PMK
Francuski armator kontenerowy CMA CGM planuje szukać kolejnych okazji do przejęć na rynku kontenerowym, po tym jak jego plany fuzji z niemieckim Hapag-Lloyd nie wypaliły – donosi agencja Reuters.
CMA CGM niedawno przejęło Containerships, fińskiego armatora specjalizującego się w rynku wewnątrz-europejskim. Umowa musi zostać jeszcze zatwierdzona przez odpowiednie instytucje, więc do jej ostatecznego zamknięcia dojdzie za 3-6 miesiące. Przejęta przez CMA CGM sieć logistyczna poszerzy ofertę francuskiego armatora na rynku północnoeuropejskim i śródziemnomorskim.
CMA CGM ma już swoje udziały na innych rynkach wewnętrznych: w Azji (poprzez spółkę CNC), w Brazylii (spółka Mercosul), na Wyspach Australii i Oceanii (spółka Sofrana) i w Europie (spółka MacAndrews).
- Przejęcie Containerships jeszcze bardziej wzmocni strategię rozwoju wdrożoną przez Rodolphe Saadé, prezesa i dyrektora generalnego CMA CGM Group, którego celem jest zagęszczenie sieci regionalnej grupy - czytamy w oświadczeniu CMA CGM.
Założony w 1966 r. Containerships jest wewnątrzeuropejskim specjalistą żeglugi krótkiej, obecnym na rynku bałtyckim, w Rosji, Europie Północnej, Afryce Północnej i Turcji. Zatrudniając 560 pracowników, Containerships oferuje pełny zakres usług, a także rozwiązania logistyczne na statkach, ciężarówkach, kolejach i barkach.
CMA CGM od paru lat mocniej inwestuje w chiński rynek logistyczny. W tym roku armator podpisał porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.
Dzięki temu towary zamówione przez platformę OneTouch chińskiego koncernu znajdą się na pokładzie kontenerowców tych firm pływających na szlakach Azja-Morze Śródziemne oraz Azja-Adriatyk.
Pozwoli to chińskim eksporterom ominąć udział spedytorów w transporcie towarów z chińskiego Qingdao, Szanghaju, Ningo i Yantian do śródziemnomorskich portów w Barcelonie i Walencji i adriatyckich portów w Rijece, Koprze, Trieście i Wenecji.
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.
Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.
Ruszają prace nad dokumentacją na potrzeby nowego toru podejściowego do Świnoujścia
Port Singapur i jego sieć logistyczna na fali wzrostów. Z polskim udziałem Baltic Hub
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz