PMK
Armator Orient Overseas Container Line Limited (OOCL) z siedzibą w Hongkongu zamówił pięć kontenerowców o ładowności 23 000 TEU w stoczniach COSCO w Chinach.
Transakcja zawarta 10 marca opiewa na sumę 778,4 mln USD. Jak poinformowano, trzy megakontenerowce ULCV zostaną zbudowane w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering (NACKS), a pozostałe dwa w Dalian COSCO KHI Ship Engineering (DACKS).
Według prognoz OOCL nowe jednostki mają zostać dostarczone między pierwszym kwartałem a początkiem czwartego kwartału 2023 roku.
Grupa oczekuje, że finansowanie około 60% ceny umownej każdego statku zostanie sfinalizowane w najbliższej przyszłości, a saldo ceny umownej zostanie sfinansowane z wewnętrznych zasobów OOIL.
W 2018 roku COSCO Shipping Holdings nabyła większościowy pakiet akcji OOCL i stała się kontrolnym akcjonariuszem spółki.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania