• <
premium

Dane kontaktowe

  • Adres: 81-184 Gdynia, Energetyków 5
  • Telefon: 58 78 55 333, 58 78 55 300
  • Fax: 58 78 55 336
  • E-mail: sekretariat@gct.pl

Udostępnij

Począwszy od 2005 roku Hutchison Ports realizuje w Porcie Gdynia szereg inwestycji, które zaowocowały przekształceniem stoczniowej spółki w nowoczesny terminal kontenerowy. Inwestycje te stanowią część programu rozwojowego mającego na celu zwiększenie wydajności i zdolności przeładunkowych Hutchison Ports Gdynia (GCT) oraz uzyskanie statusu czołowego terminalu kontenerowego w regionie nie tylko dla połączeń dowozowych i żeglugi bliskiego zasięgu, ale również dla bezpośrednich zawinięć statkami oceanicznymi.

Patrząc w przyszłość kierujemy się następującymi celami:
Dalszym rozwojem terminalu w celu zwiększenia jego zdolności przeładunkowych zgodnie z rozwojem i zapotrzebowaniem rynku.
Konsekwentnym podnoszeniem jakości i wydajności oferowanych usług.
Inwestowaniem w rozwój naszych pracowników.
Prowadzeniem działalności w sposób odpowiedzialny w celu ochrony środowiska naturalnego.

Jesteśmy przekonani, że dążenie do tych celów sprawia, że GCT staje się głównym portem dla tych, którzy poszukują możliwości obrotu skonteneryzowanymi ładunkami w sposób wydajny a zarazem ekonomiczny.

Oferta

Zakres usług GCT obejmuje:
- przeładunki kontenerów i ładunków drobnicowych we wszystkich relacjach (transport morski, drogowy i kolejowy),
- składowanie kontenerów,
- formowanie i rozformowanie kontenerów,
- przeładunki sztuk cięzkich do 100 T własnym sprzętem,
- magazynowanie towarów,
- usługi cumownicze,
- wynajem powierzchni biurowych.

Filmy

  • Już po raz trzeci w ostatnią niedzielę czerwca, w ramach odbywających się Dni Morza odbyła się impreza biegowa ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. Uczestnicy mogli się zmierzyć na wyjątkowej trasie, poprowadzonej na terenie terminalu kontenerowego GCT, należącego do grupy Hutchison. Wydarzenie nie tylko służyło promocji aktywności fizycznej, ale łączyło się także z działalnością charytatywną.

  • Wtorkowa wizyta statku Nova zainaugurowała w Gdynia Container Terminal nowy serwis armatora Ellerman City Liners (ECL), reprezentowanego przez firmę SAFE Shipping.

  • Podczas tegorocznej konferencji Transport Week pod lupę wzięte zostały porty zmiany, które je czekają w najbliższym czasie. Nowe środowiskowe regulacje już czekają, a zarządzający portami i terminalami muszą odnaleźć się w gąszczu przepisów.

  • Gdynia Container Terminal, będący częścią grupy Hutchison, kontynuuje inwestycje mające na celu znaczne ograniczenie emisji CO2 w trakcie operacji przeładunkowych, a tym samym wypełnienie celów środowiskowych terminalu. Niedawno rozpisany został przetarg na modernizację siedmiu suwnic placowych, a na tym działania GCT się nie kończą.

  • O kierunkach dalszego rozwoju portowego systemu informatycznego PCS oraz powiązanym z nim cyberbezpieczeństwie rozmawiali przedstawiciele branży portowej podczas „Konferencji PCS. Transport, spedycja, logistyka w oparciu o nowoczesne narzędzia informatyczne”.

  • Tolten to najdłuższy statek i z największą ilością ruchów (ok. 1000 wyładunek, 2000 załadunek), jaki kiedykolwiek pojawił się na terminalu GCT w Gdyni, który jest częścią Grupy Hutchison Ports. Jednostka niemieckiego Hapag-Lloyda ma długość 300 metrów, aktualnie pływa pod banderą Liberii. Od niedzieli 10 lipca trwa operacja przeładunku przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia.  

  • W ostatnią niedzielę już po raz drugi odbył się ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. Pod tą długą nazwą kryje się nietypowa impreza biegowa połączona z działalnością charytatywną.

  • Przyjmują kontenery lub je wydają, są operatorkami suwnic albo ciągników. Kobiety już od dawna spotykamy na terminalach kontenerowych. Nie dziwi również fakt, że pracują ramię w ramię z mężczyznami. Przy okazji przypadającego 18 maja Międzynarodowego Dnia Kobiet w Branży Morskiej, podglądamy ich pracę w Gdynia Container Terminal (GCT) w Gdyni, który jest częścią grupy Hutchison Ports. 

  • W Porcie Gdynia zakończyły się dwutygodniowe ćwiczenia, mające na celu sprawdzenie mechanizmów zarządzania kryzysowego oraz podnoszenie poziomu wyszkolenia zespołów pies-przewodnik różnych służb.

  • Port Gdynia planuje wodorową rewolucję. We wtorek, 14 grudnia, na temat projektu dyskutowali w siedzibie portu członkowie zarządów działających w Gdyni terminali oraz innych potencjalnie zaangażowanych w projekt firm.

  • Drugi dzień Forum Wizja Rozwoju w Gdyni przyniósł dyskusje o przyszłości – energii, portów, żeglugi. O tym wszystkim rozmawiali politycy, samorządowcy i reprezentanci biznesu.

  • W poniedziałek 23 sierpnia, przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia zacumowała Hella, największy pod względem pojemności statek bandery portugalskiej. 

  • W niedziele na terenie GCT w Porcie Gdynia odbył się pierwszy w Polsce bieg na terminalu kontenerowym - One Terminal Run Gdynia Hutchison Ports. Cały dochód z imprezy przeznaczony został na Hospicjum im. Św. Wawrzyńca w Gdyni.

  • VI Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki – TransLogistica Poland w Warszawie

  • Konferencja Offshore Wind w Warszawie

  • HUTCHISONPORTS podczas TRANSPORT WEEK 2019

Opis dodatkowy

terminal kontenerowy, kontenery, drobnica, przeładunki, ponadgabaryty, gct, turbiny wiatrowe, hutchisonports

Dziękujemy za wysłane grafiki.