• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Przetarg na dzierżawę terminala kontenerowego w Gdyni przedłużony do piątku

gm

31.05.2022 21:33 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Przetarg na dzierżawę terminala kontenerowego w Gdyni przedłużony do piątku

Partnerzy portalu

Przetarg na dzierżawę terminala kontenerowego w Gdyni przedłużony do piątku - GospodarkaMorska.pl

Do piątku, do godziny 10 komisja przedłużyła postępowanie w sprawie ofert w przetargu na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia. Wynika to z konieczności rozpatrzenia zagadnienia prawnego związanego z zawarciem umowy – poinformowały władze Portu Gdynia.

Przetarg na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia, obejmującego działalność m. in. dzisiejszego terenu BCT, został ogłoszony 16 sierpnia 2021 roku.

W połowie listopada 2021 roku otwarto oferty. O dzierżawę walczą dwie firmy – International Container Terminal Services oraz Gdynia Container Terminal, które wstępnie przystąpiły do przetargu na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia.

International Container Terminal Services z siedzibą w Manili (Filipiny) jest właścicielem Baltic Container Terminal (Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego) w Gdyni, a Gdynia Container Terminal to działający w sąsiedztwie BCT operator należący do spółki Hutchison.

Po otwarciu ofert komisja miała zdecydować o dopuszczeniu do postępowania i negocjacji. Jak mówił PAP w listopadzie 2021 roku dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Portu Gdynia Maciej Krzesiński, po tym etapie oferenci zostaną poproszeni o złożenie ostatecznych ofert i na ich podstawie zostanie wybrany zwycięzca postępowania.

Władze spółki zakładały, że umowę uda się podpisać do końca pierwszego kwartału 2022 roku. Tak się jednak nie stało.

„Komisja zdecydowała o potrzebie przedłużenia postępowania do piątku do godziny 10. Wynika to z konieczności rozpatrzenia zagadnienia prawnego związanego z zawarciem umowy” – poinformował we wtorek PAP kierownik działu marketingu Portu Gdynia Aleksander Wicka.

Przeznaczeniem terminalu, na który władze Portu Gdynia szukają dzierżawcy, będzie obrót portowo-morski ładunków drobnicowych ze szczególnym uwzględnieniem przeładunku i składowania kontenerów, prowadzenia Tymczasowego Terminalu Instalacyjnego (TTI) morskich farm wiatrowych tj. rozładunku, składowania, wstępnego montażu oraz załadunku komponentów morskich turbin wiatrowych do montażu.

W sprawie przetargu na nowego operatora terminalu do władz gdyńskiego portu pisali ostatnio przedstawiciele związku zawodowego działającego w terminalu BCT. Zdaniem związkowców, postępowanie przetargowe trwa zbyt długo, a zmiana operatora będzie się wiązać ze zwolnieniami pracowników.

Fot. Depositphotos

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.