• <
ATC_CARGO_TOP

Spadają zarobki CMA CGM. Powodem rosnące koszty paliwa

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Spadają zarobki CMA CGM. Powodem rosnące koszty paliwa
Spadają zarobki CMA CGM. Powodem rosnące koszty paliwa - GospodarkaMorska.pl

PMK

26.11.2018 Źródło: własne

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, zanotował spadek zysku w trzecim kwartale obecnego roku, z powodu rosnących cen paliwa.

Zysk netto koncernu wyniósł 103,1 mln dolarów, o 68,1 proc. mniej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Co ciekawe, przychody spółki wzrosły o 6,3 proc. do 6,06 mld dolarów. O 5,5 proc. wzrósł z kolei wolumen przewiezionych towarów i osiągnął wielkość 5,26 mln TEU.

CMA CGM w dalszym ciągu szuka kolejnych okazji do przejęć na rynku kontenerowym, po tym jak jego plany fuzji z niemieckim Hapag-Lloyd nie wypaliły.

CMA CGM niedawno przejęło Containerships, fińskiego armatora specjalizującego się w rynku wewnątrz-europejskim. Umowa musi zostać jeszcze zatwierdzona przez odpowiednie instytucje, więc do jej ostatecznego zamknięcia dojdzie pod koniec tego roku. Przejęta przez CMA CGM sieć logistyczna poszerzy ofertę francuskiego armatora na rynku północnoeuropejskim i śródziemnomorskim.

CMA CGM ma już swoje udziały na innych rynkach wewnętrznych: w Azji (poprzez spółkę CNC), w Brazylii (spółka Mercosul), na Wyspach Australii i Oceanii (spółka Sofrana) i w Europie (spółka MacAndrews).

- Przejęcie Containerships jeszcze bardziej wzmocni strategię rozwoju wdrożoną przez Rodolphe Saadé, prezesa i dyrektora generalnego CMA CGM Group, którego celem jest zagęszczenie sieci regionalnej grupy - czytamy w oświadczeniu CMA CGM.

Założony w 1966 r. Containerships jest wewnątrzeuropejskim specjalistą żeglugi krótkiej, obecnym na rynku bałtyckim, w Rosji, Europie Północnej, Afryce Północnej i Turcji. Zatrudniając 560 pracowników, Containerships oferuje pełny zakres usług, a także rozwiązania logistyczne na statkach, ciężarówkach, kolejach i barkach.

CMA CGM od paru lat mocniej inwestuje w chiński rynek logistyczny. W tym roku armator podpisał porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.

Dzięki temu towary zamówione przez platformę OneTouch chińskiego koncernu znajdą się na pokładzie kontenerowców tych firm pływających na szlakach Azja-Morze Śródziemne oraz Azja-Adriatyk.

Pozwoli to chińskim eksporterom ominąć udział spedytorów w transporcie towarów z chińskiego Qingdao, Szanghaju, Ningo i Yantian do śródziemnomorskich portów w Barcelonie i Walencji oraz adriatyckich portów w Rijece, Koprze, Trieście i Wenecji.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32700,00 $ tona -1,07% 17 cze
 Cynk 2962,00 $ tona -0,34% 17 cze
 Aluminium 2427,00 $ tona -1,10% 17 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.