China State Shipbuilding Corporation (CSSC) dostarczyła CMA CGM Montmartre – szósty zasilany LNG kontenerowiec o ładowności 23 tys. TEU – armatorowi CMA CGM.
Zbudowana w zakładzie Jiangnan Shipyard jednostka należy do serii 9 takich samych statków zamówionych w 2017 roku. CMA CGM Montmartre to także trzeci kontenerowiec z tej serii dostarczony przez Jiangnan Shipbuilding.
Jednostka opuściła Chiny i zmierza do Północnej Europy, gdzie dołączy do reszty floty CMA CGM napędzanej LNG. Kontenerowce ULCV będą obsługiwały serwis FAL1 Azja-Europa.
Z długością 400 metrów i szerokością 61 metrów, statki te są obecnie największymi na świecie kontenerowcami zasilanymi LNG.
Statki mają prosty dziób ze zintegrowanym sterem i śrubą o nowej konstrukcji, która poprawia ich hydrodynamikę, zmniejszając w ten sposób zużycie energii.
W tym roku (8 stycznia)
stocznia dostarczyła armatorowi CMA CGM Rivoli, piąty kontenerowiec z tej serii.
CMA CGM postawiło sobie za cel posiadanie floty 32 kontenerowców napędzanych LNG do końca 2022 roku. Użycie LNG jako paliwa żeglugowego jest częścią strategii firmy mającej na celu zmniejszenie emisji i osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r.
Francuski armator chce zwiększyć udział paliw alternatywnych do 10% do 2023 roku. Zgodnie z rocznym raportem od 2008 roku grupa zmniejszyła emisje CO2 o 49% (TEU-km).