• <
premium

Port Gdynia otwarty na przyszłość

Dane kontaktowe

  • Adres: 81-337 Gdynia, Rotterdamska 9
  • Telefon: 58 627 43 49
  • Fax: 58 627 41 85
  • E-mail: marketing@port.gdynia.pl

Udostępnij

Port Gdynia to port uniwersalny i jeden z wiodących portów południowego Bałtyku. Specjalizuje się w obsłudze ładunków drobnicowych, w tym głównie zjednostkowanych, przewożonych w kontenerach i w systemie ro-ro. Istotnym segmentem działalności jest również obsługa ładunków masowych w oparciu o specjalistyczne terminale. Port Gdynia to uznana marka w systemach transportowo-logistycznych na całym świecie.

O znaczeniu gdyńskiego portu decyduje w dużym stopniu jego usytuowanie geograficzne. Port Gdynia to węzeł sieci bazowej TEN-T i punkt wejścia Korytarza Bałtyk – Adriatyk, którego przedłużeniem jest łącząca Gdynię ze Szwecją Autostrada Morska Gdynia – Karlskrona. Z nowoczesnej infrastruktury i terminali gdyńskiego portu korzystają najwięksi światowi i europejscy operatorzy żeglugowi, w tym m.in. MSC, Hapag-Lloyd, Unifeeder, Containerships, MacAndrews, Transfennica, Finnlines-Grimaldi, Stena Line. Port Gdynia, poprzez rozbudowaną sieć regularnych połączeń kontenerowych, ro-ro i promowych, łączy szlaki morskie z krajową i europejską siecią kolejową i drogową. Wśród obsługiwanych aktualnie regularnych połączeń żeglugowych dominują zawinięcia feederowe prawie wszystkich światowych, znaczących armatorów kontenerowych. Istotnym elementem siatki połączeń kontenerowych gdyńskiego portu są również połączenia żeglugi bliskiego zasięgu powszechnie znane jako short sea shipping (SSS).

Strategia rozwoju portu zakłada jego dalszy rozwój jako portu uniwersalnego, zdolnego do przyjmowania największych statków kontenerowych, masowych i pasażerskich zawijających na Bałtyk. Przełomowym krokiem dla otwarcia Portu Gdynia na statki oceaniczne jest przebudowa w 2018 roku obrotnicy nr 2.

Położenie portu: Współrzędne geograficzne 54°32' N, 18°34' E

Warunki nawigacyjne: Port Gdynia charakteryzuje się bardzo korzystnymi warunkami nawigacyjnymi. Reda osłonięta przez Półwysep Helski, który stanowi przez cały rok naturalną osłonę dla zakotwiczonych statków, zewnętrzny falochron o 2,5 km długości oraz wejście do portu o szerokości 150 m i głębokości 14 m sprawiają, iż port jest łatwo dostępny od strony morza. Port Gdynia jest portem niezamarzającym, portem w którym nie występują pływy. Poziom wody może wzrosnąć o 60 cm podczas silnych wiatrów zachodnich lub opaść o około 60 cm podczas silnych wiatrów wschodnich.


Nabrzeża i powierzchnia: Długość nabrzeży w Porcie Gdynia wynosi 17.700 metrów, z których ponad 11.000 przeznaczonych jest do operacji przeładunkowych. Całkowita powierzchnia portu wynosi 971.6236 ha, w tym 619.8301 ha powierzchni lądowej.

Pilotaż: Obowiązkowy dla statków przekraczających 60 metrów długości.

Holowanie: Obowiązkowe dla statków przekraczających 90 m długości oraz dla statków z ładunkami niebezpiecznymi przekraczających 70 m długości.

Częstotliwości radiowe: Statki zgłaszają ETA Kapitanatowi Portu oraz Stacji Pilotów na kanale 12 VHF.

Filmy

  • Zobacz Charlotte Maersk, najdłuższy kontenerowiec w historii Portu Gdynia

  • Port Gdynia - sezon wycieczkowców 2016 rozpoczęty

  • Wycieczkowiec Viking Sea po raz pierwszy w gdyńskim porcie

  • Zobacz wizytę wycieczkowca Emerald Princess w gdyńskim porcie

  • „Mein Schiff 5” po raz pierwszy przy gdyńskim nabrzeżu

  • Pionierski przeładunek skalenia w Porcie Gdynia

  • Nowy magazyn i zasobnia w Porcie Gdynia

  • Rekordowy załadunek koksu na statek Cielo D' Italia

  • Otwarcie nowoczesnego magazynu przy ul. Polskiej 19-23 w Porcie Gdynia

  • W siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia 5 kwietnia odbyła się informacyjna konferencja otwierająca dla projektu „Budowa publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia" (nr projektu POIS.03.02.00-00-0015/17), współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko w nowej perspektywie 2014-2020, w której uczestniczyli m.in. przedstawiciele armatorów, administracji krajowej i lokalnej oraz głównego wykonawcy - Korporacji Budowlanej DORACO sp. z o.o. Projekt obejmuje wybudowanie nowego publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia wraz z infrastrukturą towarzyszącą, umożliwiającą sprawną obsługę ładunków i pasażerów oraz poprawę dostępności transportowej portu.

  • Gdynia będzie portem instalacyjnym polskich farm wiatrowych na Bałtyku. To wielki projekt morskiej energetyki wiatrowej, który jest j zaliczany do epokowych projektów infrastrukturalnych.

  • O roli swojego dziadka, Eugeniusza Kwiatkowskiego w budowie Portu Gdynia, wadze gospodarki morskiej dla całej gospodarki narodowej oraz konieczności centralnego wsparcia dla strategicznych inwestycji w portach opowiada Julita Maciejewicz-Ryś.

  • Inauguracja stałego połączenia kolejowego między Warszawą a gdyńskim portem. Dziś rano (9.07) do BCT wjechał pierwszy pociąg operatorski sieci CONNECT OPERATOR. Składy będą odjeżdżały według stałego rozkładu jazdy, w każdy czwartek i niedzielę.

  • Drugiego dnia III edycji Forum Wizja Rozwoju, odbywającego się na terenie Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni, zorganizowana została konferencja i debata dotycząca Portu Zewnętrznego w Gdyni. Niezależni eksperci ocenili efektywność inwestycji a władze ZMPG poinformowały, iż już na przełomie września i października tego roku wystąpią o pozwolenie środowiskowe na budowę.

  • Port Gdynia zyska nowe place manewrowo - składowe na terenie Centrum Logistycznego. Obszar o łącznej powierzchni ponad 17 hektarów posłuży do składowania kontenerów oraz elementów farm wiatrowych.

  • Dzisiaj (11 września) do Portu Gdynia zawinął pierwszy w tym sezonie statek wycieczkowy. Europa 2 linii Hapag Lloyd to jeden z najbardziej widowiskowych, luksusowych wycieczkowców pływających po naszych wodach.

  • Tradycją stało się, że Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. w swoje urodziny przygotowuje prezent z myślą o lokalnej społeczności. W tym roku Port Gdynia świętuje 98. urodziny,  przekazując dwa nowe stanowiska, które zagoszczą na stałe w Centrum Nauki EXPERYMENT.

  • Nowatorskie rozwiązanie w gdyńskim porcie. Dziś rano, odbyło się przekazanie drona, który powstał w ramach projektu lotniczego systemu monitoringu. Urządzenie jest przystosowane do pracy w trudnych warunkach portowych a dodatkowo - zostało wyposażone w autorski system transportowy firmy PELIXAR umożliwiający  szybki załadunek, transport i zrzut małych paczek z portu prosto na statki czekające na redzie lub odwrotnie.

Zdjęcia

Do pobrania

  • Folder - Zarząd Morskiego Portu Gdynia

    19.03.2019

Słowa kluczowe

port gdynia, port w gdyni, port trojmiasto, zarząd portu gdynia, port gdyński, port zewnętrzny, port instalacyjny

Dziękujemy za wysłane grafiki.