• <

Wynik wyszukiwania - "gdynia container terminal" - Wiadomości

Transport Week 2024. Rozwój, bezpieczeństwo i offshore

Tegoroczna konferencja Transport Week poruszała trzy ważne zagadnienia dla całej branży portowej – kierunek jej rozwoju, zmieniany ostatnio co chwilę przez sytuację rynkową i geopolityczną, kwestie bezpieczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem sfery cyfrowej oraz offshore wind, który stał się na Bałtyku jednym z podstawowych kół zamachowych dla całej branży morskiej.
19.03.2024

Ellerman City Liners ma nowe połączenie z Portem Gdynia

Spółka z Wielkiej Brytanii opublikowała na swojej stronie internetowej nowe połączenia z europejskimi portami. Wśród nich jest drugie, cotygodniowe, obsługujące trasę Gdynia-Tilbury-Gdynia.
17.02.2024

Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2023 za nami

W ostatni piątek po raz 22 w Gdyni zebrali się reprezentanci sektora gospodarki morskiej, by w szerokim gronie rozmawiać o problemach i szansach branży.
16.10.2023

Pierwszy na świecie kontenerowiec na metanol w GCT

W terminalu kontenerowym GCT w Porcie Gdynia dziś w nocy pojawił się statek Laura Maersk – nowy feeder linii Maersk. To pierwszy na świecie kontenerowiec napędzany metanolem, który w dodatku ma prowadzić regularną żeglugę na Bałtyku.
05.10.2023

Diamond Line wchodzi do Portu Gdynia i rozwija swoje usługi

Firma żeglugowa Diamond Line rozszerzyła swoją sieć usług dowozowych o Port Gdynia. Pierwsze przybycie statku do Hutchison Ports Gdynia odbyło się w minioną sobotę, 23 lipca.
26.07.2023

ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia 2023. Trzeci raz odbył się charytatywny bieg wśród kontenerów

W ostatnią niedzielę czerwca, w ramach odbywających się Dni Morza odbyła się trzecia edycja imprezy biegowej ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. Uczestnicy mogli się zmierzyć na wyjątkowej trasie, poprowadzonej na terenie terminalu kontenerowego GCT, należącego do grupy Hutchison. Wydarzenie nie tylko służyło promocji aktywności fizycznej, ale łączyło się także z działalnością charytatywną.
27.06.2023

Ruszył nowy serwis ONE w terminalu GCT

Dziś w gdyńskim terminalu GCT pojawił się kontenerowiec Wes Gesa, który oficjalnie zainaugurował nowy serwis linii Ocean Network Express łączący Morze Bałtyckie z Półwyspem Iberyjskim i Wyspami Brytyjskimi.
21.06.2023

Viasea zawija do GCT

W piątek 2 czerwca w Gdynia Container Terminalu po raz pierwszy pojawił się statek armatora Viasea.
05.06.2023

Bieg dla dzieci: ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia KIDS 2023

W tym roku w niedzielę 25 czerwca 2023 Hutchison Ports Gdynia (GCT) oraz Ocean Network Express (ONE) już po raz trzeci na terenie terminalu GCT organizują zawody biegowe na dystansie 1 mili morskiej oraz 5 km.
27.04.2023

GCT. Nowy armator na polskim rynku i nowe serwisy kontenerowe shortsea do UK, Portugalii i Hiszpanii oraz w 16 dni do USA

Wtorkowa wizyta statku Nova zainaugurowała w Gdynia Container Terminal nowy serwis armatora Ellerman City Liners (ECL), reprezentowanego przez firmę SAFE Shipping.
23.04.2023

Transport Week 2023. Bałtyckie porty w trybie zmian

Podczas tegorocznej konferencji Transport Week pod lupę wzięte zostały porty zmiany, które je czekają w najbliższym czasie. Nowe środowiskowe regulacje już czekają, a zarządzający portami i terminalami muszą odnaleźć się w gąszczu przepisów.
21.03.2023

Porty i terminale promowały się w Bratysławie

Podczas seminarium „Transport i logistyka – wpływ wojny na Ukrainie, inflacja, zakłócenia w łańcuchach logistycznych” swoją ofertę logistyczną i transportową dla słowackiego biznesu przedstawili reprezentanci polskich firm, w tym terminalu kontenerowego GCT i Portu Gdynia.
20.03.2023

GCT i straż pożarna ćwiczą z niebezpiecznymi substancjami

Zważywszy na ilości kontenerów każdego tygodnia przeładowywanych w Gdynia Container Terminal, zdrowy rozsądek każe zakładać, że może dojść do sytuacji niebezpiecznych. Wszystkie służby powinny być zatem zawsze w gotowości operacyjnej. Dlatego też kiedy w lutym na placu z jednego kontenera z ładunkiem niebezpiecznym zaczął wydobywać się dym, czym prędzej na miejscu pojawiła się straż pożarna.
16.03.2023

Słowacja otwiera się na polskie porty. Już 15 marca konferencja o współpracy z branżą morską

Już po raz kolejny w Bratysławie odbędzie się sympozjum, podczas którego zostanie przedstawiona oferta biznesowa polskich portów morskich i terminali dla słowackiego biznesu. Konferencja jest zaplanowana na 15 marca 2023 roku. Wydarzenie organizuje Ambasada RP w Słowacji.
13.03.2023

GCT inwestuje w technologie prośrodowiskowe

Gdynia Container Terminal, będący częścią grupy Hutchison, kontynuuje inwestycje mające na celu znaczne ograniczenie emisji CO2 w trakcie operacji przeładunkowych, a tym samym wypełnienie celów środowiskowych terminalu. Niedawno rozpisany został przetarg na modernizację siedmiu suwnic placowych, a na tym działania GCT się nie kończą.
20.02.2023

Kontenery w zautomatyzowanych portach. PSA International i DCT poprowadzą porty na Bałtyku nowym kursem?

Terminale kontenerowe warto automatyzować, a inwestycja w automatyzację przeładunku pojemników zwraca się w czasie około 5 lat wynika z wnikliwych badań eksploatacji 63 portów kontenerowych przeprowadzonych przez naukowców z uniwersytetów w Kaliforni, Gandawie i Anwerpii oraz Pireusie.
15.08.2022

Bieg po terminalu GCT 2022. Na starcie 730 osób, zebrali 39 tys. zł dla dzieci z Ukrainy [WIDEO]

W drugiej odsłonie ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia 2022, czyli biegu po terminalu kontenerowym GCT udział wzięło udział łącznie 730 osób (240 na dystansie 1 mili, 490 na dystansie 5 km). Wśród nich byli zarówno przedstawicieli branży morskiej, transportowej, jak i mieszkańców chętnych obejrzeć niedostępny na co dzień teren od wewnątrz.
20.07.2022

[WIDEO, ZDJĘCIA] Najdłuższy statek w historii GCT. Zobacz rozładunek Toltena w Porcie Gdynia

Tolten to najdłuższy statek i z największą liczbą ruchów (ok. 1000 wyładunek, 2000 załadunek), jaki kiedykolwiek pojawił się na terminalu GCT w Gdyni, który jest częścią Grupy Hutchison Ports. Jednostka niemieckiego Hapag-Lloyda ma długość 300 metrów, aktualnie pływa pod banderą Liberii. Od niedzieli 10 lipca trwa operacja przeładunku przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia.
11.07.2022

GCT w Porcie Gdynia. Na terminalu przeładowano rekordowe 50 tys. ton stali w czerwcu

Mimo trudnej sytuacji na rynku, czerwiec już teraz jest rekordowym miesiącem w przeładunku stali na Gdynia Container Terminal (GCT), który jest częścią międzynarodowej grupy Hutchison Ports. Zapytaliśmy, co się złożyło na ten wynik.
04.07.2022

ONE Terminal RUN w GCT 2022. Nowością strefa dla dzieci, trwają zapisy na ostatnie miejsca

Zbliża się druga edycja - prawdopodobnie jedynego na świecie - biegu po terminalu kontenerowym, czyli ONE Terminal RUN Hutchison Ports Gdynia. Organizatorzy zachęcają do zapisów, bowiem zostały już ostatnie wejściówki.
09.06.2022

Jedna oferta w przetargu na dzierżawę terminalu kontenerowego w Gdyni

W przetargu na nowego operatora terminalu kontenerowego Portu Gdynia wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją spółka International Container Terminal Services Inc. z siedzibą w Manili, która jest właścicielem Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni - poinformował PAP przedstawiciel Portu Gdynia.
03.06.2022

Przetarg na dzierżawę terminala kontenerowego w Gdyni przedłużony do piątku

Do piątku, do godz. 10 komisja przedłużyła postępowanie w sprawie ofert w przetargu na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia. Wynika to z konieczności rozpatrzenia zagadnienia prawnego związanego z zawarciem umowy – poinformowały PAP władze Portu Gdynia.
31.05.2022

Sieć 5G przyszłością portów. Dzięki sztucznej inteligencji terminal GCT w Gdyni oszczędzi czas i pieniądze

O tym, że czas to pieniądz wiedzą dokładnie pracownicy portów. Gdynia Container Terminal (GCT), który jest częścią międzynarodowej grupy Hutchison Ports, pracuje nad wdrożeniem ułatwień i oszczędności z wykorzystaniem supernowoczesnych technologii 5G. Jak szybka sieć może usprawnić pracę na terenie gdyńskiego portu?
24.05.2022

Transport Week 2022 w Gdyni. Wydarzenie już w połowie czerwca

Transport Week powraca do Gdyni w dniach 14-15 czerwca 2022 r., gdzie najwyższej klasy prelegenci i zawsze zaangażowana publiczność spotkają się, aby zgłębić najważniejsze zagadnienia kształtujące obecny i przyszły obraz sektora transportowego.
24.05.2022

GCT świętuje pierwszy Międzynarodowy Dzień Kobiet w Branży Morskiej. Kobiety coraz chętniej wybierają pracę na terminalach [WIDEO, ZDJĘCIA]

Przyjmują kontenery lub je wydają, są operatorkami suwnic albo ciągników. Kobiety już od dawna spotykamy na terminalach kontenerowych. Nie dziwi również fakt, że pracują ramię w ramię z mężczyznami. Przy okazji przypadającego 18 maja Międzynarodowego Dnia Kobiet w Branży Morskiej podglądamy ich pracę w Gdynia Container Terminal (GCT) w Gdyni, który jest częścią grupy Hutchison Ports.
18.05.2022

Statki, pociągi, terminale – polska oferta logistyczna dla Słowacji

W czwartek 31 marca odbędzie się seminarium dotyczące polskiej oferty logistycznej dla słowackiego przemysłu i potencjalnych możliwości współpracy. Wydarzenie odbędzie się online, a udział w nim jest darmowy.
26.03.2022

„Cerber”: w Porcie Gdynia ćwiczyły psy służbowe [WIDEO, ZDJĘCIA]

W Porcie Gdynia zakończyły się dwutygodniowe ćwiczenia, mające na celu sprawdzenie mechanizmów zarządzania kryzysowego oraz podnoszenie poziomu wyszkolenia zespołów pies-przewodnik różnych służb.
07.03.2022

Hutchison Ports Gdynia i Centrum Nowych Kompetencji licytują dla WOŚP

Hutchison Ports Gdynia (GCT) zachęca do licytacji nauki obsługi wozu typu reachstacker w symulatorze CNK (1h) oraz praktyki w prawdziwym urządzeniu na terminalu GCT w Gdyni(1h).
02.02.2022

Rekordowy rok w BCT

Baltic Container Terminal, operujący w Porcie Gdynia, poinformował o tegorocznych wynikach przeładunkowych.
02.01.2022

Czego życzy sobie branża morska na 2022 rok?

Barwny i pełen nieprzewidywalnych zwrotów akcji dla branży morskiej rok 2021 za nami. Przed nami natomiast kolejne 365 dni pełne wyzwań i nadziei, sukcesów i porażek. Choć w tym momencie jedynym pewnikiem jest to, że 2022 na pewno nas niejednokrotnie zaskoczy, zapytaliśmy reprezentantów branży morskiej o to, czego życzą sobie i nam wszystkim na nadchodzący rok.
01.01.2022

Nie żyje Jerzy Czartowski, twórca terminalu GCT

W dniu 14 grudnia na cmentarzu w Przodkowie odbył się pogrzeb Jerzego Czartowskiego, twórcy terminalu GCT i pierwszego Prezesa Zarządu Spółki Gdynia Container Terminal S.A. W uroczystościach wzięło udział wielu pracowników terminala, którzy w ten sposób uczcili pamięć Prezesa Czartowskiego.
16.12.2021

GCT zmodernizowało nabrzeże Bułgarskie

Gdynia Container Terminal wkrótce skorzysta ze zmodernizowanego nabrzeża Bułgarskiego.
12.12.2021

MFW a Krajowy Plan Odbudowy – stocznie i porty

Ostatnio, szczególnie w środowisku związanym z Morską Energetyką Wiatrową na polskich obszarach morskich, pojawiają się głosy, iż zarówno dla branży stoczniowej, jak i infrastruktury terminalowej, związanej z branżą offshore, remedium jest Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO). Czy na pewno jest to realne biorąc pod uwagę obecną sytuację? Autorzy, w niniejszym artykule pragną dokonać analizy, czy faktycznie KPO jest instrumentem finansowym, który w deklarowanej przez interesariuszy, niedalekiej przyszłości, pozwoli
27.11.2021

GCT. Przeładowali największą partię ładunku drobnicowego w historii terminala [ZDJĘCIA]

W środę (17 listopada) na terminalu Gdynia Container Terminal (GCT) zakończył się wyładunek ze statku mv Pegasus największej partii ładunku drobnicowego w historii terminala.
18.11.2021

Port Gdynia: oferty w przetargu na operatora terminala kontenerowego i przeładunkowego MFW

W Porcie Gdynia otwarto dziś wstępne oferty złożone w przetargu na nowego operatora terenów, które obecnie zajmowane są m.in. przez Baltic Container Terminal (BCT). O rolę nowego operatora ubiegają się dwie spółki: International Container Terminal Services Inc. oraz Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.
15.11.2021

GCT w Porcie Gdynia. Terminal, który ma wiele do zaoferowania w polskiej grze o offshore

Na trójmiejskim rynku portowym funkcjonują od 2006 roku, na koncie mają 29 projektów elektrowni wiatrowych w Polsce, współtworzyli wiele spektakularnych inwestycji offshore za granicą, a ich roczna przepustowość to ponad 600 tys. TEU. Mowa o Gdynia Container Terminal (GCT), który jest częścią międzynarodowej grupy Hutchison Ports. Z szefem GCT rozmawiamy o doświadczeniach z onshore, udziale w polskim offshore i najbliższych planach.
14.11.2021

Forum Wizja Rozwoju 2021. Efektywność inwestycji w portach

Inwestycyjny boom w portach trwa. Polskie porty zdobywają nowych klientów i biją swoje własne rekordy oraz przygotowują się do nowych wyzwań. W tym momencie wartość trwających inwestycji w polskich portach morskich – w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu – sięga prawie 10 miliardów złotych. Kolejne 15 miliardów zostanie przeznaczone na strategiczne inwestycje do 2030 roku.
30.08.2021

W Porcie Gdynia przeładowuje się wszystko

Port Gdynia to port uniwersalny specjalizujący się nie tylko w obsłudze ładunków drobnicowych, przewożonych w kontenerach i w systemie ro-ro oraz ładunków masowych, ale również dostosowany do przyjmowania i obsługi ładunków ponadgabarytowych, tzw. project cargo.
27.06.2021

Wilson - Short Sea Shipping po norwesku

Przedstawiamy kolejny artykuł z cyklu tekstów przedstawiających floty armatorów, których statki zawijają do polskich portów. Tym razem zaprezentujemy norweską grupę żeglugową Wilson, której kabotażowce są częstymi gośćmi naszych rodzimych portów i stoczni.
03.05.2021

Promocja polskich portów i terminali podczas seminarium na Słowacji

20 kwietnia Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Bratysławie zorganizowała seminarium on-line pod hasłem "Ships, trains, terminals – Polish offer for Slovak business expansion".
22.04.2021

Wyładunek stali w Gdynia Container Terminal (GTC)

We wtorek, 9 marca, w Gdynia Container Terminal (GCT), we współpracy z Laude Smart Intermodal S.A., wyładowano na terminalu ponad 14.000 ton stali w płytach o wadze jednostkowej od 17 do 34 ton. Od środy trwa załadunek towaru na wagony kolejowe.
11.03.2021

Port Gdynia – ekspresowe tempo od prawie 100 lat

Pomimo pandemii Port Gdynia osiągnął w 2020 roku wzrost w ilości przeładunków a prowadzone i planowane ambitne inwestycje przez ten niespełna stuletni port zapowiadają dalszy jego intensywny rozwój.
28.01.2021

Rekordowy rok w Hutchison Ports Gdynia - przekroczono 400 000 TEU

Kilka tygodni po przekroczeniu progu 4 milionów TEU przeładowanych łącznie od rozpoczęcia swojej działalności w 2006 roku Hutchison Ports Gdynia ustanowił nowy rekord.
04.01.2021

Raport PISiL: Wpływ opłaty manipulacyjnej DCT Gdańsk na rozwój transportu intermodalnego w Polsce

Analiza zasadności pobierania „opłaty manipulacyjnej” przez DCT Gdańsk wykazała, że opłata ta nie ma odzwierciedlenia w taryfach innych polskich i zagranicznych terminali morskich. Ponadto czynności, za które jest pobierana, są rozliczane w ramach THC – co w konsekwencji przekłada się na dwukrotne pobieranie opłaty za tę samą czynność – wynika z Raportu Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.
27.07.2020

Powstało nowe połączenie feederowe pomiędzy Gdynia Container Terminal / Hutchison Ports Gdynia a Hamburgiem.

Od 30 czerwca 2020 X-Press Feeders dodał GCT do swojego serwisu GPX, który z częstotliwością 1 zawinięcia w tygodniu łączy porty w rotacji: Hamburg – Gdynia – Gdańsk – Hamburg. Połączenie obsługiwane jest przez statek mv X-Press Mulhacen o pojemności 809 TEU, który wczoraj (wtorek 30 czerwca 2020) po raz pierwszy zawinął na nasz terminal. Obsługa statku przebiegła szybko i bez najmniejszych zakłóceń.
02.07.2020

Unifeeder - duński armator w polskich portach

Dzisiaj kolejny artykuł z cyklu tekstów przedstawiających floty armatorów, których statki zawijają do polskich portów. Tym razem zaprezentujemy duńską spółkę Unifeeder A/S, której kontenerowce dowozowe są częstymi gośćmi naszych terminali. Jednakże jednostki pojawiające się na naszych wodach to nie jedyna obecność tego armatora w Polsce. A to za sprawą tego, że Gdynia jest ważnym punktem na mapie oddziałów tego przedsiębiorstwa i odgrywa w całej układance znaczącą rolę.
01.04.2020

Loconi Intermodal o wyzwaniach rynku intermodalnego w roku 2020

Od kilku lat dynamika przeładunków kontenerów w polskich portach morskich rośnie w rekordowym tempie. To powinno również sprzyjać rozwojowi przewozów intermodalnych. Jednakże, pomimo tych wzrostów, odwozy i przywozy kontenerów koleją z polskich terminali morskich nie przekraczają 25 proc. przeładunków ogółem.
03.03.2020

„Nie ma innego kierunku dla polskiej energetyki niż farmy wiatrowe”. W Warszawie zakończyła się Konferencja Offshore Wind (foto, wideo)

W najbliższej przyszłości, morska energetyka wiatrowa ma stać motorem napędzającym polską gospodarkę. Zgodnie z Polityką Energetyczną Polski do 2040 roku (PEP 2040), do 2027 roku w naszym kraju mają powstać pierwsze inwestycje offshorowe, a do 2040 roku w morskich farmach wiatrowych ma być zainstalowanych 10 GW. O planowanej przez Ministerstwo Energii ustawie o morskiej energetyce wiatrowej, przygotowaniu planu zagospodarowania przestrzennego dla polskich obszarów morskich i łańcuchu dostaw rozmawiano podczas Konferencji Offshore
06.10.2019

Oferty polskich portów dla słowackiego biznesu

4 października 2018 w Żylinie na Słowacji, odbyła się 8. Międzynarodowa Konferencja CMDTUR 2018. Konferencja CMDTUR organizowana jest przez Uniwersytet w Żylinie, odbywa się co dwa lata i skierowana jest do przedsiębiorców oraz naukowców branży TSL ze Słowacji i zagranicy. Podczas tegorocznej edycji jedna sekcja zatytułowana „Oferty polskich portów dla słowackiego biznesu” została całkowicie poświęcona polskim portom. Patronat nad wydarzeniem objęli Krajowa Izba Gospodarki Morskiej, Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Bra
09.10.2018

Tak powstaje nowa obrotnica w Porcie Gdynia (foto, wideo)

W Porcie Gdynia trwa budowa nowej obrotnicy. Dzięki niej do Gdyni będą mogły zawijać statki o długości aż 400 m. Z naszą kamerą podpatrzyliśmy, jak przebiegają prace.
06.05.2018

W GCT nadal bez porozumienia

W Gdynia Container Terminal związkowcy nadal nie doczekali się negocjacji układu zbiorowego pracy. Działania w tej sprawie prowadzone są od kwietnia ubiegłego roku. W połowie lutego natomiast w ramach protestu Komisja Międzyzakładowa NSZZ „Solidarność” Gdynia Container Terminal SA powiesiła na płocie firmy związkowe flagi i baner. Jeśli nic w tej kwestii się nie zmieni, związkowcy grożą strajkiem.
27.02.2018

Gdynia głębokowodna czyli lepiej późno niż wcale

Za 450 mln złotych port gdyński wejdzie do ekskluzywnego klubu portów głębokowodnych z końcem 2021 roku. Projekt współfinansowany będzie przez Skarb Państwa i Unię Europejską. To ponad jedna czwarta tegorocznego budżetu Gdyni, jednego z bogatszych miast w Polsce. Na Bałtyku biletem wstępu jest wymóg 15 m dopuszczalnego zanurzenia statku. Pytany o pogląd w tej sprawie przedstawiciel jednego z największych w świecie armatorów kontenerowych powiedział: lepiej późno niż wcale. Projekt opóźniony jest bowiem, w stosunku do potrz
26.02.2018

Terminale portowe lepiej chronione przed materiałami nuklearnymi

Do końca przyszłego roku w pięciu terminalach kontenerowych w portach w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie mają być zainstalowane najnowszej generacji amerykańskie instalacje wykrywające materiały nuklearne – podał pomorski urząd wojewódzki.
23.11.2017

Droga Czerwona - cierń, który powali olbrzyma?

- Jeśli nastąpi awaria techniczna tzw. estakady, będącej częścią Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni, łączącej autostradę A1, poprzez obwodnicę Trójmiasta z portem gdyńskim, w tym z terminalami BCT – Bałtyckim Terminalem Kontenerowym i GCT(Gdynia Container Terminal), które obsługują około 40% kontenerowych przeładunków morskich w Polsce, to Gdynię, jako miasto i port czeka katastrofa komunikacyjna – mówi Krzysztof Szymborski, prezes Zarządu BCT.
23.10.2017

95. urodziny Portu Gdynia (foto, wideo)

Port Gdynia skończył 95 lat. Z tej okazji w poniedziałek w Teatrze Muzycznym w Gdyni odbyła się uroczysta gala. Nie zabrakło życzeń, podziękowań i prezentacji ambitnych planów na kolejne lata. Czas zaproszonym gościom umilali aktorzy Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni, którzy specjalnie na urodziny gdyńskiego portu przygotowali wyjątkowy program artystyczny.
17.10.2017

Port Gdynia: Rozpoczęcie budowy obrotnicy nawet w ciągu miesiąca (wideo)

Jesteśmy w przededniu podpisania umowy na realizację obrotnicy – poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Jego zdaniem, realizacja inwestycji ma się rozpocząć nawet w ciągu miesiąca. Stworzy ona warunki do przyjmowania w Porcie Gdynia największych statków kontenerowych wpływających na Bałtyk.
27.07.2017

Port Gdynia: Sześć ofert w przetargu na budowę nowej obrotnicy

Sześć ofert wpłynęło w przetargu na budowę nowej obrotnicy w porcie w Gdyni. Inwestycja ma umożliwić przyjmowanie w porcie największych statków kontenerowych zawijających na Bałtyk. Możliwe, że obrotnica będzie gotowa na początku 2018 roku.
01.06.2017

Batalia o głębokowodną Gdynię

Od czasu do czasu ukazują się informacje, iż wielkie oceaniczne statki w Gdyni się nie pojawią – i że nawet jeśli uda się w końcu przebudować tamtejsze akweny i infrastrukturę hydrotechniczną, żaden odpowiedzialny kapitan dużego statku nie zaryzykuje zawijania do tak ciasnego portu. A to nieprawda!
03.04.2017

Od 1 kwietnia zmiany na kontenerowych szlakach - więksi zyskują, mniejsi tracą

Cierpliwość wielu portów i terminali wystawiona została na ciężką próbę. Trzy wielkie alianse, powstałe w wyniku przetasowań, jakie miały ostatnio miejsce w światowej żegludze liniowej, niemal do ostatniej chwili zwlekały z ujawnieniem siatek swoich połączeń żeglugowych, które mają obowiązywać już od 1 kwietnia. Nie było wiadomo kto, kiedy, dokąd, z jaką częstotliwością i jakiej wielkości statkami będzie zawijał. Jeśli nawet zarządy portów i terminali nie wiedziały, co je czeka, to co dopiero mówić o spedytorach, przewoźni
21.03.2017

Port Gdynia podsumował 2016 rok. Był rekordowy (wideo)

Rekordowy rok dla Portu Gdynia. W 2016 r. przychody Zarządu Morskiego Portu Gdynia z działalności wyniosły prawie 205 mln zł, o ponad 12 proc. więcej niż w 2015 roku. Zysk netto wyniósł ponad 60 mln zł, o ponad 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Oficjalne dane zostały zaprezentowane w ZMPG podczas konferencji wynikowej.
14.02.2017

Port Gdynia w 2018 r. będzie przyjmować statki o długości do 400 m

W 2018 r. do portu w Gdyni będą mogły wpływać statki o dł. do 400 m, dużo większe niż obecnie. Ma to umożliwić budowa nowej tzw. obrotnicy. Realizacja inwestycji ma się rozpocząć w tym roku. Niedługo mają być otwarte oferty firm zainteresowanych budową.
21.09.2016

BCT i GCT planują fuzję. Chcą lepiej konkurować z gdańskim DCT

Już w przyszłym roku może dojść do połączenia gdyńskich terminali kontenerowych GCT i BCT. Trwają już w tej sprawie negocjacje między właścicielami obu obiektów.
25.08.2016

Gdynia Container Terminal zakończył trzeci etap rozbudowy

W Gdynia Container Terminal S.A. dobiegł końca „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
15.12.2015

Pierwszy statek przy nowym Nabrzeżu Bułgarskim w Gdyni

Kontenerowiec m/v Moen Island to pierwszy statek obsłużony przy nowo wybudowanej części Nabrzeża Bułgarskiego w gdyńskim porcie.
05.12.2015

Pierwszy statek przy nowym Nabrzeżu Bułgarskim

Kontenerowiec m/v Moen Island to pierwszy statek obsłużony przy nowo wybudowanej części Nabrzeża Bułgarskiego w gdyńskim porcie.
04.12.2015

Do Gdynia Container Terminal przypłynęły kolejne elektryczne suwnice placowe - eRTG

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
18.11.2015

„Super- Post-Panamax”- największe w Polsce urządzenia przeładunkowe w Gdynia Container Terminal

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
20.10.2015

Gdynia Container Terminal oddaje do eksploatacji głębokowodne nabrzeże w ramach III etapu budowy terminalu kontenerowego

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
18.08.2015

Trwa III etap rozbudowy nowego nabrzeża oraz placów składowych Gdynia Container Terminal

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
20.05.2015

Do terminalu GCT w Gdyni przypłynęła nowa suwnica STS

W środę, 22 kwietnia do terminalu GCT w Gdyni, na statku ZEN HUA 19, dotarła nowa suwnica nabrzeżowa S04. Instalacja nowej suwnicy jest ostatnim zadaniem inwestycyjnym realizowanym w ramach II etapu rozbudowy GCT.
23.04.2015

Terminal GCT w Gdyni - rozbudowa, nowa suwnica i korekta przeładunków w I kwartale

Terminal kontenerowy GCT w Gdyni zanotował spadek (o 7 proc.) w przeładunkach kontenerów w I w kwartale 2015 roku. Ogółem obsłużono w tym czasie ok 83 tys. TEU (89 tys. TEU w zeszłym roku). Jednocześnie rozbudowa i nowe inwestycje pozwalają włodarzom terminalu z optymizmem patrzeć w przyszłość.
22.04.2015

Rynek terminali morskich czekają wzrosty

Roczna przepustowość morskich terminali kontenerowych na świecie wzrośnie w ciągu najbliższych pięciu lat o 5,6 procent i wyniesie 840 mln TEU w 2018 r., ocenia brytyjska firma konsultingowa Drewry Maritime Research.
22.12.2014

Trwa budowa nowego nabrzeża oraz placów składowych Gdynia Container Terminal

GCT rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, chcąc uzyskać status czołowego terminalu kontenerowego w regionie Bałtyku.
19.11.2014

Gdynia Container Terminal wchodzi w trzeci etap rozbudowy.

Gdynia Container Terminal S.A. (GCT) rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, chcąc uzyskać status czołowego terminalu kontenerowego w regionie Bałtyku. Podejmowane inwestycje stanowią część programu rozwojowego mającego na celu zwiększenie wydajności i zdolności przeładunkowych GCT, przy maksymalnej trosce o środowisko naturalne.
03.07.2014

PEKAES w nowoczesnym magazynie w Gdyni

Pekaes - jeden z największych operatorów logistycznych w kraju, został najemcą nowoczesnego magazynu wysokiego składowania w Gdyni. Zwiększenie współpracy z działem morskim, bliskość strefy dystrybucyjnej oraz strefy przemysłowej, jak również sąsiedztwo lotniska i obwodnicy to tylko niektóre z wielu korzyści, wynikających z nowej lokalizacji.
20.06.2014

Port Gdynia: magazyn wysokiego składowania oddany do użytku (wideo)

Nowa przestrzeń składowa w Porcie Gdynia - magazyn wysokiego składowania o powierzchni użytkowej ponad 18. tysięcy metrów kwadratowych, został uroczyście przekazany do użytkowania czterem podmiotom, od lat współpracujących z Portem. Jest to kolejnego obiekt wchodzący w skład Centrum Logistycznego gdyńskiego portu.
28.05.2014

Konferencja otwierająca projekt Zagospodarowanie rejonu Nb. Bułgarskiego

3 kwietnia 2014r. o godzinie 13:00 w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. w Gdyni odbyła się otwierająca konferencja informacyjna dotycząca projektu pn. „Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
08.04.2014

Rynek morskich przewozów kontenerowych dzielą coraz większe sojusze

Komisja Europejska zaprasza interesariuszy o składanie opinii do projektu rozporządzenia przedłużającego do kwietnia 2020 roku zwolnienia konsorcjów żeglugi spod stosowania przepisów antymonopolowych.
28.02.2014

Nowe suwnice placowe w Gdynia Container Terminal

15 stycznia do Gdynia Container Terminal S.A. dostarczone zostały dwie nowe suwnice placowe typu eRTG (electrical Rubber Tyred Gantry Crane – elektryczna suwnica placowa na kołach gumowych), wyprodukowane przez firmę Kalmar, wchodzącą w skład grupy Cargotec.
21.02.2014

Zarząd Morskiego Portu Gdynia przejął część Nabrzeża Gościnnego (relacja TV)

27 stycznia 2014r. o godzinie 11.00 w siedzibie ZMPG miała miejsce uroczystość zawarcia umowy między Zarządem Portu a Stocznią Marynarki Wojennej na zakup Nabrzeża Gościnnego. Umowa ma przełomowy charakter, ponieważ stanowi istotny element działań niwelujących ograniczenia nawigacyjne w Porcie Gdynia i tworzy nowe szanse rozwoju dla portu i polskiej gospodarki.
28.01.2014

GCT wnosi skargę na Zarząd Portu w Gdańsku do Komisji Europejskiej

Firma Hutchison Port Holdings, właściciel terminalu kontenerowego Gdynia Container Terminal (GCT), wspólnie z GCT złożyli doniesienie do Komisji Europejskiej na Zarząd Portu w Gdańsku. Skarżący domagają się wstrzymania rozwoju DCT Gdańsk. Podstawą skargi są rzekome nieprawidłowości dotyczące dzierżawy gruntu od portu przez terminal DCT. Z kolei DCT sugeruje, że GCT opiera swój plan rozwoju o pomoc publiczną.
20.12.2013

Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia

Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia - największe pod względem finansowym przedsięwzięcie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. na ostatnim niezabudowanym obszarze gdyńskiego portu.
05.09.2013

Dobre prognozy dla polskich terminali morskich

Rosnący poziom przeładunków w polskich portach kontenerowych oraz możliwość obsługi największych statków, umożliwia przekierowanie do Polski strumienia towarów transportowanych drogą morską, których gros przeładowywanych jest w Europie Zachodniej.
20.08.2013

Port Gdynia: 2013 rok lepszy niż ubiegły

Ponad 28-procentowy wzrost przeładunków zanotował w czerwcu port w Gdyni w stosunku do czerwca ubiegłego roku. Terminale portowe w ostatnim miesiącu przeładowały łącznie 1605 tys. ton towarów, a od początku roku – 8344,3 tys. ton. Pierwsze półrocze tego roku jest lepsze od analogicznego okresu w roku 2012 o 12,6%.
11.07.2013

Port Gdynia przystępuje do drugiego etapu budowy Centrum Logistycznego

Według prognoz ekonomistów najbliższe lata będą należały do branży przeładunków kontenerowych. Port Gdynia sukcesywnie realizuje plany rozbudowy infrastruktury. W czwartek, 14 lutego 2013r. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia przedstawiciele kierownictwa portu i zarządu spółki Przembud Gdańsk, podpisali umowę na budowę liczącego prawie 19 tys. m2 magazynu. Zgodnie z założeniami umowy, nowoczesny magazyn ma zostać oddany do użytku na początku marca 2014r.
15.02.2013

Gdyński port podsumował jubileuszowy rok 2012

Tradycyjna już konferencja prasowa, prezentująca wyniki za rok ubiegły oraz zamierzenia na kolejny rok, odbyła się 5 lutego 2013r. - w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
05.02.2013

APL uruchomił nowe połączenie do GCT

APL uruchomił nowy serwis dowozowy łączący niemieckie porty z Gdynią. Połączenie nazwane Poland Express Service (PEX), obsługiwane jest przy współpracy z Hapag-Lloyd i MOL.
31.01.2013

Gdynia Container Terminal zmienia swoje oblicze. Zakończono budowę placów składowania kontenerów

