Japoński sojusz przewoźników kontenerowych, Ocean Network Express, ujawnił plany długoterminowego czarteru największych na świecie kontenerowców.
Firma podpisała list intencyjny z armatorem Shoei Kisen Kaisha na czarter sześciu megakontenerowców ULCV o ładowności ponad 24 tys. TEU. Każda ze statków będzie czarterowany na 15 lat.
Jednostki mają zostać zbudowane przez konsorcjum Imabari Shipbuilding i Japan Marine United Corporation i dostarczone w 2023 i 2024 roku.
- Ta nowa klasa statków dołączy do naszej podstawowej floty i będzie stanowić część naszej ciągłej strategii wprowadzania dużych, nowoczesnych i wydajnych paliwowo statków - powiedziało ONE w oświadczeniu.
Z ładownością przekraczającą 24 tys. TEU, będą to zapewne największe kontenerowce na świecie i wyprzedzą jednostki budowane dla HMM o ładowności 23,964 TEU.
ONE twierdzi, że nowe statki będą wyposażone w najnowocześniejszy projekt kadłuba, który ma na celu maksymalizację ilości ładunku i zminimalizowanie zużycia paliwa. Statki będą również wyposażone w skrubery, aby spełnić przepisy IMO dotyczące emisji.
- Ta inicjatywa jest wyrazem naszych ciągłych starań, aby oferować naszym klientom bardziej konkurencyjne i najlepsze w swojej klasie usługi. Potwierdza to także nasze zaangażowanie w doskonałość operacyjną, zrównoważony rozwój biznesu i ochronę środowiska - powiedział ONE.
Ocean Network Express (ONE) powstał w 2017 roku z połączenia trzech największych japońskich linii kontenerowych: NYK Line, „K” Line i MOL.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni