Containerships Borealis, najnowsza jednostka napędzana LNG we flocie CMA CGM, wpłynęła 1 marca do terminalu Shortsea w Rotterdamie.
State rozpoczął swój dziewiczy rejs 1 lutego, wypływając z chińskiego Yantian. Kontenerowiec typu handy m długość 170 metrów, szerokość 27 metrów i ładowność 1,400 TEU.
Containerships, firma zajmująca się transportem wewnątrzeuropejskim, obsługuje 32 statki i posiada 700 ciężarówek, a także pociągi i zaplecze żeglugi śródlądowej.
Spośród 32 statków firmy cztery są napędzane LNG. Należą do nich Containerships Nord, Containerships Aurora, Containerships Polar i Containerships Arctic. Containerships Borealis jest dziesiątym statkiem firmy macierzystej CMA CGM, napędzanym LNG.
Celem firmy jest posiadanie 26 statków napędzanych gazem ziemnym do 2022 roku.
Zarówno Zarząd Portu w Rotterdamie, jak i CMA CGM zachęcają do przejścia na energię w transporcie z oleju napędowego na LNG.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania