022

Drugie dno w kontenerach. Globalni przewoźnicy manipulują łańcuchami dostaw w USA

Rząd Stanów Zjednoczonych reaguje zdecydowanie Dwóch członków gabinetu administracji Bidena, sekretarz transportu Pete Buttigieg i sekretarz rolnictwa Tom Vilsack, napisali list mobilizujący poprawę logistyki amerykańskich produktów rolniczych. Pismo skierowano do wiodących oceanicznych przewoźników kontenerów.
25.12.2021

MSC największą linią kontenerową, Maersk zdetronizowany

Choć duński gigant Maersk od dawna dzierżył palmę pierwszeństwa w kategorii linii kontenerowych, według analityków został już wyprzedzony przez MSC lub stanie się to lada moment.
06.12.2021

Zysk Hapag-Lloyd wzrósł 10-krotnie dzięki rekordowym stawkom frachtu

Niemiecka linia kontenerowa Hapag-Lloyd odnotowała w piątek ponad 10-krotny wzrost dziewięciomiesięcznego zysku netto, powołując się na rekordowe stawki frachtowe przy ograniczonej zdolności przewozowej i rosnących wolumenach transportu.
19.11.2021

Apetyt na kontenerowce i nie tylko. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 34-37/2021)

Pomimo okresu wakacyjnego, rynek zarówno nowych budów, jak i obrotu tonażem z drugiej ręki w ostatnich tygodniach miał się coraz lepiej. Roczne trendy dynamiki dla nowych zamówień to dla miesiąca września około +122%, natomiast dla tzw. „secondhandów” – +75%. Gorzej, jeśli chodzi o liczby statków w złomowaniu. Tutaj trend liczony rok do roku wynosi nadal sporo, bo około -50%.
21.09.2021

Kontynuacja wzrostów frachtów i stawek czarterowych nadal gwarantowana? Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 34-37/2021)

Ostatnie kilka tygodni to okres nadal dobrych wyników rynków frachtowych i czarterowych segmentów: wielozadaniowego, kontenerowego oraz ro-ro i promowego. Postępowała także bardzo ważna kontynuacja odbudowy rynku przewozów pasażerskich realizowanych przez wycieczkowce.
19.09.2021

Nowa obrotnica w Porcie Gdynia. Prezes: "To milowy krok w najnowszej historii portu" [WIDEO]

Port Gdynia zakończył pierwsze siedem miesięcy 2021 roku ze wzrostem 12,5% ogółem, a w szczególności można zaobserwować trend wzrostowy w przeładunku kontenerów w TEU, wzrost wyniósł 14% r/r/. Inwestycje w infrastrukturę pozwalają istotnie zwiększyć potencjał przeładunkowy Portu Gdynia. Krajowy sektor logistyczny coraz chętniej korzysta z usług polskich terminali na Bałtyku, do czego przyczynia się poprawa infrastruktury dostępowej, w tym modernizacje linii kolejowych i oddane w ostatnich latach odcinki autostrad i dróg ekspresow
07.09.2021

Kazimierz Koralewski, wiceprezes Portu Gdynia: „Sukces próbnych cumowań potwierdza naszą gotowość do współpracy z Polferries” [WIDEO, ZDJĘCIA]

Kolejne próbne cumowanie promu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej odbyło się w Publicznym Terminalu Promowym w Porcie Gdynia. Tym razem pomyślną próbę odbył prom Wawel.
06.09.2021

Port Władywostok ma stać się hubem kontenerowym dla Północnego Szlaku Morskiego

Rosyjska firma transportowa Fesco Transportation Group i Atomenergoprom JSC, część Rosatomu, planują stworzenie węzła transportowo-logistycznego w Morskim Porcie Handlowym we Władywostoku.
05.09.2021

Hapag-Lloyd zamawia kolejne 75 tysięcy TEU. Czy sprosta wyzwaniom związanym z niedoborem kontenerów?

Chcąc zaradzić globalnemu niedoborowi kontenerów ładunkowych, Hapag-Lloyd z siedzibą w Hamburgu zamówił kolejne 75 000 TEU. Kontenery zostaną wyprodukowane w Chinach i dostarczone do Hapag-Lloyd do końca 2021 roku.
31.08.2021

Prom Polferries zawinął do Portu Gdynia. Sukces próbnego cumowania, kolejny krok do bałtyckiego hubu promowego [WIDEO, ZDJĘCIA]

Pierwsze próbne cumowanie promu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej odbyło się w Publicznym Terminalu Promowym w Porcie Gdynia. Tym samym Polferries przenosi się z Gdańska do Gdyni.
31.08.2021

Wycieczkowiec AIDAmar zawinął do Portu Gdynia [WIDEO, ZDJĘCIA]

