• <
HARTWIG SZCZECIN

Port Gdynia: oferty w przetargu na operatora terminala kontenerowego i przeładunkowego MFW

jm

15.11.2021 23:50
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Port Gdynia: oferty w przetargu na operatora terminala kontenerowego i przeładunkowego MFW
Port Gdynia: oferty w przetargu na operatora terminala kontenerowego i przeładunkowego MFW - GospodarkaMorska.pl

W Porcie Gdynia otwarto dziś, 15 listopada, wstępne oferty złożone w przetargu na nowego operatora terenów, które obecnie zajmowane są m.in. przez Baltic Container Terminal (BCT). O rolę nowego operatora ubiegają się dwie spółki: International Container Terminal Services Inc. oraz Gdynia Container Terminal Sp. z o.o.

Postępowanie przetargowe na nowego operatora terenów obejmujących między innymi aktualny BCT ogłoszone zostało 16 sierpnia 2021. Otwarcie wstępnych ofert zostało zaplanowane na poniedziałek, 15 listopada. Nowy operator będzie mógł rozpocząć swoje działania po wygaśnięciu obecnie obowiązującej umowy, czyli po 31 maja 2023 roku.

Przetarg dotyczy dzierżawy terenów o powierzchni 66 tys. mkw, czyli o prawie 1/3 więcej, niż zajmuje obecnie BCT. Docelowo ma się na nim w dalszym ciągu mieścić terminal przeładunkowy kontenerów, ale także elementów morskich farm wiatrowych. Jest to część tymczasowego portu instalacyjnego.

Swoje wstępne oferty w przetargu złożyły tylko dwie spółki: International Container Terminal Services Inc., która jest aktualnym operatorem BCT, oraz Gdynia Container Terminal Sp. z o.o., która jest operatorem innego terminala kontenerowego w Porcie Gdynia - GCT. Udział obu firm w przetargu był spodziewany.

Gospodarka Morska

Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu ograniczonego. Swoje wstępne oferty mogli zgłaszać wszyscy zainteresowani. Do złożenia oferty ostatecznej zaproszone zostaną wybrane firmy. Oferty są oceniane m.in. pod kątem oszacowanych przychodów, liczby przeładowanych kontenerów i oceny koncepcji przeładunku elementów morskich farm wiatrowych. Oferenci zobligowani byli do kontaktu z właścicielami polskich koncesji morskich farm wiatrowych na Bałtyku celem ustalenia warunków niezbędnych do przedstawienia ofert zagospodarowania terenu. Zgodnie z szacunkami Zarządu Morskiego Portu Gdynia, wybór ostatecznej oferty powinien nastąpić do końca stycznia 2022. Przedstawiciele portu zastrzegają jednak, że ten termin może się zmienić w zależności od treści ofert oraz przebiegu negocjacji.

W ostatnim czasie w obu terminalach kontenerowych w Porcie Gdynia – GCT oraz BCT (którego tereny są objęte przetargiem) – odbywały się już przeładunki elementów farm wiatrowych. Zarząd Morskiego Portu Gdynia w zeszłym tygodniu ogłosił także przetarg na m.in. badania geologiczne dna morskiego pod budowę docelowego terminala instalacyjnego dla offshore. Jednocześnie oba terminale notują bardzo dobre wyniki w przeładunkach kontenerów.


Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39475,00 $ tona -1,13% 2 gru
 Cynk 3293,00 $ tona -0,06% 2 gru
 Aluminium 2654,00 $ tona -0,56% 2 gru
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.