Gdynia Container Terminal S.A. rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, chcąc uzyskać status czołowego terminalu tego typu w regionie Bałtyku. Podejmowane inwestycje stanowią część programu rozwojowego mającego na celu zwiększenie wydajności i zdolności przeładunkowych GCT, przy maksymalnej trosce o środowisko naturalne.
22.09.2012

Port Gdynia- 90 lat perły Bałtyku

Historia budowy Portu Gdynia była nie tylko przejawem dumy i aspiracji politycznych narodu odrodzonego po 123 latach niewoli, ale też jednym z najbardziej unikalnych przedsięwzięć gospodarczych w Europie lat 20-tych i 30-tych. Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Gdynia przekonuje, że gwałtowny rozwój portu nie jest historią, tylko wydarzeniem, rozgrywającym się na naszych oczach.
18.09.2012

Firmy z Trójmiasta będą naprawiać kontenery dla zachodnich armatorów

Czołowi, zachodni armatorzy statków tną koszty i chcą w Polsce naprawiać kontenery, w których transportują towary do portów na całym świecie. Warsztaty w Skandynawii czy w Niemczech są już dla nich zbyt drogie. Skorzystają na tym porty w Gdańsku i Gdyni, a także polskie firmy, współpracujące z takimi potentatami, jak duński Maersk czy francuski CMA CGM.
12.07.2012

Współpraca polsko-chińska - na progu wielkiej szansy

Według danych agencji Xinhua 2011r. Chiny wydały na konsumpcję więcej niż USA. Ostatnie lata upłynęły pod znakiem ożywionych kontaktów dyplomatycznych (kierunki dalszej współpracy z Chinami były przedmiotem rozmów i ustaleń Komisji Mieszanej RP – ChRL planowanej na koniec maja 2012 roku). Chińczycy cenią sobie stabilność naszej gospodarki i korzystne położenie geopolityczne. Nasz kraj odwiedza rosnąca liczba chińskich misji gospodarczych, z drugiej strony rodzime przedsiębiorstwa coraz chętniej wysyłają swoich przedstawicieli do
11.06.2012

Bałtyckie porty stawiają na kontenery

5,9 mln TEU ( kontenerów o długości 20 stóp) przeładowano w 2011 roku w bałtyckich portach. Ten wynik nawiązuje do okresu koniunktury z lat 2004 – 2008, gdy wzrost przeładunków kontenerowych wynosił średnio 14,4% rocznie. Dobrą sytuację w branży przewozów kontenerowych z powodzeniem wykorzystują także polskie spółki z sektora TLS, które skutecznie pozyskują zagranicznych kontrahentów. Jedną z nich jest notowana na rynku NewConnect spółka Uboat Line SA, która w 2011 roku założyła w Gliwicach międzynarodowe call center.
03.04.2012

Suchy port

W 2011 roku terminale kontenerowe znów się spisały – ich przeładunki były o prawie 30% większe niż rok wcześniej.
28.02.2012

Nie można pozwolić na marginalizację Gdyni!

Rozmowa z Jerzym Czartowskim, wiceprzewodniczącym Rady Interesantów Portu Gdynia, prezesem zarządu Gdynia Container Terminal
18.02.2012

Więcej kontenerów, mniej drobnicy

Wiele towarów, które jeszcze niedawno transportowane były jako drobnica konwencjonalna, coraz częściej przewożone są w kontenerach czy w też w naczepach. Tym samym rynek tego typu ładunków kurczy się. Dlatego trzeba o nie coraz mocniej walczyć, nie tylko ceną, ale również jakością usług i infrastruktury portowej.
16.12.2011

Po co suchy port na Pomorzu?

Tworzenie „suchych portów” kontenerowych to w Europie stosunkowo młoda, acz prężna i uzasadniona ekonomicznie działalność, pozwalająca na optymalizację kosztów i poprawiająca jakość transportu ładunków w głąb lądu.
05.10.2011

Wiatr od morza.

W pasie nadmorskim, na całej długości wybrzeża, Polska ma ok. 20 lądowych elektrowni wiatrowych.
03.10.2011

Do końca roku utrzyma się boom w przeładunkach BCT

- Utrzymywanie nadmiaru mocy przeładunkowych jest potrzebne, aby nie zaskoczyło nas ożywienie w światowym handlu i ładunki nie były kierowane do innych portów nadbałtyckich lub Morza Północnego - mówi Krzysztof Szymborski, prezes zarządu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego (BCT).
14.09.2011

RAPORT- Polskie Porty Morskie w 2010

POLSKIE PORTY MORSKIE W 2010 ROKU- PODSUMOWANIE I PERSPEKTYWY NA PRZYSZŁOŚĆMACIEJ MATCZAK, BOGDAN OŁDAKOWSKI
24.03.2011

Zarząd Morskiego Portu Gdynia i Gdynia Container Terminal łączą siły w celu budowy głębokowodnego nabrzeża

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. i Gdynia Container Terminal S.A. (GCT) podpisały dzisiaj umowę o wspólnym projekcie budowy głębokowodnego stanowiska statkowego przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia.
13.09.2010

Dziękujemy za wysłane grafiki.