Chorwacki tankowiec Verige opuścił Stocznię Remontową Nauta. Jednostka o długości ponad 195 m i szerokości 32 m przeszła swój pierwszy remont w zakresie odnowienia klasy.
W ramach zlecenia wykonane zostały m.in. prace konserwacyjno-malarskie, prace na sterze, śrubie i zaworach. Tankowiec jest klasyfikowany przez towarzystwo Lloyd’s Register of Ships. Jednostka wpisuje się na listę dużych statków odnawianych w stoczni. Niedawno informowaliśmy o zakończeniu remontu Advantage Spring. Tankowiec o długości 274,5 m i szerokości 48 m przeszedł w stoczni standardowy remont konserwacyjno-dokowy, obejmujący demontaż wału i śruby.
Advantage Spring dołączył do grona rekordowych jednostek remontowanych w stoczni Nauta. Najdłuższym statkiem, jaki był dotychczas remontowany w stoczni, był wahadłowy zbiornikowiec MT Grena, należący do norweskiego armatora. Grena (148553 DWT) jest dłuższa od Advantage Spring (156597 DWT) o 2,5 m, jednak biorąc pod uwagę nośność statku, to druga jednostka ma większe możliwości ładunkowe.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej