Federalna Komisja Morska USA, regulator rynku żeglugi liniowej, ogłosiła zawarcie porozumień ugodowych z Hyundai Glovis Co. Ltd. oraz Olympiad Line LLC (NVOCC Olympiad), dotyczących naruszeń przepisów Shipping Act. Obie firmy zgodziły się na zapłatę kar cywilnych, nie przyznając się jednocześnie do winy.
FMC wykazała, że Hyundai Glovis świadczył usługi przewozowe w handlu liniowym w sposób niezgodny z publikowanymi taryfami, które powinny odzwierciedlać obowiązujące stawki, zasady i opłaty. Regulator ustalił również, że firma działała jako „common carrier” bez odpowiednio opublikowanych taryf, co jest wymogiem prawa amerykańskiego. Naruszenia miały charakter powtarzalny i dotyczyły licznych wysyłek na przestrzeni ponad roku. W ramach ugody Hyundai Glovis zapłacił 1,3 mln USD do U.S. General Fund.
W przypadku Olympiad Line LLC FMC stwierdziła, że NVOCC świadczył usługi również niezgodnie z własnymi taryfami, które – zgodnie z prawem – muszą jasno określać stosowane stawki, klasyfikacje i zasady przewozu. NVOCC Olympiad Line LLC to firma działająca jako nieposiadający własnych jednostek pływających armator wirtualny (NVOCC). Zajmuje się organizacją transportu morskiego, wynajmując przestrzeń ładunkową na statkach od armatorów, a następnie oferuje usługi transportowe swoim klientom. Firma zgodziła się na zapłatę 50 000 USD tytułem kary cywilnej.
Oba porozumienia zakładają uregulowanie kar pieniężnych, przy czym żadna ze stron nie przyznała się do naruszenia przepisów Shipping Act. Środki przekazano na rzecz Ogólnego Funduszu Stanów Zjednoczonych.
Fot: Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania