PMK
Francuski armator CMA CGM nabył 10 procent udziałów w belgijskim terminalu CSP Zeebrugge Terminal od firmy CHINA SHIPPING Ports.
Udziały przejęła podspółka CMA CGM – CMA Terminals. - Dzięku temu chcemy rozwijać naszą strategiczną współpracę z COSCO SHIPPING Ports i brać udział w budowaniu przyszłości terminalu Zeebrugge – powiedział Farid T. Salem z CMA CGM.
CMA CGM niedawno przejął także Containerships, fińskiego armatora specjalizującego się w rynku wewnątrz-europejskim.
Umowa musi zostać jeszcze zatwierdzona przez odpowiednie instytucje, więc do jej ostatecznego zamknięcia dojdzie za 3-6 miesiące. Przejęta przez CMA CGM sieć logistyczna poszerzy ofertę francuskiego armatora na rynku północnoeuropejskim i śródziemnomorskim.
CMA CGM ma już swoje udziały na innych rynkach wewnętrznych: w Azji (poprzez spółkę CNC), w Brazylii (spółka Mercosul), na Wyspach Australii i Oceanii (spółka Sofrana) i w Europie (spółka MacAndrews).
- Przejęcie Containerships jeszcze bardziej wzmocni strategię rozwoju wdrożoną przez Rodolphe Saadé, prezesa i dyrektora generalnego CMA CGM Group, którego celem jest zagęszczenie sieci regionalnej grupy - czytamy w oświadczeniu CMA CGM.
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Nowojorskie terminale czeka modernizacja