ew
4 października 2018 w Żylinie na Słowacji, odbyła się 8. Międzynarodowa Konferencja CMDTUR 2018. Konferencja CMDTUR organizowana jest przez Uniwersytet w Żylinie, odbywa się co dwa lata i skierowana jest do przedsiębiorców oraz naukowców branży TSL ze Słowacji i zagranicy. Podczas tegorocznej edycji jedna sekcja zatytułowana „Oferty polskich portów dla słowackiego biznesu” została całkowicie poświęcona polskim portom. Patronat nad wydarzeniem objęli Krajowa Izba Gospodarki Morskiej, Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Bratysławie oraz Słowacko-Polska Izba Handlowa.
Uczestnicy Konferencji zostali powitani przez organizatorów a także przez Ambasadora RP w Republice Słowackiej pana Krzysztofa Strzałkę, który przedstawił zakres współpracy polsko-słowackiej wskazują na istniejące już kontakty handlowe, a także na potencjał szerszej współpracy, w tym przy wykorzystaniu naszych portów.
Podczas sesji plenarnej prof. Maciej Matczak z Uniwersytetu Morskiego w Gdyni przestawił temat: New possibilities for the use of Polish ports in logistics.
Po obiedzie, podczas sekcji zadedykowanej polskim portom, wystąpili przedstawiciele trzech zarządów portów oraz dwóch terminali kontenerowych.
– Zarząd Morskiego Portu Gdynia z prezentacją New turning basin and other advantages of the Port of Gdynia transport mode (prezentował Jakub Koczara)
– Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście z the Best Choice for Slovak and Czech Customers
– Zarząd Morskiego Portu Gdańsk – Leading Hub for Central Europe
– DCT Gdańsk S.A.- Gate for Central and Eastern Europe
– Gdynia Container Terminal – Shortsea and Feeder Terminal with Direct Call Opportunities
Misja do Żyliny była kontynuacją działań Krajowej Izby Gospodarki Morskiej mających na celu promocję polskich portów na rynku Słowackim. W latach ubiegłych w nieco innej formie prezentowano ofertę naszych portów w Bratysławie podczas czerwcowego Polskiego Dnia Morza na Słowacji. W tym roku w czerwcu, na zaproszenie KIGM i Ambasady RP na Słowacji, słowacko-czeska delegacja odwiedziła port w Gdańsku i w Gdyni.
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich
Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny
BBC: firmy z Chorwacji i Włoch pomagają rosyjskiemu przemysłowi zbrojeniowemu omijać sankcje