Wycieczkowce lubią zwracać na siebie uwagę, ale jednym z tych, które robią to najskuteczniej, jest bez wątpienia 293-metrowy Norwegian Prima. Jednostkę można było w piątek podziwiać w Porcie Gdynia.
Nawet najbardziej przywykli do widoku luksusowych wycieczkowców shipspotterzy mieli dzisiaj w Porcie Gdynia nie lada gratkę. Norwegian Prima, cruiser linii Norwegian Cruise Line, zacumował w piątek rano przy Nabrzeżu Francuskim. Wybudowany przez Fincantieri w 2022 roku statek wyróżnia się charakterystycznym malowaniem kadłuba zaprojektowanym przez Manuela Di Ritę, włoskiego grafficiarza i rzeźbiarza posługującego się pseudonimem Peeta, oraz unikalnym kształtem dziobu.
Norwegian Prima przypłynął do Gdyni po raz pierwszy, ale nie ostatni – można go będzie oglądać w tym roku jeszcze raz za dwa tygodnie, 15 października. Na pokładzie miejsce znajdzie łącznie 5400 osób, w tym 3215 pasażerów.
– Po raz pierwszy dzisiaj gościmy w porcie Gdynia statek Norwegian Prima. Jest to jednostka, która charakteryzuje się największą pojemnością pasażerską pośród tych, które odwiedziły Port Gdynia w tym sezonie. Jest to ogromne wydarzenie nie tylko dla portu, ale także dla lokalnej społeczności oraz dla turystów, którzy chętnie podziwiają tego typu statki przy Nabrzeżu Francuskim – mówi Ewelina Ziajka, Starszy Specjalista ds. Kluczowych Klientów w Port Gdynia.
Na statku znajduje się 20 pokładów i sumarycznie 1,6 tys. kabin, w tym apartamenty zaprojektowane przez cenionego włoskiego architekta Piero Lissoniego. 1030 kabin posiada balkony. Oczywiście na wycieczkowcu nie mogło zabraknąć atrakcji. Poza bardziej klasycznymi już na tego typu statkach kinami, teatrami, pokładami spacerowymi czy basenami turyści mogą zmierzyć się ze sobą na torze gokartowym.
W sezonie 2025 zaplanowano łącznie 51 zawinięć statków wycieczkowych do Portu Gdynia, co oznacza wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy obsłużono 42 jednostki. Tegoroczny sezon potrwa nieco dłużej niż zazwyczaj, bo skończy się dopiero 30 października zawinięciem statku AIDAdiva.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej