• <

Gemini w Gdyni

Fot. GospodarkaMorska.pl

Wczoraj wczesnym rankiem z gęstej portowej mgły przy nabrzeżu Gdynia Container Terminalu wyłonił się kontenerowiec Api Bhum. Było to inauguracyjne zawinięcie statku w ramach sojuszu Gemini Cooperation, obsługiwanego wspólnie przez Maersk i Hapag-Lloyd.

294-metrowy Api Bhum wpłynął do terminalu GCT w Porcie Gdynia w czwartek wczesnym rankiem. Zarejestrowana w Singapurze jednostka zainaugurowała funkcjonowanie serwisu PGS obsługiwanego przez Gemini Cooperation, czyli dwóch gigantów żeglugi kontenerowej: Maersk i Hapag-Lloyd.

– Statek Api Bhum wczoraj był w Gdańsku, dzisiaj rano przypłynął do Gdyni na nasz terminal GCT. Jest to pierwsze zawinięcie nowego serwisu Gemini Cooperation, czyli sojuszu dwóch bardzo znanych i znaczących armatorów: Maerska i Hapag-Lloyd – potwierdza Jan Jarmakowski, dyrektor zarządzający GCT. – Jak widać, na tym statku pracują wszystkie nasze suwnice. Mamy 24 godziny na zakończenie jego obsługi, gdyż celem tego sojuszu jest osiągnięcie bardzo wysokiej punktualności rzędu 90% – dodaje dyrektor terminala.

Plany utworzenia sojuszu nazwanego Gemini Cooperation Hapag-Lloyd i Maersk ogłosiły w styczniu 2024 roku. Współpraca między armatorami obejmuje siedem szlaków handlowych oraz 32 dedykowane serwisy wahadłowe, z czego 13 w Europie. W ramach partnerstwa w barwach sojuszu pływa na całym świecie łącznie około 290 statków, które składają się na sumaryczną pojemność 3,4 mln TEU. 60% tych jednostek zapewnia Maersk, 40% Hapag-Lloyd.

Api Bhum zawinął do Gdyni w ramach obsługiwanego przez Gemini Cooperation serwisu PGS – Poland Germany Shuttle. Statki tej linii będą pojawiały się w Gdyni każdego tygodnia, pływając na stałej trasie Gdynia-Bremerhaven-Wilhelmshaven.

  • Fot. GCT

  • Fot. GCT

  • Fot. GCT

„To inauguracyjne zawinięcie do Portu Gdynia podkreśla zobowiązanie Hapag-Lloyd do rozwoju serwisu i poprawy efektywności usług dla naszych cenionych klientów. Dzięki integracji zaawansowanych systemów trasowania i harmonogramowania, Gemini Shuttle zoptymalizuje wykorzystanie statków i skróci czas przestojów w portach, co przyczyni się do płynniejszych i szybszych czasów tranzytowych dla towarów” – podali we wspólnym oświadczeniu Alina Angielczyk, dyrektor zarządzająca Hapag-Lloyd Area North oraz Jan Jarmakowski, dyrektor zarządzający Gdynia Container Terminal. 

Według Hapag-Lloyd dzięki nowemu serwisowi klienci będą mogli skorzystać z usług o wyższej jakości i bardziej niezawodnych i efektywnych rozwiązań transportowych, co przełoży się na redukcję ryzyka zakłóceń w łańcuchach dostaw. Start nowej usługi z Gdyni jest też ważny dla lokalnego środowiska

– Myślę, że to inauguracyjne zawinięcie serwisu Gemini do portu Gdynia jest bardzo ważnym wydarzeniem dla Portu Gdynia, gdyż potwierdza jego ważną rolę na siatce globalnych połączeń kontenerowych. Maersk i Hapag-Lloyd to armatorzy z absolutnie światowej czołówki armatorów kontenerowych i niezmiernie cieszymy się, że możemy dalej wspierać tych ważnych klientów grupy Hutchison Ports i terminalu GCT tutaj też w Gdyni – dodaje Jan Jarmakowski.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.