• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Największe kontenerowce świata - przegląd

11.01.2021 11:52 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Największe kontenerowce świata - przegląd - GospodarkaMorska.pl
fot. GospodarkaMorska.pl

Kontenerowce są podstawowymi podmiotami komercyjnego intermodalnego transportu towarowego. Na dzień dzisiejszy prawie 90% ładunków niemasowych na całym świecie jest transportowanych na tego typu statkach. Warto im się bliżej przyjrzeć. Przedstawiamy listę 10 największych funkcjonujących kontenerowców w 2020 roku, na podstawie ich pojemności mierzonej w TEU.

10. Ever Golden


fot. MarineTraffic

To kontenerowiec zbudowany przez Imabari Shipbuilding Company Limited i pływający pod banderą Panamy. Zbudowany w 2018 roku, jego całkowita długość wynosi 400 metrów, a szerokość 58,8 metra.

Statek ma pojemność brutto 21,7612, nośność 199 692 i pojemność kontenerową 20 000 TEU. Jedną rzeczą, której brakuje Ever Golden, jest możliwość pływania z bardzo dużą prędkością. Jego maksymalna zarejestrowana prędkość to 11,4 węzła.

9. Madrid Maersk


fot. Maersk

Madrid Maersk został zbudowany przez Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Shipyard dla Maersk Line. Jest to pierwszy z 11 kontenerowców klasy Maersk Triple E drugiej generacji.

Podczas wodowania w 2017 roku stał się drugim w historii kontenerowcem 20000 TEU (z 20,568 TEU). Przy nośności 192 672 MT Madrid Maersk mierzy 399 metrów długości i 58,8 metra szerokości.

8. CMA CGM Antoine De Saint Exupery


fot. wikimedia

Nazwany na cześć francuskiego pisarza Antoine de Saint Exupery, autora słynnego słynnego Małego Księcia, CMA CGM Antoine De Saint Exupery to największy kontenerowiec pływający pod francuską banderą. Jest to także największy statek w Europie.

CMA CGM Antoine De Saint Exupery został zbudowany w 2017 roku przez firmę Hanjin Heavy Industries and Construction dla francuskiego przewoźnika CMA CGM. Ma 400 metrów długości i 59 metrów szerokości, a jego masa własna wynosi 202684 MT. Silnik nowej generacji tego przyjaznego dla środowiska statku zmniejsza zużycie paliwa nawet o 25%, a emisję dwutlenku węgla o 4%.

7. COSCO Shipping Universe


fot. wikimedia

COSCO Shipping Universe został zbudowany w 2018 roku przez China State Shipbuilding Corporation dla China Ocean Shipping Company Limited. Zarejestrowany i pływający pod banderą Hongkongu, jest największym statkiem towarowym w Chinach, o ładowności 21 237 TEU. Ma 400 metrów długości, 58,6 metra szerokości i rozwija maksymalną prędkość do 22 węzłów.

COSCO Shipping Universe, o nośności 199 000 MT, jest okrętem flagowym Morskiego Jedwabnego Szlaku XXI wieku.

6. OOCL Hong Kong


fot. ShipSpotting

OOCL Hong Kong o ładowności 21 413 TEU jeszcze w zeszłym roku był największym kontenerowcem na świecie.

Kiedy został zbudowany w 2017 roku przez Samsung Heavy Industries, stał się trzecim z kolei kontenerowcem, który przekroczył 20000 TEU. Ma 399,87 m długości i 58,8 m szerokości. Jako wiodący statek klasy G, OOCL Hong Kong może również przewozić 14 904 metrów sześciennych paliwa.

5. CMA CGM Jacques Saadé


fot. CMA CGM Corporate Website

Jacques Saadé z CMA CGM to jeden z największych kontenerowców na świecie napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG).

Statek ma pojemność 23 000 TEU i mierzy 400 metrów długości, 61-metrową szerokość i 78 metrów wysokości.

4. MSC Mina


fot. FleetMon

MSC Mina należy do klasy kontenerowców Gulsun. Obsługiwany przez Mediterranean Shipping Company, MSC Mina ma pojemność kontenerową 23 656 TEU.

Statek zbudowany przez Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering ma około 400 metrów długości i 61 metrów szerokości.

3. MSC Gulsun


fot. YT

MSC Gulsun to trzeci co do wielkości kontenerowiec na świecie o pojemności 23 756 TEU.

Jest to pierwszy statek tego typu, który może transportować 24 kontenery obok siebie na całej szerokości kadłuba.

Statek ma 400 metrów długości i 62 metry szerokości. Został zbudowany przez firmę Samsung Heavy Industries i zarejestrowany w Panamie. Statek jest obsługiwany przez Mediterranean Shipping Company.

2. HMM OSLO


fot. HMM

Zbudowany przez Samsung Heavy Industries statek HMM Oslo, wraz z siostrzanymi statkami odbył swój dziewiczy rejs w roku 2020.

Statek pod banderą Panamy ma 400 metrów długości i 61,5 metra szerokości, a maksymalne zanurzenie wynosi 16,5 metra. HMM Oslo ma ładowność 23 792 TEU, tylko 172 TEU mniej niż HMM Algeciras, który jest największym statkiem na świecie.

1. HMM Algeciras


fot. wikimedia

HMM Algeciras to obecnie największy kontenerowiec na świecie, o pojemności 24 000 TEU. To jeden z dwunastu ekologicznych kontenerowców 24000 TEU.

Kontenerowce te są również uważane za jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie statków towarowych na świecie. Statek pływający pod banderą Panamy ma 399,9 m długości i 33,2 m głębokości. Został zbudowany przez Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering.

HMM planuje zwiększyć swoje możliwości środowiskowe poprzez eksploatację dwudziestu nowych kontenerowców. Statki będą wyposażone w system skruberów, w ramach przygotowań do regulacji środowiskowej IMO 2020. Oczekuje się również, że zoptymalizowana konstrukcja kadłuba i wysoce wydajny silnik poprawią efektywność energetyczną i zmniejszą emisję dwutlenku węgla.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.