W środę (17 listopada) na terminalu Gdynia Container Terminal (GCT) zakończył się wyładunek ze statku mv Pegasus. Terminal informuje, że była to największa partii ładunku drobnicowego w jego historii.
- W ciągu trzech dni zostało wyładowanych ponad 33 822 ton stalowych płyt - mówi Adam Czartowski, dyrektor handlowy w GCT.- Tak sprawny przeładunek nie byłby możliwy gdyby nie owocna współpraca z Laude Smart Intermodal S.A., za którą bardzo dziękujemy.
Ostatnia operacja dowodzi, że terminal GCT, który przede wszystkim koncentruje się na przeładunkach kontenerowych obsługuje z powodzeniem obsługę ładunków drobnicowych.
CZYTAJ też: GCT w Porcie Gdynia. Terminal, który ma wiele do zaoferowania w polskiej grze o offshore
- Całość towaru ex mv Pegasus, to partia 33822 ton stalowych slabów, która została dostarczona do portu w Gdyni na terminal GCT jako ładunek importowy z rosyjskiego portu w Sankt Petersburgu - informuje Paweł Śramski, dyrektor ds. żeglugowych z Laude Smart Intermodal S.A..
- Rzeczywiście jak dotąd była to największa jednorazowa dostawa tego produktu przez terminal GCT, chociaż nasza współpraca akurat przy tym towarze nie była ograniczona tylko do tego jednego statku.
I jak dodaje, obsługa mv Pegasus była bardzo sprawna. - Udało się osiągnąć dobową ratę wyładunkową na poziomie 11475 ton, pomiędzy godz. 10.00 w dniu 14.11, a godz. 08.45 w dniu 17.11 - podaje Paweł Śramski. - I za to bardzo dziękujemy służbom terminalu GCT. Jednocześnie te doświadczenia są bardzo dobrym prognostykiem na kolejne lata takiej współpracy pomiędzy nami a GCT.
Dyrektor z Laude Smart Intermodal - jednej z najprężniej rozwijających się firm w sektorze usług transportowych i logistycznych - zauważa również, że polskie terminale stają się wszechstronne w obsłudze towarowej.
- Takie operacje potwierdzają, że terminali nie należy "szufladkować" na zasadzie samej nazwy głównej dla jednego produktu, np. kontenerów, jak w tym przypadku - podsumowuje.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych