• <
bulk_cargo_port_szczecin

HMM notuje mniejsze zyski niż się spodziewano

14.08.2021 16:46 Źródło: własne

Partnerzy portalu

HMM notuje mniejsze zyski niż się spodziewano - GospodarkaMorska.pl
Fot. HMM

HMM odnotował zysk netto w wysokości 310 mln dolarów za pierwsze sześć miesięcy roku, ale jego wynik byłby znacznie lepszy bez 1,7 mld dolarów straty na transakcjach na instrumentach pochodnych.

Przychody tego południowokoreańskiego przewoźnika niemal podwoiły się w porównaniu z pierwszym półroczem 2020 roku i osiągnęły 4,56 mld dolarów, z 8,4% wzrostu w wolumenie przewozów 1,93 mln TEU, co daje średnią stawkę równą 2362 dolarów za TEU.

Rzeczywiście, Maersk odnotował średnią stawkę 1519 dolarów za TEU w drugim kwartale, podczas gdy Hapag-Lloyd i OOCL odnotowały odpowiednio 1714 i 1799 dolarów.

Odbudowując się po zapaści w 2016 roku i po tym, jak w kwietniu ubiegłego roku armator stał się pełnoprawnym członkiem sojuszu, HMM ma mniej zakontraktowanych interesów niż jego konkurenci, dzięki czemu jest w stanie pozyskiwać więcej ładunków z bardziej lukratywnego i krótkoterminowego miejsca.

Na poziomie zysku operacyjnego wspierany przez państwo zysk operacyjny HMM za sześć miesięcy wyniósł imponujące 2,06 mld dolarów, co stanowi ogromny zwrot po tym, jak od 2016 roku poniósł straty rzędu 3,3 mld dolarów.

Jak dotąd nie wyjaśniono charakteru strat na instrumentach pochodnych, ale HMM powiedział, że zostały one zakończone w czerwcu i „nie będą już odzwierciedlone w sprawozdaniach finansowych HMM”.

HMM zgadza się z poglądami Maersk i Hapag-Lloyd na temat perspektyw i powiedział: „Oczekuje się, że bardzo podwyższone stawki frachtowe utrzymają się przynajmniej do końca tego roku.

- Globalny łańcuch dostaw pozostanie napięty, co wynika z przeciążenia terminali w głównych portach, braku zarówno przestrzeni na statki, jak i kontenerów oraz zwiększonego popytu na ładunki” – dodał.

Od sierpnia ubiegłego roku HMM wysłał 38 dodatkowych jednostek – 29 statków między Azją a Ameryką Północną, trzy w handlu z Azji do Europy Północnej, pięć między Azją a wschodnią Rosją i jeden dodatkowy rejs wewnątrz Azji z Korei Południowej do Wietnamu. Na początku tego miesiąca armator ogłosił, że podwoi liczbę miejsc zarezerwowanych na dodatkowe usługi ładownicze do 600 TEU na rejs.

Aby poradzić sobie z brakami sprzętu, przewoźnik zamówił 120 000 nowych kontenerów TEU, z czego 98 000 TEU zostało już dostarczonych. Armator także zamówił 4 600 TEU refeerów.

Flagowa linia kontenerowa Korei Południowej jest ósmym co do wielkości przewoźnikiem na świecie, o łącznej ładowności 842 192 TEU na 80 statkach, z czego 46 jednostek jest czarterowanych. W czerwcu armator złożył zamówienie w stoczniach rodaków na 12 statków panamax o ładowności 13 000 TEU, które zostaną dostarczone w 2024 roku. Przy założeniu, że HMM utrzyma swoją obecną flotę w stanie nienaruszonym, firma osiągnie poziom 1 mln TEU wyznaczony w ramach restrukturyzacji w 2018 roku.

Według Vesselsvalue flota HMM jest warta 7,6 mld dolarów, razem z 12 ULCV o ładowności 24 000 TEU, które zostały dostarczone w zeszłym roku w optymalnym czasie, aby skorzystać z gwałtownego wzrostu popytu, i są obecnie wyceniane na około 250 mln dolarów każdy, w porównaniu z ich kosztem budowy, który wyniósł około 140 milionów dolarów.


Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.