AIDAmar to ponad 250-metrowy wycieczkowiec. Jednostka pod włoską banderą zawinęła do Portu Gdynia przy Nabrzeżu Francuskim w środę (25 sierpnia) wczesnym rankiem. Co kryją wnętrza statku, który na pokład może zabrać ponad 2800 osób?
Jednostka AIDAmar została zbudowana niemieckiej stoczni Meyer Werft w 2012 roku. Statek, który należy do Carnival Corporation & PLC, a jego operator to AIDA Cruises, ma 253,22 m długości, 32,20 m szerokości, 7 754 t nośności oraz 71 304 GT. Jego matką chrzestną jest wyłoniona w drodze konkursu Sissi Kuhlmann.
AIDAmar to szósty statek klasy Sphinx. Jego siostrzane jednostki to AIDAblu, AIDAstella i AIDAsol. To znana jednostka turystyczna, która ma łącznie 14 pokładów. Spośród 1097 kabin, większość to pokoje z balkonami, które można rezerwować w 24 kategoriach.
Wycieczkowiec pływa pod włoską banderą między innymi na Karaiby, do Europy Zachodniej oraz po Morzu Śródziemnym i Morzu Bałtyckim.
AIDAmar, czyli rozrywka przez duże R
Statek może zabrać na pokład ponad 600 członków załogi oraz 2194 pasażerów. Dla podróżujących przygotowano szereg rozrywek. Wśród nich są m.in. restauracje i bary, kino 4D, butiki, kasyno, baseny, SPA i bibliotekę.
Co ciekawe, na pokładzie statku znajduje się także boisko przeznaczone do koszykówki i siatkówki. AIDAmar ma również własny browar. Oprócz załogi, pasażerów obsługują humanoidalne roboty, które m.in. witają gości, udzielają informacji o atrakcjach i promocjach na pokładzie oraz dostępnych wycieczkach.
Dodajmy, że rejs statku AIDAmar zakończy się w szwedzkim Goteborgu.
Port Gdynia jest uniwersalnym portem morskim na południowym Bałtyku o dynamicznie rosnących przeładunkach. To również węzeł europejskiej sieci bazowej TEN-T i punkt wejścia Korytarza Bałtyk-Adriatyk, którego przedłużeniem jest łącząca Gdynię ze Szwecją Autostrada Morska Gdynia – Karlskrona. Port Gdynia jest uznaną marką wewnątrzeuropejskiego centrum logistycznego. Z nowoczesnej infrastruktury i terminali gdyńskiego portu korzystają najwięksi światowi i europejscy operatorzy żeglugowi, w tym m.in. MSC, Hapag-Lloyd, Unifeeder, Containerships, MacAndrews, Transfennica, Finnlines-Grimaldi, Stena Line.
00:01:27
Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza
Po raz pierwszy zwodowana na Pomorzu Zachodnim. Ta luksusowa łódź od razu stała się hitem
00:02:33
23
Stena Estelle – najnowszy i największy statek we flocie Stena Line na Bałtyku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Z Gdyni na Hel drogą morską
Anonymous kontra Rosja. Celem aktywistów luksusowy jacht Putina: Jego położenie to "piekło"
W Łebie powstała oficjalna plaża dla naturystów
Premier Turyngii: skonfiskujmy oligarchom luksusowe jachty i przekażmy je Sea-Watch
00:00:37
Wieloryb „pożarł” kajakarki [wideo]
[WIDEO] Żuławy. Przejechała przez most zwodzony w trakcie podnoszenia
Najbardziej luksusowe katamarany, które powstały w Gdańsku. Francis Lapp: My po prostu szyjemy jachty na miarę
00:00:31
Agresywne orki atakują i niszczą statki [wideo]
Właściciel szczecińskiego jachtu, który zatonął w Niemczech, musi wydobyć wrak
Dziewczynka na dmuchanym jednorożcu wypłynęła na pełne morze [wideo]
Jachty pięciu rosyjskich oligarchów zakotwiczyły na Malediwach
Sztokholm na turystycznym kursie. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem
Sunreef Yachts zaprezentuje dwa modele na targach w Katarze i Abu Zabi 2025
Władze Gdyni przygotowują wniosek ws. powstania Olimpijskiego Centrum Żeglarskiego
Resort infrastruktury zamierza uszczelnić system rejestracji jachtów
Jeppe Borch najlepszy w żeglarskim Pucharze Świata w Szczecinie
Jak chińskie opłaty portowe wpłyną na branżę rejsową?