• <

Wynik wyszukiwania - "containerships" - Wiadomości

Dwie akcje poszukiwawczo-ratownicze z udziałem śmigłowców marynarki wojennej

W pierwszy, kwietniowy weekend załogi dyżurne z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego przeprowadziły akcje poszukiwawczo-ratownicze.
10.04.2024

CMA CGM wycofuje się z Gdyni

Linie kontenerowe CMA CGM poinformowały, że od połowy maja wycofują się z Gdyni i przenoszą wszystkie serwisy do Gdańska. Oznacza to, że do terminali kontenerowych w Gdyni nie będą zawijać także statki należącej do CMA CGM linii Containerships.
22.04.2023

Duże statki coraz częstszymi gośćmi w Porcie Gdynia

W Porcie Gdynia pojawiają się coraz większe jednostki. Wpływ na to mają inwestycje, ale także sytuacja geopolityczna kraju, choć w wielu przypadkach także rosnący import i eksport.
22.03.2023

GCT inwestuje w technologie prośrodowiskowe

Gdynia Container Terminal, będący częścią grupy Hutchison, kontynuuje inwestycje mające na celu znaczne ograniczenie emisji CO2 w trakcie operacji przeładunkowych, a tym samym wypełnienie celów środowiskowych terminalu. Niedawno rozpisany został przetarg na modernizację siedmiu suwnic placowych, a na tym działania GCT się nie kończą.
20.02.2023

Kolizja dwóch statków w Wietnamie

W sobotę 11 lutego dwa statki zderzyły się na rzece Long Tau w mieście Ho Chin Minh w południowo-wschodnim Wietnamie. Były to jednostki Wanhai 288 z Singapuru i Resurgence z Bahamów, przewożące odpowiednio 1383 i 600 kontenerów.
14.02.2023

CMA CGM finalnie wycofało się z Rosji

Francuska firma żeglugowa CMA CGM tuż przed końcem roku ukończyła proces całkowitego wycofania się z rynku rosyjskiego. Ostatnim akcentem było zbycie udziałów w rosyjskich terminalach portowych.
05.01.2023

Ekologiczny serwis feederowy w GCT

Do terminalu Hutchison Ports Gdynia zawijają ekologiczne, napędzane LNG kontenerowce feederowe linii Containerships należącej do CMA CGM.
15.12.2022

Philly Shipyard zbuduje trzy kontenerowce napędzane LNG

Firma Matson, będąca jednym z największych amerykańskich przewoźników na Pacyfiku, złożyła w stoczni Philly Shipyard zamówienie o wartości blisko miliarda dolarów na budowę trzech nowych kontenerowców klasy Aloha. Przewoźnik planuje, by otrzymane nabytki zastąpiły obecnie wykorzystywane na Pacyfiku, które z kolei zostaną wdrożone do pracy na Alasce.
03.11.2022

Kazimierz Koralewski, wiceprezes Portu Gdynia: „Sukces próbnych cumowań potwierdza naszą gotowość do współpracy z Polferries” [WIDEO, ZDJĘCIA]

Kolejne próbne cumowanie promu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej odbyło się w Publicznym Terminalu Promowym w Porcie Gdynia. Tym razem pomyślną próbę odbył prom Wawel.
06.09.2021

Prom Polferries zawinął do Portu Gdynia. Sukces próbnego cumowania, kolejny krok do bałtyckiego hubu promowego [WIDEO, ZDJĘCIA]

Pierwsze próbne cumowanie promu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej odbyło się w Publicznym Terminalu Promowym w Porcie Gdynia. Tym samym Polferries przenosi się z Gdańska do Gdyni.
31.08.2021

Wycieczkowiec AIDAmar zawinął do Portu Gdynia [WIDEO, ZDJĘCIA]

AIDAmar to ponad 250-metrowy wycieczkowiec. Jednostka pod włoską banderą zawinęła do Portu Gdynia przy Nabrzeżu Francuskim w środę (25 sierpnia) wczesnym rankiem. Co kryją wnętrza tego statku?
25.08.2021

Rekordowy kontenerowiec Hella w Porcie Gdynia. Debiut połączenia oceanicznego do USA [WIDEO, ZDJĘCIA]

W poniedziałek 23 sierpnia, przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia zacumowała Hella, największy pod względem pojemności statek bandery portugalskiej.
25.08.2021

Wyśmienite wyniki przeładunkowe w Porcie Gdynia. Lipiec kolejnym miesiącem intensywnych wzrostów

Lipcowe wyniki przeładunkowe po raz kolejny udowadniają bardzo silną pozycję Portu Gdynia na mapie Bałtyku. Miesięczne wyniki wskazują ponad 117-procentową dynamikę wzrostu w stosunku do roku ubiegłego.
11.08.2021

Rozwój CEVA Logistics w krajach nordyckich – operator wzmacnia pozycję na europejskim rynku usług TSL

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, wzmacnia obecność na rynkach nordyckich i zapowiada inwestycje w rozwój usług, innowacji oraz cyfryzacji.
30.06.2021

Helsinki – raport z bałtyckiego rynku portowego

Helsinki są ważnym portem pasażerskim jak i towarowym. Jest to największy fiński port z licznymi regularnymi połączeniami z innymi portami Bałtyku, Morza Północnego oraz Atlantyku i pośrednio reszty świata. Jeśli chodzi o wielkość obsługiwanego ruchu pasażerskiego, to jest on w ścisłej europejskiej czołówce.
27.04.2021

Najnowszy napędzany LNG statek CMA CGM zakończył dziewiczy rejs

Containerships Borealis, najnowsza jednostka napędzana LNG we flocie CMA CGM, wpłynęła 1 marca do terminalu Shortsea w Rotterdamie.
02.03.2021

Kolejny kontenerowiec dołącza do floty CMA CGM

Containerships, wewnątrz-europejski armator należący do grupy CMA CGM, niedawno odebrał piąty nowy kontenerowiec zasilany LNG – Containerships Borealis.
16.02.2021

Inwestycje infrastrukturalne kluczem do dalszego rozwoju Portu Gdynia (wideo)

Podpisano porozumienie dotyczące współpracy pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni oraz Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. w ramach zaprojektowania i wybudowania nowych falochronów jako infrastruktury dostępowej do Portu Gdynia.
01.02.2021

Port Gdynia – ekspresowe tempo od prawie 100 lat

Pomimo pandemii Port Gdynia osiągnął w 2020 roku wzrost w ilości przeładunków a prowadzone i planowane ambitne inwestycje przez ten niespełna stuletni port zapowiadają dalszy jego intensywny rozwój.
28.01.2021

Niemcy: Nowy kontenerowiec uderzył w ścianę śluzy

Wieczorem 23 listopada kontenerowiec uderzył w ścianę Wielkiej Śluzy Południowej w niemieckim porcie Brunsbüttel.
27.11.2020

Containerships otwiera nowe połączenie żeglugowe między Portem Gdynia a Wielką Brytanią

Containerships dalej rozszerza swoje usługi między Polską a Wielką Brytanią.
16.09.2020

Containerships odebrał czwarty statek napędzany LNG

Containerships, wewnątrzeuropejski armator należący do CMA CGM, odebrał czwarty kontenerowiec zasilany LNG. Chodzi o jednostkę Containerships Arctic o ładowności 1,380 TEU.
16.12.2019

CMA CGM zamierza pozyskać 2 mld dolarów na potrzebę przejęcia CEVA Logistics

Gigant żeglugowy, CMA CGM, planuje zebrać 2 mld dolarów, by sfinansować przejęcie CEVA Logistics. Połowa z tych pieniędzy ma pochodzić ze sprzedaży aktywów portowych do swojej spółki joint venture z China Merchants Port Holdings Co.
25.11.2019

WinGD skonstruowało największy na świecie silnik dual-fuel dla Containerships

Winterthur Gas & Diesel (WinGD) zamieściła w sieci nagranie z konstrukcji silnika 12X92DF skonstruowanego w zakładzie CSSC-MES Diesel w Szanghaju.
22.09.2019

Containerships przeprowadziło przełomowe bunkrowanie paliwem LNG

Containerships, armator należący do CMA CGM Group, przeprowadził pierwsze bunkrowanie typu SIMOPS. Oznacza to, że jednostka mogła w tym samym czasie co tankowanie paliwa być rozładowywana i załadowywana.
07.07.2019

Bunkierka LNG Shella rozpoczęła działalność w Porcie Rotterdam

Pierwsza w Europie śródlądowa barko-bunkierka LNG przeprowadziła debiutanckie bunkrowanie tego gazu w Porcie Rotterdam - podał koncern Shell czarterujący jednostkę.
25.06.2019

Dług CMA CGM ma wciąż rosnąć w tym roku

Dług czołowej linii kontenerowej, CMA CGM, ma wzrosnąć z 9,19 do 15 mld dolarów w 2019 roku – wynika z danych Alphaliner.
15.04.2019

Port Gdynia gotowy na Brexit

Londyn był ostatnim przed wejściem do macierzystego portu w Gdyni przystankiem „Daru Młodzieży” podczas trwającego od maja zeszłego roku Rejsu Niepodległości. Zawinięcie do Greenwich Białej Fregaty stanowiło doskonałą okazję do zacieśnienia współpracy polsko-brytyjskiej, szczególnie w dobie Brexitu.
25.03.2019

Konferencja Żegluga Morska 2.0

Już 18 kwietnia, Stowarzyszenie Biuro Promocji Żeglugi Morskiej Bliskiego Zasięgu, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu – Wydział Ekonomiczny w Szczecinie oraz Katedra Zarządzania i Logistyki zapraszają do udziału w II Konferencji Naukowej „Odra i Nadodrze” 2019 żegluga morska bliskiego zasięgu (koncepcja 2.0) w świetle nowych priorytetów polityki transportowej Unii Europejskiej.
21.03.2019

Alphaliner: Dług CMA CGM może wzrosnąć do 15 mld dolarów w tym roku

Dług czołowej linii kontenerowej, CMA CGM, ma wzrosnąć z 9,19 do 15 mld dolarów w 2019 roku – wynika z danych Alphaliner.
07.03.2019

Nowa jednostka Containerships po raz pierwszy bunkrowała LNG w Porcie Rotterdam

Fiński armator Containerships poinformował, że ich najnowsza jednostka M/S Containerships Nord, zakończył pierwsze bunkrowanie LNG w Porcie Rotterdam.
29.01.2019

Spadają zarobki CMA CGM. Powodem rosnące koszty paliwa

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, zanotował spadek zysku w trzecim kwartale obecnego roku, z powodu rosnących cen paliwa.
26.11.2018

CMA CGM dostała pozwolenie od Unii Europejskiej na przejęcie Containerships

Francuski armator CMA CGM dostał zielone światło od Komisji Europejskiej na przejęcie fińskiej firmy Containerships.
24.10.2018

CMA CGM szuka kolejnych okazji do przejęcia mniejszych armatorów

Francuski armator kontenerowy CMA CGM szuka kolejnych okazji do przejęć na rynku kontenerowym, po tym jak jego plany fuzji z niemieckim Hapag-Lloyd nie wypaliły – donosi agencja Reuters.
18.10.2018

Wysoka cena paliw powodem spadku zarobku CMA CGM w 2 kwartale

CMA CGM, trzeci największy armator kontenerowy na świecie, zanotował spadek zysku o prawie 90 procent w drugim kwartale tego roku.
10.09.2018

CMA CGM dalej poszukuje nowych okazji do przejęć

Francuski armator kontenerowy CMA CGM planuje szukać kolejnych okazji do przejęć na rynku kontenerowym, po tym jak jego plany fuzji z niemieckim Hapag-Lloyd nie wypaliły – donosi agencja Reuters.
09.09.2018

Francuski armator pozyskał część udziałów w belgijskim terminalu

Francuski armator CMA CGM nabył 10 procent udziałów w belgijskim terminalu CSP Zeebrugge Terminal od firmy CHINA SHIPPING Ports.
20.08.2018

Blisko przejęcia kolejnego europejskiego armatora

Francuski gigant kontenerowy CMA CGM przejmie Containerships, fińskiego armatora specjalizującego się w rynku wewnątrz-europejskim.
08.08.2018

CMA CGM pozyskała 10 procent udziałów w belgijskim terminalu

Francuski armator CMA CGM nabył 10 procent udziałów w belgijskim terminalu CSP Zeebrugge Terminal od firmy CHINA SHIPPING Ports.
23.07.2018

CMA CGM zamierza przejąć armatora Containerships

Francuski gigant kontenerowy CMA CGM przejmie Containerships, fińskiego armatora specjalizującego się w rynku wewnątrz-europejskim.
21.06.2018

Konsolidacja rynku ostatnią deską ratunku na przetrwanie dla niektórych przewoźników?

Rynkowi eksperci zwracają uwagę, że w związku ze zmianami, które weszły w życie 1 stycznia 2015 r. - a przypomnijmy, że od tego dnia mają zastosowanie przepisy dyrektywy niskosiarkowej - można zaobserwować wiele interesujących posunięć ze strony działających w branży graczy. W zgodnej opinii specjalistów, działania te doprowadzą do konsolidacji rynku przewozów promowych.
15.01.2015

LNG w roli paliwa okrętowego opłacalne w perspektywie dekady

Lloyd\'s Register szacuje, że koszt przestawienia się armatorów kontenerowców na paliwo alternatywne (LNG) wyniesie ponad 75 miliardów dolarów rocznie. Analiza objęła miedzy innymi grecką spółkę Capital Ship Management Corporation, która eksploatuje 60 statków, w tym 17 kontenerowców.
12.06.2014

Pierwsze europejskie kontenerowce LNG

Containerships Ltd Oy, GNS Shipping/Nordic Hamburg i ARKON Shipping potwierdziły zamówienie innowacyjnych kontenerowców bliskiego zasięgu opartych na silnikach napędzanych gazem LNG, zdolnych jednocześnie do przetwarzania paliw konwencjonalnych (“dual-fuel engine-technology”). Zamówienie obejmuje dwie takie jednostki.
20.05.2014

5 urodziny „DCT Gdańsk”. Kalendarium sukcesu.

Prawdziwa magia dat. Ich przegląd obrazuje nie tylko dynamikę rozwoju obsługi kontenerów w gdańskim porcie, ale i determinację ludzi, którzy docenili przyszłość nowej technologii transportu morskiego.
23.10.2012

Od marca 2012 rusza nowa linia kontenerowa

Linię obsługującą połączenie ze Szczecina do St.Petersburga uruchamia firma Containerships mająca siedzibę w Helsinkach.
22.12.2011

Bałtycka konsolidacja

Bałtycki rynek przewozów liniowych charakteryzuje się dużą dynamiką przemian.
24.11.2011

DCT Gdańsk wita 2010 rok stając się nowym hubem dla całego regionu Morza Bałtyckiego

W dniu 4 stycznia 2010 r. do DCT Gdańsk zawinął największy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek gościł w polskich portach. Statek Maersk Taikung (8200 TEU, długość 332 m, szerokość 43,2 m, zanurzenie 14,5 m) przybył tu bezpośrednio z Dalekiego Wschodu. Od stycznia 2010 r., statki klasy post-Panamax obsługujące serwis AE10 Maersk Line z Chin będą zawijały do DCT Gdańsk w każdy poniedziałek przywożąc tu ładunki na rynek polski, rosyjski i fiński.
19.01.2010

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.