Yangzijiang Shipbuilding wygrała kontrakt na budowę dwóch megakontenerowców (ULCV) o ładowności 24 tys. TEU. Będą to największe jednostki tego typu w historii nie tylko stoczni, ale i całej historii.
Jednostki, budowane dla anonimowego armatora, będą wyposażone w zoptymalizowane projekty kadłuba, wysokowydajne pędniki i energooszczędną technologię. Będą spełniać wymagania EEDI Phase III. Statki będą wyposażone w płuczki hybrydowe i będą zasilane tradycyjnymi paliwami.
W tym samym czasie chiński Chinese Bank of Communications Financial Leasing podobno zamówił cztery ULCV o pojemności 24000 TEU w China Shipbuilding Trading Co.
Dwie jednostki z serii zbuduje Hudong Zhonghua, a pozostałe dwie stocznia Jiangnan Shipyard. Według niepotwierdzonych informacji wszystkie sześć statków zostanie wyczarterowanych przez MSC.
China State Shipbuilding Corporation Hudong-Zhonghua i Jiangnan Shipyard mają już rozległe doświadczenie w budowaniu złożonych kontenerowców, po rozpoczęciu dostawy największych na świecie kontenerowców napędzanych LNG do CMA CGM na początku tego roku.
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników
Amer Shipping zamawia dwa statki do przewozu ładunków suchych od Concordia Damen
Damen zbuduje stery dla niemieckich fregat
Finlandia uruchamia pływający terminal LNG. Czy gaz trafi również do Polski?
Incat dostarczy pierwszy na świecie duży prom elektryczny