Yangzijiang Shipbuilding wygrała kontrakt na budowę dwóch megakontenerowców (ULCV) o ładowności 24 tys. TEU. Będą to największe jednostki tego typu w historii nie tylko stoczni, ale i całej historii.
Jednostki, budowane dla anonimowego armatora, będą wyposażone w zoptymalizowane projekty kadłuba, wysokowydajne pędniki i energooszczędną technologię. Będą spełniać wymagania EEDI Phase III. Statki będą wyposażone w płuczki hybrydowe i będą zasilane tradycyjnymi paliwami.
W tym samym czasie chiński Chinese Bank of Communications Financial Leasing podobno zamówił cztery ULCV o pojemności 24000 TEU w China Shipbuilding Trading Co.
Dwie jednostki z serii zbuduje Hudong Zhonghua, a pozostałe dwie stocznia Jiangnan Shipyard. Według niepotwierdzonych informacji wszystkie sześć statków zostanie wyczarterowanych przez MSC.
China State Shipbuilding Corporation Hudong-Zhonghua i Jiangnan Shipyard mają już rozległe doświadczenie w budowaniu złożonych kontenerowców, po rozpoczęciu dostawy największych na świecie kontenerowców napędzanych LNG do CMA CGM na początku tego roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów