W Gdynia Container Terminal w zeszłym tygodniu miał miejsce wyjątkowy moment – terminal świętował przekroczenie granicy 6 milionów TEU przeładowanych od początku istnienia GCT.
W Gdynia Container Terminal, którego operatorem jest Hutchison Ports Gdynia, w zeszłym tygodniu przekroczono granicę 6 milionów TEU przeładowanych od początku funkcjonowania terminala. Jubileuszowe 6-milionowe TEU zostało wyładowane ze statku Maersk Gironde, pływającego w ramach sojuszu Gemini linii Hapag-Lloyd i Maersk. Serwis zawija do GCT co tydzień.
To jednak nie koniec dobrych wiadomości. Jak zapowiada Mikołaj Magiełka, Commercial Manager w GCT, w tym roku w terminalu padnie też historyczny rekord przeładunków.
– Zeszłoroczny wynik 396 tys. TEU spodziewamy się zdecydowanie poprawić w tym roku, przekraczając barierę 460 tys. TEU. Cieszymy się niezmiernie z naszych wyników operacyjnych. Nasze przeładunki stanowią w końcu „papierek lakmusowy” kondycji polskiej gospodarki – mówi Magiełka. – Tak dynamiczny wzrost zawdzięczamy głównie wzrostowi przeładunków naszych kluczowych klientów: Hapag-Lloyd, ONE i Ellermana – dodaje.
Poza wspomnianym serwisem Gemini do Gdynia Container Terminalu zawijają także dwa niezależne serwisy Hapag-Lloyd, jeden serwis ONE. Terminal także ma długą tradycję w obsłudze ładunków na krótkich trasach do Wielkiej Brytanii dzięki serwisom Ellerman i Unifeeder/P&O Ferrymasters.
Terminal GCT to jeden z dwóch terminali kontenerowych w Porcie Gdynia. Zlokalizowany jest przy Nabrzeżu Bułgarskim. Terminal posiada 620 m tego nabrzeża na własność, z czego ponad 500 metrów przeznaczone jest do przeładunków kontenerów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland