• <

Wynik wyszukiwania - "ulcv" - Wiadomości

The "Ever Given" [2023] – pierwsze prawne starcie

Około godz. 05:04 UTC w dniu 23 marca 2021 roku, kontenerowiec (ULCV) EVER GIVEN wszedł na mieliznę w Kanale Sueskim. Statek pozostał unieruchomiony przez sześć dni, blokując przejście kanałem w obu kierunkach.
08.09.2023

Kontenerowi rekordziści. Porty pod presją tonażowych innowacji

Około 6 700 statków do przewozu kontenerów o nośności około 330 mln ton, zdolnych pomieścić jednorazowo około 27,6 mln TEU to wyzwanie dla portów. Od czasów, gdy pierwszy kontenerowiec wpłynął do portu minęło prawie 70 lat. Kiedy na morza wypłynął w 1956 roku statek przerobiony przez Malcolma McLeana, gestorzy ładunków, spedytorzy, armatorzy przewożący drobnicę podchodzili z rezerwą do nowego rodzaju systemu transportu towarów. Na nową technologię z dystansem podchodzili również portowcy.
14.08.2023

Prawdziwy kolos wśród kontenerowców! MSC odbiera swoją pierwszą jednostkę o pojemności ponad 24 000 TEU

Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała dziś w Chinach dostawę pierwszego kontenerowca z serii nowych, dużych jednostek transportowych. MSC Tessa jest promowany przez swoich chińskich budowniczych jako największy obecnie ukończony i dostarczony kontenerowiec na świecie o pojemności przeszło 24 116 TEU.
10.03.2023

Brytyjczycy chcą jednego z największych w skali globu terminali napędzanych energią pływów

Perspektywa wybudowania w centrum wschodniego wybrzeża Wielkiej Brytanii nowego głębokowodnego terminalu kontenerowego o zdolności przeładunkowej 1,5 mln TEU cieszy się zainteresowaniem przewoźników oceanicznych i świadczycieli usług bliskiego zasięgu, którzy poszukują zrównoważonych rozwiązań.
24.11.2022

EBOiR pożyczy 100 mln euro na budowę trzeciego terminalu kontenerowego w DCT Gdańsk

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju udzieli pożyczki w kwocie 100 mln euro na budowę trzeciego terminalu kontenerowego w DCT Gdańsk - poinformował w środę bank. Dzięki rozbudowie o nowy terminal całkowita przepustowość portu w Gdańsku ma zwiększyć się o prawie 50 proc. do 2025 r.
13.10.2022

Kontenery w zautomatyzowanych portach. PSA International i DCT poprowadzą porty na Bałtyku nowym kursem?

Terminale kontenerowe warto automatyzować, a inwestycja w automatyzację przeładunku pojemników zwraca się w czasie około 5 lat wynika z wnikliwych badań eksploatacji 63 portów kontenerowych przeprowadzonych przez naukowców z uniwersytetów w Kaliforni, Gandawie i Anwerpii oraz Pireusie.
15.08.2022

Fit For 55 w Gdyni. Refleksje po konferencji. Nie zapomnijmy o efektywności ekonomicznej

Na konferencji PRS i Uniwersytetu Morskiego dotyczącej Fit For 55, w ostatnim panelu zwrócono uwagę na efektywność układów napędowych, a także efektywność energetyczną. Problem dotyczy praktycznie całej branży transportu morskiego, na co zwraca uwagę w najnowszym opracowaniu Joey Daly, analityk Vessel Value.
11.02.2022

Zielona energia z fal zasili statki

Carnegie Clean Energy we współpracy z wybitnym instytutem badawczym, Blue Economy Cooperative Research Centre (Blue Economy CRC) uruchomiła demonstracyjny projekt energii falowej MoorPowerTM Scaled Demonstrator.
06.11.2021

Bariery produkcji zielonego wodoru na morzu

Zwolennicy niektórych z pierwszych morskich projektów wodorowych mają niewielką nadzieję na osiągnięcie zysku.
07.10.2021

Van Oord zamawia Mega Jack-Up do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy 20 MW

Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
04.10.2021

Evergreen zamawia 24 kontenerowce

Tajwańska firma transportująca kontenery Evergreen Marine Corporation zdecydowała się na zamówienie 24 kontenerowców w Chinach.
14.09.2021

Terminal kontenerowy Kanału Sueskiego zyskuje na 60-milionowej modernizacji

Łącznie zainwestowano 60 milionów dolarów w kilka dużych projektów modernizacyjnych w terminalu kontenerowym Kanału Sueskiego, kluczowym obiekcie w południowym i wschodnim regionie Morza Śródziemnego.
29.08.2021

OOCL dołącza do klubu miliarderów z rekordowym wynikiem w pierwszej połowie roku

Orient Overseas International (OOIL), spółka-matka OOCL, odnotowała zysk netto w wysokości 2,8 miliarda dolarów za półrocze – zdecydowanie najlepszy pośredni wynik w 52-letniej historii grupy.
22.08.2021

HMM notuje mniejsze zyski niż się spodziewano

HMM odnotował zysk netto w wysokości 310 mln dolarów za pierwsze sześć miesięcy roku, ale jego wynik byłby znacznie lepszy bez 1,7 mld dolarów straty na transakcjach na instrumentach pochodnych.
14.08.2021

Największa na świecie operacja przewozu ładunków nieskonteneryzowanych w APM Terminals Pecém

W dniach 25 marca i 1 kwietnia, we współpracy z Maersk Brazil, nastąpiła wysyłka trzech łopat wirnikowych o długości 72,5 m każda. Jest to największa na świecie dostawa nieskonteneryzowanych ładunków na kontenerowcu.
13.04.2021

BIMCO: W marcu zamówiono 45 megakontenerowców

Aż 45 megakontenerowców ULCV zostało zamówionych w marcu tego roku. To znaczący zwrot na rynku transportu kontenerowego. Dodatkowo w tym samym czasie zakontraktowano 27 mniejszych jednostek, co razem odpowiada ładowności rzędu 866,060 TEU.
12.04.2021

Stocznia CSSC dostarczyła CMA CGM szóstego giganta zasilanego LNG

China State Shipbuilding Corporation (CSSC) dostarczyła CMA CGM Montmartre – szósty zasilany LNG kontenerowiec o ładowności 23 tys. TEU – armatorowi CMA CGM.
24.03.2021

10 największych flot w 2021. Polska za burtą

Japonia z flotą o wartości przekraczającej 115,76 mld dol. przoduje jako państwo w rankingu Vessels Value od ubr. Ale to Chiny z flotą około 6 900 statków są w UNCTAD czołowym operatorem. Natomiast Grecy przebijają wszystkich nośnością statków, ponieważ dysponują ponad 364 mln dwt. Ponad 6,5 tys. statków nosi banderę Panamy. Polska od dawna nie jest brana w pod uwagę w tego typu rankingach.
01.02.2021

Nowy ład i wyścigi wielkich kontenerowców. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 52-1/2021)

Koniec starego roku i początek nowego, to moment przełomowy w dalszym rozwoju międzynarodowego handlu i transportu morskiego. Tak znaczące wydarzenia jak: transformacja energetyczna, wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, nowo wybrany prezydent USA, odbudowa gospodarek po zniszczeniach dokonanych przez efekty pandemii Covid-19 i wiele innych przyczyn jak prowadzone wojny handlowe będą miały znaczący wpływ na to, co będzie się działo w kolejnych miesiącach i latach w gospodarce, w tym na rynku żeglugowym.
12.01.2021

Chińska stocznia z kolejnym zamówieniem na megakontenerowce

Yangzijiang Shipbuilding wygrała kontrakt na budowę dwóch megakontenerowców (ULCV) o ładowności 24 tys. TEU. Będą to największe jednostki tego typu w historii nie tylko stoczni, ale i całej historii.
31.12.2020

ONE wyczarteruje największe kontenerowce na świecie

Japoński sojusz przewoźników kontenerowych, Ocean Network Express, ujawnił plany długoterminowego czarteru największych na świecie kontenerowców.
30.12.2020

Hapag-Lloyd zamówił sześć megakontenerowców w stoczni DSME

Niemiecki armator Hapag-Lloyd złożył zamówienie na sześć megakontenerowców (ULCV) w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.
24.12.2020

OOCL zamawia kolejne siedem megakontenerowców w Chinach

Orient Overseas Container Line Limited (OOCL) z siedzibą w Hongkongu zamówił nową partię siedmiu kontenerowców o ładowności 23 000 TEU w stoczniach COSCO w Chinach.
03.11.2020

W Rotterdamie ochrzczono największą na świecie bunkierkę LNG

Największa na świecie bunkierka na skroplony gaz ziemny (LNG) została oficjalnie ochrzczona podczas ceremonii, która odbyła się w piątek w Rotterdamie. Zbiornik membranowy GTT Mark III Flex o długości 135,5 metra i pojemności 18 600 metrów sześciennych otrzymał nazwę Gas Agility.
24.09.2020

HMM sprzedał udziały w terminalu kontenerowym w Algeciras francuskiemu armatorowi

Południowokoreańska linia żeglugowa, HMM, podpisała umowę sprzedaży 50 procent udziałów w terminalu Total Terminal International Algeciras (TTI Algeciras) francuskiemu armatorowi CMA CGM.
12.08.2020

OOCL zamówił pięć gigantycznych kontenerowców

Armator Orient Overseas Container Line Limited (OOCL) z siedzibą w Hongkongu zamówił pięć kontenerowców o ładowności 23 000 TEU w stoczniach COSCO w Chinach.
11.03.2020

Największa bunkierka LNG na świecie po próbach morskich

Gigantyczna bunkierka LNG należąca do japońskiego Mitsui O.S.K. Lines (MOL) pomyślnie zakończyła próby morskie w Chinach – poinformowało towarzystwo klasyfikacyjne, Bureau Veritas.
12.01.2020

Samsung i MOL zaprojektowały innowacyjną osłonę dziobową dla kontenerowców

DNV GL wydało zezwolenie japońskiej firmie żeglugowej Mitsui O.S.K Lines (MOL) na zastosowanie innowacyjnej przedniej osłony dziobowej Wind-Shield w kontenerowcu typu ULCV, zaprojektowanej i skonstruowanej przez południowokoreańską spółkę stoczniową Samsung Heavy Industries (SHI)
14.11.2019

Skrubery na megakontenerowcach będą kosztować armatorów co najmniej 200 TEU ładowności

Skrubery instalowane na megakontenerowcach będą zabierały miejsce na co najmniej 200 TEU – wynika z raportu Alphaliner.
13.03.2019

Do portu w Kłajpedzie wpłynął największy kontenerowiec w jego historii. Rośnie konkurencja dla Gdańska (foto, wideo)

Ma 400 m długości, 59 m szerokości i 19 462 TEU. Mowa o kontenerowcu MSC Ingy, który 19 grudnia zawinął do portu w Kłajpedzie. To jeden z największych statków na świecie i pierwsza tak duża jednostka w historii litewskiego portu. Dotychczas największe kontenerowce, jakie wpływały do Kłajpedy, miały 366 m długości, 48 m szerokości i 13 119 TEU.
27.12.2018

Niska cena paliw zyskowna tylko dla największych statków

Niskie ceny paliw są korzystne głównie dla armatorów największych kontenerowców – twierdzą analitycy z brytyjskiej firmy Drewry Shipping Consultants.
29.01.2018

Armatorzy zamierzają przekładać dostawy nowych megakontenerowców

Przewoźnicy morscy zaczynają odkładać dostawy nowych bardzo dużych kontenerowców (ULCV) w obliczu powrotu podwójnych wyzwań związanych z nadwyżką mocy produkcyjnych i obniżeniem się popytu.
10.01.2018

W tym roku flota kontenerowców mocno się powiększy

W tym roku światowa flota kontenerowców wrośnie o 5,6 proc – wynika z obecnego terminarza dostaw nowych jednostek (1,49 mln TEU) i spodziewanego złomowania (350 tys. TEU) – czytamy w raporcie Alphaliner.
03.01.2018

Niska cena paliw korzystna tylko dla największych statków

Niskie ceny paliw są korzystne głównie dla armatorów największych kontenerowców – twierdzą analitycy z brytyjskiej firmy Drewry Shipping Consultants.
02.12.2017

Niska cena paliw dobra tylko dla największych statków

Niskie ceny paliw są korzystne głównie dla armatorów największych kontenerowców – twierdzą analitycy z brytyjskiej firmy Drewry Shipping Consultants.
28.08.2017

Stawki kontenerowe dalej spadają

Zarobki armatorów kontenerowców pływających na szlaku Azja-Północna Europa spadły - wynika z indeksu SCFI. Obecnie wynosi on 775 pkt., o 50 mniej niż przed dwoma tygodniami.
29.11.2016

Stawki kontenerowe wciąż na niskim poziomie

Zarobki armatorów kontenerowców pływających na szlaku Azja-Północna Europa spadły o 5,6 proc. Obecnie wynoszą one 776 dolary za TEU (kontener 20-stopowy).
18.10.2016

Armatorzy zamawiają mniej kontenerowców

Od 25 lat nie było tak małego wzrostu światowej floty kontenerowców – wynika z danych firmy analitycznej Alphaliner. Według ich prognoz, w tym roku tempo wzrostu nie przekroczy 4,6 proc.
29.01.2016

Koniec krótkiej hossy na rynku kontenerowców. Stawki frachtowe znowu w dół

Zarobki armatorów kontenerowców pływających na szlaku Azja-Północna Europa spadły o 20,6 proc. Obecnie wynoszą one 740 dolary za TEU (kontener 20-stopowy).
15.01.2016

Zbyt duża liczba megakontenerowców zagrożeniem dla rynku

Trwający od paru lat wyścig głównych aliansów kontenerowych w budowie jak największych jednostek może mieć negatywny wpływ na stawki frachtowe – ostrzegają eksperci z firmy Alphaliner.
11.01.2016

UASC chce zatrudnić Polaków

Jeden z liderów branży kontenerowej United Arab Shipping Company (UASC) rozpoczął rekrutację oficerów do nowo wybudowanej floty. Polska to jedno z miejsc, które będzie brane pod uwagę. Na marynarzy czeka 135 stanowisk.
23.10.2015

Raport: Niska cena paliw dobra tylko dla największych statków

Niskie ceny paliw są korzystne głównie dla armatorów największych kontenerowców – twierdzą analitycy z brytyjskiej firmy Drewry Shipping Consultants.
18.09.2015

Rynek kontenerowców sięgnął dna. Najniższe stawki frachtowe w historii

Stawki frachtowe kontenerowców na szlaku Azja – Północna Europa (w tym DCT Gdańsk) osiągnęły w zeszłym tygodniu najniższy pułap w historii.
31.05.2015

Najbardziej „zielony” kontenerowiec świata będzie pływał pod maltańską banderą

MV Barzan, kontenerowiec ULCV (Ultra Large Container Vessel) o systemie napędowym LNG-ready, uznawany za najbardziej przyjazny dla środowiska na świecie, będzie pływał pod banderą maltańską.
20.05.2015

Pogłębi się nadpodaż usług w transporcie oceanicznym

Dostawa do grudnia 2015 r. 54 tzw. bardzo dużych kontenerowców (ULCV), każdy o pojemności ponad 12 tys. TEU (kontener 20. stopowy), znacznie pogorszy równowagę pomiędzy spodziewanym popytem na przewozy towarów drobnicowych a oferowaną podażą usług, która już obecnie jest nadmierna.
21.11.2014

Pogłębi się nadpodaż usług w transporcie oceanicznym

Dostawa do grudnia 2015 r. 54 tzw. bardzo dużych kontenerowców (ULCV), każdy o pojemności ponad 12 tys. TEU (kontener 20. stopowy), znacznie pogorszy równowagę pomiędzy spodziewanym popytem na przewozy towarów drobnicowych a oferowaną podażą usług, która już obecnie jest nadmierna.
20.11.2014

Czy utrwali się popyt na superkontenerowce?

W tym roku liczba superkontenerowców, czyli statków o dużej pojemności (Ultra Large Container Vessel, skrót ang.: ULCV) wzroście prawdopodobnie o 31 proc., a w przyszłym o dalsze 30 proc.
10.03.2014

Czy superkontenerowce zdominują transport oceaniczny?

W tym roku liczba superkontenerowców, czyli statków o dużej pojemności (Ultra Large Container Vessel, skrót ang.: ULCV) wzrośnie prawdopodobnie o 31 proc., a w przyszłym o dalsze 30 proc.
03.03.2014

Dziękujemy za wysłane grafiki.