AIDAmar to ponad 250-metrowy wycieczkowiec. Jednostka pod włoską banderą zawinęła do Portu Gdynia przy Nabrzeżu Francuskim w środę (25 sierpnia) wczesnym rankiem. Co kryją wnętrza tego statku?
25.08.2021

Rekordowy kontenerowiec Hella w Porcie Gdynia. Debiut połączenia oceanicznego do USA [WIDEO, ZDJĘCIA]

W poniedziałek 23 sierpnia, przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia zacumowała Hella, największy pod względem pojemności statek bandery portugalskiej.
25.08.2021

Hapag-Lloyd zanotował zysk w pierwszej połowie 2021 roku w wysokości 3,3 miliarda dolarów

Niemiecka firma liniowa Hapag-Lloyd odnotowała zysk w wysokości 3,3 miliarda dolarów w pierwszej połowie roku przy „bardzo silnym popycie” na transport kontenerowy, który nie powinien w najbliższym czasie spaść.
15.08.2021

HMM notuje mniejsze zyski niż się spodziewano

HMM odnotował zysk netto w wysokości 310 mln dolarów za pierwsze sześć miesięcy roku, ale jego wynik byłby znacznie lepszy bez 1,7 mld dolarów straty na transakcjach na instrumentach pochodnych.
14.08.2021

Wyśmienite wyniki przeładunkowe w Porcie Gdynia. Lipiec kolejnym miesiącem intensywnych wzrostów

Lipcowe wyniki przeładunkowe po raz kolejny udowadniają bardzo silną pozycję Portu Gdynia na mapie Bałtyku. Miesięczne wyniki wskazują ponad 117-procentową dynamikę wzrostu w stosunku do roku ubiegłego.
11.08.2021

Hapag-Lloyd podnosi całoroczne prognozy zarobków

Według wstępnych danych opublikowanych w piątek, Hapag-Lloyd spodziewa się zgłosić zysk EBITDA za pierwsze półrocze 2021 roku w wysokości około 4,2 mld dolarów, ponieważ globalny popyt na transport kontenerowy pozostaje wysoki.
31.07.2021

Hapag-Lloyd potwierdza rozmowy o dodaniu 10 statków do swojej floty

Niemiecki Hapag-Lloyd, piąta co do wielkości firma żeglugi kontenerowej na świecie, prowadzi obecnie rozmowy z firmami dotyczące zakupu dziesięciu statków o ładowności 13000 TEU.
29.07.2021

MSC: Zużywamy za dużo paliwa i mamy za dużo statków

Branża żeglugi kontenerowej stanęła w obliczu bezprecedensowego kryzysu zatorów w ciągu ostatniego półtora roku, spowodowanego niedoborem siły roboczej związanym z COVID-19, a także ograniczeniami zdolności przeładunkowych, które spowodowały poważne zakłócenia w portach na całym świecie.
05.07.2021

Hapag-Lloyd składa nowe zamówienie na bardzo duże kontenerowce

Hapag-Lloyd zamówił kolejne sześć bardzo dużych kontenerowców w Korei Południowej. Zamówione w Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) statki będą miały pojemność ponad 23 500 TEU z silnikami dwupaliwowymi, które mogą pracować na paliwie LNG. Dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku.
23.06.2021

Hapag-Lloyd przerabia pierwszy megakontenerowiec na spalanie paliwa LNG

Niemiecka grupa żeglugowa Hapag-Lloyd ogłosiła udaną konwersję jednostki Brussels Express o pojemności 15 000 TEU, aby działał na skroplonym gazie ziemnym. Po zakończeniu konwersji statek stał się pierwszym megakontenerowcem, który przejdzie na napęd LNG.
09.06.2021

Globalne linie będą żeglowały wolniej u wybrzeży Kalifornii. Ma to pomóc w ratowaniu płetwali błękitnych

Partnerzy inicjatywy mającej na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i ochronę zagrożonych wielorybów ogłosili wyniki programu 2020 i docenili firmy żeglugowe, które z powodzeniem w nim uczestniczyły, zmniejszając prędkość do 10 węzłów lub mniej w rejonie zatoki San Francisco i regionie południowej Kalifornii.
25.05.2021

Hapag-Lloyd zanotował 1,5 mld dolarów zysku w pierwszym kwartale

Niemiecka linia kontenerowa, Hapag-Lloyd, zanotowała mocny początek z roku z zyskiem netto 1,45 mld dolarów w pierwszym kwartale. Oznacza to masywny wzrost zysku (o 1423 proc.) w stosunku do 1 kwartału 2020 roku.
13.05.2021

Holandia: Gangi handlarzy narkotyków korumpują firmy w porcie w Rotterdamie

Przestępcy infiltrują duże firmy żeglugowe w porcie w Rotterdamie, na zachodzie Holandii. „Korupcja jest znacznie większa, niż się wszystkim wydaje” - mówi dziennikowi "NRC" szef policji morskiej w tym porcie Jan Janse.
26.04.2021

Jeszcze lepsze perspektywy na drugą połowę roku. Raport z rynku żeglugowego (tygodnie 12-15/2021)

Międzynarodowy Fundusz Walutowy prognozuje wzrost światowego produktu krajowego brutto w 2021 roku na 6%. Ma to nastąpić dzięki postępującej akcji szczepiennej przeciwko pandemii, aktywizacji przemysłowo-usługowej oraz wielostronnym wysokim oczekiwaniom, co do rozwoju globalnej gospodarki w drugiej połowie roku.
20.04.2021

Hapag-Lloyd zamówił 150 tysięcy kontenerów morskich za 550 mln dolarów

W ramach walki z globalnym niedoborem kontenerów, niemiecki Hapag-Lloyd złożył zamówienie na 150 tys kontenerów 20-stopowych o wartości 550 mln dolarów.
15.04.2021

Kontener „inteligentny” i pod nadzorem

Szacuje się, że globalny rynek kontenerów morskich osiągnął wartość 9,5 mld USD w 2019 r. i w 2027 r. wyniesie 12,08 mld USD, ponieważ tempo wzrostu przez najbliższe kilka lat utrzyma się na poziomie 4,3% - informuje w ostatnim raporcie Allied Market Research.
06.04.2021

Kanał Sueski nadal zablokowany – próby uwolnienia kontenerowca zakończyły się niepowodzeniem

Przeprowadzona w piątek kolejna próba ściągnięcia z mielizny kontenerowca Ever Given, który od wtorku blokuje Kanał Sueski nie powiodła się – poinformowała firma Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM) obsługująca statek od strony technicznej.
26.03.2021

Hapag-Lloyd przejął holenderskiego specjalistę w żegludze kontenerowej

Niemiecki gigant żeglugowy Hapag-Lloyd zakupił wszystkie aukcje w holenderskiej linii żeglugowej – Nile Dutch Investments. Ma to wzmocnić pozycję Niemców na afrykańskim rynku.
18.03.2021

Polska na Jedwabnym Szlaku. Głównym beneficjentem są terminale kontenerowe działające w polskich portach.

Wielkość obrotów handlowych między Chinami a krajami leżącymi na trasach Nowego Jedwabnego Szlaku (Belt and Road Initiative) osiągnęła w 2019 r. 1,3 bln dol. podało chińskie Ministerstwo Handlu. Import Polski z Chin wyniósł 125 mld zł, a w 2020 r. około 140 mld zł.
16.03.2021

Hapag-Lloyd: Wszystkie dostępne kontenerowce mają pracę

Rekordowe stawki frachtowe i duży popyt sprawiają, że nie widać końca hossy na rynku kontenerowców.
23.02.2021

Port Pireus przygotowuje się do 48-godzinnego strajku

Grecki związek zawodowy, Panhellenic Crew Union of Towage & Salvage, planuje w przyszłym tygodniu rozpoczęcie 48-godzinnego strajku w Porcie Pireus.
21.02.2021

Rok burzliwego transportu morskiego

Pandemia koronawirusa silnie uderzyła w 2020 roku w światowy rynek logistyki. Niektóre skutki będą odczuwalne jeszcze przez kilka miesięcy tego roku, inne – nawet przez kilka lat. Mogą się zmienić łańcuchy dostaw, czyli może ulec korekcie produkcja przemysłowa na świecie.
15.02.2021

Hapag-Lloyd z finansowaniem na sześć mega kontenerowców napędzanych LNG

Niemiecka linia kontenerowa, Hapag-Lloyd, zapewniło finansowanie z dwóch źródeł na kwotę 889 mln dolarów. Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone zakup sześciu mega kontenerowców o ładowności 23,5 tys. TEU, które zostały zamówione w grudniu 2020 roku.
10.02.2021

Singapur pozyskał pierwszą w swojej historii bunkierkę LNG

Keppel Offshore & Marine Ltd (Keppel O&M) dostarczył pierwszą w historii Singapuru bunkierkę LNG. Jednostka FueLNG Bellina trafiła do floty armatora FueLNG, spółki joint venture między Keppel Offshore & Marine oraz Shell Eastern Petroleum.
03.02.2021

MAN dostarczy silniki dla najnowszych kontenerowców Hapag-Lloyd napędzanych LNG

Producent silników, MAN Energy Solutions, zdobył zamówienie na dostarczenie sześciu silników dla megakontenerowców Hapag-Lloyd o napędzie LNG i ładowności ponad 23 tys. TEU.
03.02.2021

Inwestycje infrastrukturalne kluczem do dalszego rozwoju Portu Gdynia (wideo)

Podpisano porozumienie dotyczące współpracy pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni oraz Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. w ramach zaprojektowania i wybudowania nowych falochronów jako infrastruktury dostępowej do Portu Gdynia.
01.02.2021

Nowy ład i wyścigi wielkich kontenerowców. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 52-1/2021)

Koniec starego roku i początek nowego, to moment przełomowy w dalszym rozwoju międzynarodowego handlu i transportu morskiego. Tak znaczące wydarzenia jak: transformacja energetyczna, wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, nowo wybrany prezydent USA, odbudowa gospodarek po zniszczeniach dokonanych przez efekty pandemii Covid-19 i wiele innych przyczyn jak prowadzone wojny handlowe będą miały znaczący wpływ na to, co będzie się działo w kolejnych miesiącach i latach w gospodarce, w tym na rynku żeglugowym.
12.01.2021

Hapag-Lloyd zamówił sześć megakontenerowców w stoczni DSME

Niemiecki armator Hapag-Lloyd złożył zamówienie na sześć megakontenerowców (ULCV) w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.
24.12.2020

Niesamowity boom w kontenerach! Czy bańka pęknie? Raport z rynku żeglugowego (tydzień 49-51)

Pierwsza połowa grudnia to coraz bardziej rozpędzająca się podaż ładunków skonteneryzowanych. W tle tej sytuacji miał miejsce początek kolejnej fali światowej pandemii koronawirusa i towarzyszące temu zapowiedzi lockdown’ów w Europie oraz mgliste prognozy gospodarcze na kolejne miesiące.
21.12.2020

Hapag-Lloyd podnosi prognozę zysków na 2020 rok

Niemiecki armator kontenerowy, Hapag-Lloyd, zwiększył swoją prognozę zysków, dzięki lepszemu niż się spodziewano czwartemu kwartałowi.
09.12.2020

Światowy rynek morskich przewozów kontenerowych – przegląd wyników oraz przyszły rozwój w dobie pandemii

Rozwój gospodarki światowej i handlu międzynarodowego należy traktować jako podstawowe czynniki napędzające rynek morskich przewozów kontenerowych. W 2019 roku jako kluczowe czynniki determinujące wymianę handlową uznać można spór między Stanami Zjednoczonymi a Chinami, powodujący wzrost taryf, a także inne wydarzenia przyczyniające się do wzrostu niepewności na rynkach, jak blokada rządowa w Stanach Zjednoczonych, wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej oraz zmiany w polityce pieniężnej w głównych gospodarkach świata.
02.12.2020

Hapag-Lloyd zanotował przypadki zarażenia koronawirusem na dwóch statkach

Niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd poinformował, że dwa z jego statków miały opóźnienia z powodu przypadków zakażenia COVID-19 wśród załogi.
20.11.2020

Hapag-Lloyd notuje większy zysk dzięki spadającym kosztom paliwa

Niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd AG jest pewny wysokich zarobków w 2020 roku, głównie z powodu niskich cen paliwa, ożywienia popytu w Azji i dobrego zarządzania flotą.
15.11.2020

Port Gdynia utrzymuje wzrost przeładunków pomimo pandemii

Gdyński port utrzymuje świetne wyniki przeładunkowe z ubiegłego roku i wszystko wskazuje na to, że mimo pandemii i globalnej recesji jest szansa na kolejny rekord w przeładunkach na koniec roku. Od stycznia do końca października, w Porcie Gdynia przeładowano ponad 20 mln ton! Oznacza to dynamikę wzrostu na poziomie 1,6 proc. rok do roku.
06.11.2020

Ponad 4 milionów TEU przeładowanych w Hutchison Ports Gdynia (GCT)

W środę 4 listopada 2020 roku terminal Hutchison Ports Gdynia, należący do Grupy Hutchison Ports, osiągnął próg 4 milionów TEU przeładowanych od rozpoczęcia swojej działalności w marcu 2006 roku. Jubileuszowy kontener wyładowany został ze statku MV DURANDE, obsługującego serwis NPX (North Sea Poland Express) armatora Hapag-Lloyd. Wydarzenie to jest szczególnie istotne dla terminalu i jego pracowników, obsługujących klientów nieprzerwanie przez ostatnie 14 lat.
05.11.2020

MSC – armator z pozytywnym nastawieniem

MSC – Mediterranean Shipping Company to bardzo znana szwajcarska firma armatorska założona w 1970 roku w Neapolu, we Włoszech. Statki tego armatora są częstym gościem polskich portów, a w szczególności Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni, gdzie regularnie zawijają eksploatowane przez niego kontenerowce. Do gdańskiego Deepwater Container Terminal zawitał natomiast w zeszłym roku największy na świecie kontenerowiec świata, noszący właśnie logo armatora MSC. Oprócz tego przed wybuchem pandemii przypływały również do naszyc
05.10.2020

Pierwsze półrocze 2020 r. z perspektywy przemysłu stoczniowego. Zagadnienia węzłowe

W skutek pandemii COVID-19 świat mierzy się z największym od czasu Wielkiego Kryzysu lat 30-tych ubiegłego stulecia kryzysem gospodarczym. Na szczęście nie ziściły się najgorsze scenariusze zwiastujące kolaps światowej gospodarki. Wyraźne są pewne symptomy odbicia.
29.07.2020

Dwa statki Hapag-Lloyd wróciły do normalnej służby po negatywnych wynikach testów na obecność COVID-19 wśród ich załóg

Niemiecki przewoźnik Hapag-Lloyd potwierdził, że na jego dwóch statkach kontenerowych pod banderą USA, Philadelphia Express i St. Louis Express, nie ma już osób zarażonych COVID-19.
23.07.2020

Maersk przestanie transportować stałe odpady do Chin i Hong Kongu

Duński A.P. Moller-Maersk, czołowy przewoźnik kontenerów, poinformował w środę, że od września przestanie przyjmować dostawy odpadów stałych kierowanych do Chin i Hongkongu.
23.07.2020

Chińskim portom kończą się zdolności przeładunkowe z powodu testów na koronawirusa

Testowanie importowanej żywności pod kątem obecności koronawirusa prowadzi do przekroczenia limitu przepustowości niektórych głównych chińskich portów - poinformowali w tym tygodniu główni spedytorzy, ostrzegając przed dodatkowymi opłatami i możliwymi przekierowaniami do innych portów.
19.07.2020

Dwa przypadki zarażenia koronawirusem wykryto na duecie statków Hapag-Lloyd

Hapag-Lloyd wykrył obecność COVID-19 na pokładzie dwóch swoich statków pływających pod banderą USA.
16.07.2020

ISR: Clarksons znacząco obniża prognozy globalnej produkcji stoczniowej w tym roku

Przed branżą stoczniową rysują się nieciekawe perspektywy dla kontraktów do realizacji w drugiej połowie tego roku. Powód jest oczywisty – brakuje zapytań.
09.07.2020

TUI Group zakończyło sprzedaż Hapag-Lloyd Cruises

Niemiecka grupa turystyczna TUI Group zakończyła sprzedaż swojej spółki zależnej Hapag-Lloyd Cruises na rzecz TUI Cruises, wspólnego przedsięwzięcia TUI i Royal Caribbean Group. Transakcja, uzgodniona w lutym tego roku, szacowana jest na 1,2 miliarda euro.
09.07.2020

Hapag-Lloyd nie będzie potrzebował wsparcia rządowego, by przeżyć kryzys wywołany pandemią koronawirusem

Hapag-Lloyd, niemiecki przewoźnik kontenerowy, zamierza przejść przez kryzys związany z koronawirusem, nie szukając pomocy państwa.
02.07.2020

Ocean Alliance przejął większość udziałów na szlaku Azja-Europa

Ocean Alliance wyprzedził sojusz 2M, obejmując wiodącą pozycję rynkową na europejsko-azjatyckim szlaku, w dodatku do dominującej pozycji w transporcie transpacyficznym.
01.07.2020

Hapag-Lloyd przestanie transportować złom do Chin

Niemiecka linia kontenerowa Hapag-Lloyd powiadomiła klientów, że przestanie przyjmować ładunki odpadów stałych, w tym złomu, kierowane do Chin, które miałaby tam trafić po 1 września tego roku.
28.06.2020

Branża morska zdaje test odporności w dobie kryzysu

Chociaż światowa gospodarka stoi w obliczu największej recesji od czasu Wielkiego Kryzysu lat 30-tych zeszłego stulecia, a handel międzynarodowy i morski notują bezprecedensowe dla ery globalizacji spadki, branża morska – zahartowana przez szok nadpodaży po światowym kryzysie finansowym 2008 r. – wykazała się wysokim stopniem odporności. Stawia to ją w dogodnej pozycji wobec wyzwań nadchodzącego wielowymiarowego przejścia technologicznego w transporcie morskim.
27.06.2020

Odwoływanie rejsów może przynieść 9 mld dolarów zysku armatorom kontenerowym

Pomimo znacznego spadku wolumenu transportowanych kontenerów w wyniku globalnej pandemii, przewoźnicy oceaniczni wciąż pozostają optymistyczni co do możliwości osiągnięcia zysku.
22.06.2020

RPA: Kontenerowiec Hapag-Lloyd wciąż pod kwarantanną. U trzeciego marynarza wykryto COVID-19

Kolejny członek załogi MV Montpellier, kontenerowca czarterowanego przez niemieckiego przewoźnika Hapag-Lloyd, pozytywnie przeszedł test na obecność koronawirusa w Południowej Afryce.
09.06.2020

Zawinięcie największego kontenerowca świata „HMM ALGECIRAS” w dziewiczym rejsie do Hamburga

Nowy okręt flagowy południowokoreańskiego przedsiębiorstwa żeglugowego „HMM ALGECIRAS”(wcześniej Hyundai Merchant Marine) zawinął do portu w Hamburgu w niedzielę 7 czerwca 2020 r. Przeładunek odbył się w Hamburgu w HHLA Container Terminal Burchardkai (CTB). Wyładowano i załadowano w sumie 13 600 TEU (standardowe kontenery 20 stopowe).
08.06.2020

Raport: Żegluga kontenerowa mocno skurczona z powodu pandemii koronawirusa

Branża przewozów kontenerowych o wartości 1 bln dolarów jest w poważnym spowolnieniu. Według niektórych firm i specjalistów od śledzenia statków część linii żeglugowych, których klienci detaliczni są dotknięci pandemią koronawirusa, zmniejszają prędkość żeglugi i wybierają dłuższe trasy po Afryce, unikając opłat za przejście kanałem Sueskim.
07.06.2020

Największy na świecie kontenerowiec zawinął do Europy

Kontenerowiec HMM Algeciras o ładowności 24 tys. TEU został w środę największą jednostką, która kiedykolwiek zawinęła do europejskiego portu.
04.06.2020

Dwóch członków załogi kontenerowca Hapag-Lloyda z pozytywnym wynikiem na COVID-19

Dwóch członków załogi kontenerowca, obsługiwanego przez Hapag-Lloyd pozytywnie przeszło test na COVID-19 w Durbanie w Południowej Afryce.
21.05.2020

Największy kontenerowiec świata opuścił Chiny z rekordowym ładunkiem

Południowokoreańska linia żeglugowa HMM poinformowała, że kontenerowiec HMM Algeciras opuścił port Yantian 8 maja, kierując się do Rotterdamu z 19 621 TEU załadowanymi na pokład.
12.05.2020

Hapag-Lloyd przekłada zamówienie megakontenerowców

Niemiecki gigant liniowy Hapag-Lloyd odkłada decyzję o zamawianiu nowych bardzo dużych kontenerowców do odwołania, z uwagi na utrzymującą się niepewność rynku spowodowaną pandemią koronawirusa.
30.04.2020

Hapag-Lloyd obniżył zużycie energii o 9 procent dzięki oczyszczeniu kadłubów na 33 statkach

Niemiecki armator kontenerowców, Hapag-Lloyd, uzyskała 9 procent oszczędności energii w postaci paliwa, zapobiegając zanieczyszczeniom kadłubów swoich statków.
26.04.2020

Hapag-Lloyd zmniejszył emisje zanieczyszczeń o połowę w ciągu 12 lat

Hapag-Lloyd, niemiecki przewoźnik kontenerowy, obniżył emisję CO2 o 50 procent w porównaniu z rokiem referencyjnym 2008.
22.04.2020

MGMiŻŚ: Współczesne kryzysy gospodarcze z perspektywy branży morskiej

Branża morska w swoją specyfikę wpisane ma zmaganie się z zakłóceniami i szokami ogólnogospodarczymi. Ponieważ cykl koniunkturalnego w gospodarce światowej determinuje koniunkturę w samej gospodarce morskiej, jako funkcjonalnie sprzężonej z handlem międzynarodowym, warto spojrzeć, jak poprzednKryzysy naftowe z lat 70-tych doprowadziły do odejścia gospodarek wysoko uprzemysłowionych od ropy, pociągając za sobą strukturalny spadek zapotrzebowania na tankowce i przebudowę dotychczas przez nie zdominowanej branży transportu m
09.04.2020

COVID-19: Hapag-Lloyd pozyskał 100 tysięcy TEU ładowności, by wspomóc transport towarów

Niemiecki gigant żeglugi kontenerowej Hapag-Lloyd wynajął na całym świecie jednostki o łącznej ładowności ponad 100 tysięcy TEU, aby utrzymać przepływ łańcucha dostaw podczas trwającej pandemii koronawirusa.
25.03.2020

Epidemia koronawirusa: Hapag-Lloyd przygotowany na ciężki rok

Z powodu pandemii koronawirusa niemiecki przewoźnik Hapag-Lloyd spodziewa się trudnego roku, który doprowadzi do koniecznej korekty floty i niższych zarobków.
22.03.2020

Maersk z wzrostem przychodów w pierwszym kwartale

Obniżenie kosztów i podwyżki cen pomogły Maerskowi w osiągnięciu wyższych zysków w pierwszym kwartale niż rok temu. Armator jednak anulował dotychczasową całoroczną prognozę zysków z powodu niepewności spowodowanej pandemią koronawirusa.
22.03.2020

Armatorzy i operatorzy terminali mają zostać udziałowcami nowej globalnej sieci wysyłkowej

Dziewięciu przewoźników oceanicznych i operatorów terminali podpisało umowę wskazującą na zamiar zostania akcjonariuszami globalnej sieci Global Shipping Business Network (GSBN).
27.02.2020

Hapag-Lloyd z 80-procentowym wzrostem zysku operacyjnego w 2019 roku

Niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd odnotował ponad 80-procentowy wzrost zysków przed odsetkami i podatkami (EBIT) w roku budżetowym 2019 dzięki poprawionym stawkom frachtowym i zarządzaniu kosztami.
20.02.2020

Hapag-Lloyd i HHLA zacieśniają więzi

Niemieccy giganci żeglugowi Hapag-Lloyd AG i Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) ogłosiły, że będą kontynuować ścisłą współpracę w Hamburgu przez kolejne pięć lat.
12.02.2020

TUI sprzedało połowę udziałów w Hapag-Lloyd Cruises armatorowi Royal Caribbean

Niemieckie TUI Group podpisało umowę sprzedaży 50 procentów akcji w linii wycieczkowej Hapag-Lloyd amerykańskiemu armatorowi Royal Caribbean.
09.02.2020

Hapag-Lloyd testuje biopaliwa w celu obniżenia emisji CO2

Hapag-Lloyd, niemiecki armator, przeprowadził pierwszy test biopaliw na jednym ze swoich statków w celu zmniejszenia śladu węglowego firmy.
03.02.2020

Alians ONE trzeci kwartał z rzędu z zyskiem

Alians Ocean Network Express (ONE), złożony z trzech japoński armatorów kontenerowych (NYK Line, K Line, MOL) zanotował 5 mln dolarów zysku w trzecim kwartale roku fiskalnego 2019.
02.02.2020

CSAV zwiększył udziały w niemieckim armatorze

Chilean Compañía Sud Americana de Vapores (CSAV) zakupił dodatkowe udziały w niemieckim armatorze Hapag-Lloyd, zostając ty samym głównym akcjonariuszem firmy.
29.01.2020

Chilijski armator wycofuje się z rynku ro-ro

Chilijska firma żeglugowa Compañía Sudamericana de Vapores (CSAV) postanowiła zamknąć działalność w zakresie transportu pojazdów morskich (RoRo) i skoncentrować się na swojej działalności w zakresie transportu kontenerowego.
28.01.2020

HMM zamierza osiągnąć 25-procentowy wzrost przychodów w 2020 roku

Południowokoreański koncern żeglugowy, Hyundai Merchant Marine (HMM), przewiduje 25-procentowy wzrost przychodów w obecnym roku. Ma w tym pomóc wejście do służby megakontenerowców.
21.01.2020

Hapag-Lloyd wyczarterował miejsce dla swoich jednostek w serwisach Maerska i MSC

Niemiecki Hapag-Lloyd podpisał umowę na dostęp do części serwisów Azja-Europa serwisu 2M składającego się z armatorów Maersk i MSC.
19.01.2020

iContainers: Pożary na kontenerowcach to coraz częstsze zjawisko

Według najnowszych danych cyfrowego operatora iContainers pożary na pokładach kontenerowców to coraz częstsze zjawisko. Firma sugeruje, że jednym z przyczyn tego stanu rzeczy mogą być niewłaściwie poinformowani spedytorzy i złe praktyki w branży.
15.01.2020

HMM już od kwietnia zacznie wprowadzać do służby nowe megakontenerowce

Południowokoreański armator Hyundai Merchant Marine (HMM) w ciągu czterech miesięcy dołączy do elitarnego grona posiadaczy megakontenerowców. W kwietniu bowiem ma zacząć odbiór pierwszego z 12 kontenerowców o ładowności 24 tys. TEU, które mają być największymi takimi jednostkami na świecie.
14.01.2020

Hapag-Lloyd: Przepisy IMO 2020 mocno wpłyną na obniżkę zysków w 2020 roku

Nowe przepisy w sprawie emisji siarki ze statków, znane pod nazwą IMO 2020, będą stanowiły duży ciężar dla niemieckiego armatora Hapag-Lloyd.
12.01.2020

Kolejne firmy sprzeciwiają się żegludze po Arktyce

Coraz więcej firm zobowiązuje się nie wysyłać towarów przez Arktykę, nawet gdy topnienie lodu morskiego sprawia, że szlaki polarne stają bardziej atrakcyjne.
08.01.2020

7-procentowy wzrost przeładunków kontenerów w Porcie Hamburg

Największy niemiecki port, Hamburg, zamknął pierwsze trzy kwartały tego roku z przeładowanymi 7 mln TEU, o 6,9 proc. więcej rok do roku.
20.11.2019

Hapag-Lloyd ze wzrostem zarobków w 2019 roku

Niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd podwoił zysk EBIT do 643 mln euro w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku. Powodem są wyższe stawki frachtowe oraz wyższe wolumeny przewiezionych towarów.
14.11.2019

Wojna handlowa odcisnęła piętno na handlu transpacyficznym

Brak porozumienia między Stanami Zjednoczonymi i Chinami w sprawie ceł spowoduje całoroczne obniżenie przewożonych wolumenów na szlaku przez Pacyfik. Ostatnia taka sytuacja miała miejsce w 2009 roku, po wybuchu kryzysu finansowego.
14.11.2019

Operatorzy rejsów ekspedycyjnych wprowadzili zakazać używania i przewozu HFO na Arktyce

Armatorzy wycieczkowców ekspedycyjnych wprowadzili zakaz używania i przewozu ciężkiego oleju opałowego (HFO) w Arktyce.
13.11.2019

Hamburg Sud wprowadza nową opłatę przed wejściem w życie przepisów IMO 2020

Niemiecki armator Hamburg Sud ogłosił wprowadzenie „środowiskowej opłaty paliwowej” (EFF) przed wejściem wraz z nowym rokiem przepisów IMO 2020.
05.11.2019

Nike i Ocean Conservancy ogłosiły nową deklarację dotyczącą żeglugi arktycznej

Nike połączyła siły z Ocean Conservancy w celu utworzenia Korporacyjnej Deklaracji ds. Żeglugi Aktycznej (ASCP). Jej celem jest zachęcenie biznesu i przemysłu morskiego do sprzeciwu wobec żeglugi przez Ocean Arktyczny.
27.10.2019

MSC również nie będzie pływać Północnym Szlakiem Morskim

MSC to kolejny, po CMA CGM i Hapag-Lloyd, armator, który nie zamierza wysyłać swoich jednostek Północnym Szlakiem Morskim, mimo szybszego transportu. Szwajcarski operator zamiast tego skoncentruje się na poprawie efektywności środowiskowej na istniejących światowych szlakach handlowych.
17.10.2019

Hapag-Lloyd kolejnym armatorem wykluczającym transport Północnym Szlakiem Morskim

Hapag-Lloyd nie zamierza wysyłać swoich jednostek Północnym Szlakiem Morskim, mimo szybszego transportu. Niemiecki armator, podobnie jak francuskie CMA CGM, podjął taką decyzję z powodu podwyższonego ryzyka środowiskowego.
07.10.2019

Bardzo dobre wyniki i przełomowe zmiany. Dzień z Portem Hamburg w Warszawie (foto, wideo)

Dzień z Portem Hamburg w Warszawie. W miniony czwartek jeden z największych portów Europy zorganizował w hotelu Mercure Warszawa Centrum dwa spotkania dla osób na co dzień związanych z transportem morskim. Były to: „Port Hamburg dla Praktyków” oraz tradycyjny Wieczór Portowy Hafenabend. Ten rok przyniósł dla hamburskiego portu przełomowe zmiany.
26.09.2019

Niemiecki armator o globalnym zasięgu otwiera nowe Knowledge Center w Trójmieście

Hapag-Lloyd, piąty co do wielkości armator kontenerowy na świecie, otwiera Knowledge Center w Trójmieście, które dzięki swojej start-upowej ideologii, innowacyjnym i elastycznym rozwiązaniom budzi zainteresowanie wielu międzynarodowych korporacji.
26.09.2019

Raport: Branża wycieczkowców zbyt wolno przechodzi na zielone technologie

Branża wycieczkowa zbyt mocno polega na ciężkich paliwach, a tylko małą część jej floty można uznać za ekologiczną - takie wnioski można wyciągnąć z raportu statków wycieczkowych NABU 2019.
28.08.2019

Położono stępkę pod trzeci wycieczkowiec ekspedycyjny dla Hapag-Lloyd Cruises

16 lipca w rumuńskiej stoczni Vard Tulcea odbyła się ceremonia położenia stępki pod Hanseatic Spirit, trzeci wycieczkowiec ekspedycyjny budowany dla Hapag-Lloyd Cruises.
16.07.2019

Dziękujemy za wysłane grafiki.