Wczoraj wczesnym rankiem z gęstej portowej mgły przy nabrzeżu Gdynia Container Terminalu wyłonił się kontenerowiec Api Bhum. Było to inauguracyjne zawinięcie statku w ramach sojuszu Gemini Cooperation, obsługiwanego wspólnie przez Maersk i Hapag-Lloyd.
294-metrowy Api Bhum wpłynął do terminalu GCT w Porcie Gdynia w czwartek wczesnym rankiem. Zarejestrowana w Singapurze jednostka zainaugurowała funkcjonowanie serwisu PGS obsługiwanego przez Gemini Cooperation, czyli dwóch gigantów żeglugi kontenerowej: Maersk i Hapag-Lloyd.
– Statek Api Bhum wczoraj był w Gdańsku, dzisiaj rano przypłynął do
Gdyni na nasz terminal GCT. Jest to pierwsze zawinięcie nowego serwisu
Gemini Cooperation, czyli sojuszu dwóch bardzo znanych i znaczących
armatorów: Maerska i Hapag-Lloyd – potwierdza Jan Jarmakowski, dyrektor
zarządzający GCT. – Jak widać, na tym statku pracują wszystkie nasze
suwnice. Mamy 24 godziny na zakończenie jego obsługi, gdyż celem tego
sojuszu jest osiągnięcie bardzo wysokiej punktualności rzędu 90% –
dodaje dyrektor terminala.
Plany utworzenia sojuszu nazwanego
Gemini Cooperation Hapag-Lloyd i Maersk ogłosiły w styczniu 2024 roku.
Współpraca między armatorami obejmuje siedem szlaków handlowych oraz 32
dedykowane serwisy wahadłowe, z czego 13 w Europie. W ramach partnerstwa
w barwach sojuszu pływa na całym świecie łącznie około 290 statków,
które składają się na sumaryczną pojemność 3,4 mln TEU. 60% tych
jednostek zapewnia Maersk, 40% Hapag-Lloyd.
Api Bhum zawinął
do Gdyni w ramach obsługiwanego przez Gemini Cooperation serwisu PGS –
Poland Germany Shuttle. Statki tej linii będą pojawiały się w Gdyni
każdego tygodnia, pływając na stałej trasie
Gdynia-Bremerhaven-Wilhelmshaven.
„To inauguracyjne zawinięcie do Portu Gdynia podkreśla zobowiązanie Hapag-Lloyd do rozwoju serwisu i poprawy efektywności usług dla naszych cenionych klientów. Dzięki integracji zaawansowanych systemów trasowania i harmonogramowania, Gemini Shuttle zoptymalizuje wykorzystanie statków i skróci czas przestojów w portach, co przyczyni się do płynniejszych i szybszych czasów tranzytowych dla towarów” – podali we wspólnym oświadczeniu Alina Angielczyk, dyrektor zarządzająca Hapag-Lloyd Area North oraz Jan Jarmakowski, dyrektor zarządzający Gdynia Container Terminal.
Według
Hapag-Lloyd dzięki nowemu serwisowi klienci będą mogli skorzystać z
usług o wyższej jakości i bardziej niezawodnych i efektywnych rozwiązań
transportowych, co przełoży się na redukcję ryzyka zakłóceń w łańcuchach
dostaw. Start nowej usługi z Gdyni jest też ważny dla lokalnego
środowiska
– Myślę, że to inauguracyjne zawinięcie serwisu Gemini do portu Gdynia jest bardzo ważnym wydarzeniem dla Portu Gdynia, gdyż potwierdza jego ważną rolę na siatce globalnych połączeń kontenerowych. Maersk i Hapag-Lloyd to armatorzy z absolutnie światowej czołówki armatorów kontenerowych i niezmiernie cieszymy się, że możemy dalej wspierać tych ważnych klientów grupy Hutchison Ports i terminalu GCT tutaj też w Gdyni – dodaje Jan Jarmakowski.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland