• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Trwa III etap rozbudowy nowego nabrzeża oraz placów składowych Gdynia Container Terminal

20.05.2015 18:44 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Trwa III etap rozbudowy nowego nabrzeża oraz placów składowych Gdynia Container Terminal
Trwa III etap rozbudowy nowego nabrzeża oraz placów składowych Gdynia Container Terminal - GospodarkaMorska.pl

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.

Łączna wartość obecnie realizowanej przez GCT inwestycji wyniesie ponad 200 mln zł. Kwota pozyskanej dotacji z funduszy UE wyniesie niemal 60,8 mln zł. Projekt realizowany przez Gdynia Container Terminal w ramach działania 7.4 obejmuje:

a) w zakresie działań budowlanych: rozbudowę Nabrzeża Bułgarskiego wraz z przygotowaniem podtorza pod suwnice nabrzeżowe oraz rozbudowę placów składowych i manewrowych wraz z istniejącą na nich infrastrukturą, w tym rozbudowę terminalu kolejowego.

b) w zakresie zakupu sprzętu niezbędnego do manipulacji kontenerów: zakup 2 suwnic nabrzeżowych typu super-post-panamax, 5 elektrycznych suwnic placowych RTG, 7 ciągników terminalowych oraz 7 naczep kontenerowych.

Prace budowlane postępują zgodnie z harmonogramem. Dobiegają końca prace dotyczące płyty nabrzeża, a także prace ziemne wraz wymianą gruntu pod nowo-powstające place składowe oraz sukcesywnie wykonywana jest nawierzchnia. Równolegle wykonywane są instalacje: sanitarno-kanalizacyjna, elektryczna i teletechniczna. Trwają prace przy budowie ścieżki cumowniczo-odbojowej. Rozpoczęto prace czerpalne w basenie przyległym do Nabrzeża Bułgarskiego.

W wyniku realizacji niniejszego projektu, terminal GCT będzie dysponował łącznie 812 m nabrzeża, w tym:
1. nabrzeżem o długości niemal 375 m i głębokości 11 m,
2. nabrzeżem głębokowodnym o długości 437 m ( w tym 192 m nabrzeża publicznego ZMPG) i głębokości 13,5 m ( z możliwością pogłębienia do 15,5 ) co umożliwi obsługę statków o pojemności do 8 000 TEU.

Po poszerzeniu przez ZMPG obrotnicy wewnątrz portu, GCT będzie w stanie obsługiwać przy Nabrzeżu Bułgarskim statki kontenerowe o pojemności do 14 000 TEU.

Zakończenie III etapu budowy terminalu kontenerowego zwiększy zdolność przeładunkową GCT do ponad 630 tys. TEU rocznie. Docelowo planujemy zwiększanie zdolności przeładunkowej GCT do ponad 1 mln TEU rocznie.

GCT posiada własną bocznicę kolejową, której obecna długość wynosi 475 m (pojemność 24 wagonów czteroosiowych). Po zakończeniu inwestycji długość bocznicy kolejowej obsługującej GCT wynosić będzie 1535 m. W wyniku rozbudowy terminalu kolejowego na GCT możliwe będzie przyjęcie 2 pociągów.

W wyniku rozbudowy terminalu kolejowego na GCT możliwe będzie przyjęcie 2 pociągów kontenerowych jednocześnie ze składem łącznie 60 wagonów.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38925,00 $ tona 0,13% 21 paź
 Cynk 3584,00 $ tona 0,03% 21 paź
 Aluminium 3013,00 $ tona -1,66% 21 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.