• <

CMA CGM dalej poszukuje nowych okazji do przejęć

PMK

09.09.2018 15:21 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski CMA CGM dalej poszukuje nowych okazji do przejęć

Partnerzy portalu

CMA CGM dalej poszukuje nowych okazji do przejęć - GospodarkaMorska.pl

Francuski armator kontenerowy CMA CGM planuje szukać kolejnych okazji do przejęć na rynku kontenerowym, po tym jak jego plany fuzji z niemieckim Hapag-Lloyd nie wypaliły – donosi agencja Reuters.

CMA CGM niedawno przejęło Containerships, fińskiego armatora specjalizującego się w rynku wewnątrz-europejskim. Umowa musi zostać jeszcze zatwierdzona przez odpowiednie instytucje, więc do jej ostatecznego zamknięcia dojdzie za 3-6 miesiące. Przejęta przez CMA CGM sieć logistyczna poszerzy ofertę francuskiego armatora na rynku północnoeuropejskim i śródziemnomorskim.

CMA CGM ma już swoje udziały na innych rynkach wewnętrznych: w Azji (poprzez spółkę CNC), w Brazylii (spółka Mercosul), na Wyspach Australii i Oceanii (spółka Sofrana) i w Europie (spółka MacAndrews).

- Przejęcie Containerships jeszcze bardziej wzmocni strategię rozwoju wdrożoną przez Rodolphe Saadé, prezesa i dyrektora generalnego CMA CGM Group, którego celem jest zagęszczenie sieci regionalnej grupy - czytamy w oświadczeniu CMA CGM.

Założony w 1966 r. Containerships jest wewnątrzeuropejskim specjalistą żeglugi krótkiej, obecnym na rynku bałtyckim, w Rosji, Europie Północnej, Afryce Północnej i Turcji. Zatrudniając 560 pracowników, Containerships oferuje pełny zakres usług, a także rozwiązania logistyczne na statkach, ciężarówkach, kolejach i barkach.

CMA CGM od paru lat mocniej inwestuje w chiński rynek logistyczny. W tym roku armator podpisał porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.

Dzięki temu towary zamówione przez platformę OneTouch chińskiego koncernu znajdą się na pokładzie kontenerowców tych firm pływających na szlakach Azja-Morze Śródziemne oraz Azja-Adriatyk.

Pozwoli to chińskim eksporterom ominąć udział spedytorów w transporcie towarów z chińskiego Qingdao, Szanghaju, Ningo i Yantian do śródziemnomorskich portów w Barcelonie i Walencji i adriatyckich portów w Rijece, Koprze, Trieście i Wenecji.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.