Do piątku, do godziny 10 komisja przedłużyła postępowanie w sprawie ofert w przetargu na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia. Wynika to z konieczności rozpatrzenia zagadnienia prawnego związanego z zawarciem umowy – poinformowały władze Portu Gdynia.
Przetarg na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia, obejmującego działalność m. in. dzisiejszego terenu BCT, został ogłoszony 16 sierpnia 2021 roku.
W połowie listopada 2021 roku otwarto oferty. O dzierżawę walczą dwie firmy – International Container Terminal Services oraz Gdynia Container Terminal, które wstępnie przystąpiły do przetargu na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia.
International Container Terminal Services z siedzibą w Manili (Filipiny) jest właścicielem Baltic Container Terminal (Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego) w Gdyni, a Gdynia Container Terminal to działający w sąsiedztwie BCT operator należący do spółki Hutchison.
Po otwarciu ofert komisja miała zdecydować o dopuszczeniu do postępowania i negocjacji. Jak mówił PAP w listopadzie 2021 roku dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Portu Gdynia Maciej Krzesiński, po tym etapie oferenci zostaną poproszeni o złożenie ostatecznych ofert i na ich podstawie zostanie wybrany zwycięzca postępowania.
Władze spółki zakładały, że umowę uda się podpisać do końca pierwszego kwartału 2022 roku. Tak się jednak nie stało.
„Komisja zdecydowała o potrzebie przedłużenia postępowania do piątku do godziny 10. Wynika to z konieczności rozpatrzenia zagadnienia prawnego związanego z zawarciem umowy” – poinformował we wtorek PAP kierownik działu marketingu Portu Gdynia Aleksander Wicka.
Przeznaczeniem terminalu, na który władze Portu Gdynia szukają dzierżawcy, będzie obrót portowo-morski ładunków drobnicowych ze szczególnym uwzględnieniem przeładunku i składowania kontenerów, prowadzenia Tymczasowego Terminalu Instalacyjnego (TTI) morskich farm wiatrowych tj. rozładunku, składowania, wstępnego montażu oraz załadunku komponentów morskich turbin wiatrowych do montażu.
W sprawie przetargu na nowego operatora terminalu do władz gdyńskiego portu pisali ostatnio przedstawiciele związku zawodowego działającego w terminalu BCT. Zdaniem związkowców, postępowanie przetargowe trwa zbyt długo, a zmiana operatora będzie się wiązać ze zwolnieniami pracowników.
Fot. Depositphotos
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych