W środę 22 października pod hasłami „Mamy prawo do godnej pracy” i „Excelem dźwigu nie ruszysz” odbyła się pikieta pracowników OT Port Gdynia. Związkowcy domagają się zmian w zakresie warunków pracy oraz przepisów BHP.
Według informacji pochodzących z mediów, załoga zgłosiła pięć postulatów. Dotyczą one m.in. doświetlenia placów i magazynów, dodatków za przeładunki i premii świątecznych. Związkowcy sygnalizują również napięcia na tle organizacyjnym i płacowym, w tym kwestie związane z nowym dyrektorem finansowym, który objął stanowisko w lutym tego roku.
Problematyczna dla części załogi jest kwestia zaangażowania zewnętrznej firmy, która ma przeanalizować czas pracy. Związkowcy zwracają uwagę, że taki krok może być wstępem do wypowiedzenia zakładowego układu zbiorowego pracy.
Protestujący podkreślają, że zależy im na rozmowie z kierownictwem spółki i przedstawieniu swoich wątpliwości podczas zaplanowanego na czwartek spotkania z zarządem.
OT Port Gdynia to terminal drobnicowy należący do grupy OT Logistics ze Szczecina. Spółka działa na terenie Portu Gdynia od 2014 roku, po przejęciu Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego. Obecnie zatrudnia ok. 300 osób i świadczy usługi w zakresie przeładunku i obsługi różnorodnych ładunków.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland