Fincantieri i TUI Cruises (spółka joint venture TUI AG i Royal Caribbean Cruises) podpisały 29 września umowę na zaprojektowanie i budowę dwóch nowych statków wycieczkowych. Zamówienie to zastępuje podpisany w marcu 2025 roku protokół ustaleń z TUI AG w sprawie budowy dwóch statków wycieczkowych dla marki Marella Cruises.
Statki, które zostaną dostarczone odpowiednio w 2031 i 2032 roku, będą należały do klasy określanej jako InTUItion. Pod względem projektowym będą podobne do innych wycieczkowców, należących do TUI Cruises, Mein Schiff Relax i Mein Schiff Flow. Będą napędzane silnikami dwupaliwowymi (LNG i MGO). Wymiary to 333 metrów długości i 42,1 metra szerokości. Tonaż sięga 160 000 GT. Prędkość wynosi 22 węzły, ponadto statki będą posiadały silniki dwupaliwowe (LNG i MGO). Na pokład przyjmą niemal 4000 pasażerów, plus załogę liczącą 1400 osób.
Czytaj więcej: Fincantieri świętuje wodowanie drugiego, innowacyjnego ekologicznie wycieczkowca dla TUI Cruises
We are glad to announce the signing of a contract with TUI Cruises - a joint venture between TUI AG and Royal Caribbean Cruises Ltd - for the design and construction of two new cruise ships. The units, which will be delivered in 2031 and 2032 respectively, will be sister ships to… pic.twitter.com/p4P7sfqpwn
— Fincantieri (@Fincantieri) September 29, 2025
– Z przyjemnością rozszerzamy naszą współpracę z marką TUI Cruises, co jeszcze bardziej zacieśnia nasze relacje zarówno z TUI, jak i Royal Caribbean. Ten kontrakt potwierdza zaufanie budowane latami i udaną współpracę, którą udało się już osiągnąć dzięki dwóm pierwszym statkom klasy InTUItion. Potwierdza on również zdolność Fincantieri do wspierania rozwoju floty najbardziej znanych operatorów rejsów wycieczkowych na świecie, łącząc innowacyjność, zrównoważony rozwój i włoską doskonałość stoczniową – powiedział Pierroberto Folgiero, prezes i dyrektor zarządzający Fincantieri.
Wykonawca podkreśla, że statki będą większe, niż pierwotnie planowano dla Marella Cruises, a ponadto zostaną zbudowane zgodnie z najnowszymi normami ochrony środowiska. Jednocześnie wartość kontraktu, z zastrzeżeniem finansowania i warunków, jest wyższa niż ta przewidziana w pierwotnym porozumieniu o współpracy dla marki Marella Cruises, ale mieści się w zaplanowanym progu, ogłoszonym pod koniec marca tego roku.
Jak informują włoskie media, wartość zamówienia miała przekroczyć 2 miliardy euro. Nowe statki mają zapewnić odmłodzenie floty marki, biorąc pod uwagę, że mowa o jednostkach zbudowanych w latach 90-tych, dodatkowo nie spełniających nowych oczekiwań pod kątem środowiskowym. Wycofane mają zostać stopniowo Marella Discovery, Marella Discovery 2, Marella Explorer, Marella Explorer 2 i Marella Voyager.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów