InvestGDA uruchamia ofertę dwóch parków przemysłowych w Porcie Gdańsk w bliskim sąsiedztwie Baltic Hub: Pomorskiego Centrum Logistycznego (66 ha) oraz Parku Przemysłowego Ku Ujściu (28,4 ha). To obecnie największa i najważniejsza propozycja inwestycyjna dostępna w Gdańsku – skierowana do firm z sektorów logistyki, przemysłu i energetyki.
Największym wyróżnikiem obu parków jest ich położenie – w sąsiedztwie Baltic Hub Container Terminal, jednego z kluczowych węzłów kontenerowych w Europie. Lokalizacja ta zapewnia inwestorom szybki dostęp do globalnych połączeń morskich oraz pełne zaplecze portowe, a w przypadku Ku Ujściu – także infrastrukturę kolejową. Dzięki temu należą do najbardziej perspektywicznych terenów przemysłowo-logistycznych w Polsce Północnej, dając przedsiębiorstwom wymierną przewagę operacyjną: skrócenie czasu dostaw i większą efektywność w zarządzaniu łańcuchami dostaw.
– Naszą rolą jako miejskiej spółki rozwoju gospodarczego jest tworzenie dla inwestorów przestrzeni, która daje realną przewagę – mówi Paweł Orłowski, prezes Zarządu InvestGDA. – Pomorskie Centrum Logistyczne i Park Ku Ujściu to grunty gotowe na projekty, które zdefiniują przyszłość logistyki, przemysłu i energetyki w Polsce Północnej. To jedyna tak strategicznie zlokalizowana i kompleksowa oferta dostępna dziś w Gdańsku – podkreśla Paweł Orłowski.
Pomorskie Centrum Logistyczne (PCL) to 66 ha na terenach portowych w Gdańsku, w sąsiedztwie Baltic Hub Container Terminal i parków logistycznych GLP oraz CTPark Gdańsk Port. Przestrzeń dedykowana nowoczesnym centrom logistycznym i magazynom o temperaturze kontrolowanej, lekkiej produkcji oraz zapleczu dla sektora offshore. W otoczeniu działają już globalni operatorzy, co potwierdza potencjał lokalizacji i efekt skali.
Park Przemysłowy Ku Ujściu to 28,4 ha na terenach portowych. Grunty przygotowane pod duże projekty przemysłowe i energetyczne, z możliwością budowy bocznic kolejowych i w bliskim sąsiedztwie Kanału Kaszubskiego (przystosowanego do obsługi jednostek o zanurzeniu do 9,35 m). To lokalizacja idealna m.in. dla przemysłu ciężkiego.
PCL koncentruje się na projektach z obszaru logistyki i lekkiego przemysłu, a Ku Ujściu – na przemyśle ciężkim, w tym energetyce. Oba tereny wzajemnie się uzupełniają, tworząc dla inwestorów unikalną możliwość wyboru najlepiej dopasowanej przestrzeni, przy jednoczesnym korzystaniu z tego samego otoczenia portowego i infrastrukturalnego.
Tereny są już dostępne dla inwestorów. InvestGDA zachęca do kontaktu i wizyt na miejscu. Szczegóły: https://www.oferta.investgda.pl/
Pomorskie Centrum Logistyczne (PCL):
- dostępna powierzchnia: 66 ha (całość 109 ha),
- MPZP: Powierzchnia biologicznie czynna – 10% powierzchni działki budowlanej objętej inwestycją, powierzchnia zabudowy –maks. 80%, wysokość budynków maks. 40m, wysokość zabudowy maks. 45 m n.p.m.
- otoczenie biznesowe: GLP (190 tys. m²), sąsiedztwo CTP,
- media: energia, woda, gaz, kanalizacja sanitarna, teletechnika w pasach drogowych,
- termin: przetarg listopad 2025.
Park Przemysłowy Ku Ujściu:
- dostępna powierzchnia: 28,4 ha (całość ~62 ha),
- MPZP: Powierzchnia biologicznie czynna – 0%, powierzchnia zabudowy – maks. 80%, intensywność zabudowy maks. 5.
- kolej: możliwość budowy dwóch bocznic,
- port: Kanał Kaszubski (zanurzenie do 9,35 m), bliskość Baltic Hub Container Terminal,
- media: energia, woda, gaz, kanalizacja sanitarna, teletechnika w pasach drogowych ul. Ku Ujściu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland