PMK
Armator Orient Overseas Container Line Limited (OOCL) z siedzibą w Hongkongu zamówił pięć kontenerowców o ładowności 23 000 TEU w stoczniach COSCO w Chinach.
Transakcja zawarta 10 marca opiewa na sumę 778,4 mln USD. Jak poinformowano, trzy megakontenerowce ULCV zostaną zbudowane w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering (NACKS), a pozostałe dwa w Dalian COSCO KHI Ship Engineering (DACKS).
Według prognoz OOCL nowe jednostki mają zostać dostarczone między pierwszym kwartałem a początkiem czwartego kwartału 2023 roku.
Grupa oczekuje, że finansowanie około 60% ceny umownej każdego statku zostanie sfinalizowane w najbliższej przyszłości, a saldo ceny umownej zostanie sfinansowane z wewnętrznych zasobów OOIL.
W 2018 roku COSCO Shipping Holdings nabyła większościowy pakiet akcji OOCL i stała się kontrolnym akcjonariuszem spółki.
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o armatorach, którzy na bieżąco dostosowują się do sytuacji po brexicie
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Ropa brent | 56,01 $ | baryłka | 0,57% | 07:57 |
Cyna | 21806,00 $ | tona | 1,45% | 18 sty |
Cynk | 2664,00 $ | tona | -1,26% | 18 sty |
Aluminium | 1979,00 $ | tona | -1,05% | 18 sty |
Pallad | 2392,50 $ | uncja | 0,72% | 07:58 |
Platyna | 1118,85 $ | uncja | -0,15% | 07:58 |
Srebro | 26,03 $ | uncja | 0,46% | 07:58 |
Złoto | 1874,00 $ | uncja | 0,11% | 07:58 |