Podczas seminarium „Transport i logistyka – wpływ wojny na Ukrainie, inflacja, zakłócenia w łańcuchach logistycznych” swoją ofertę logistyczną i transportową dla słowackiego biznesu przedstawili reprezentanci polskich firm, w tym terminalu kontenerowego GCT i Portu Gdynia.
Seminarium, które odbyło się 15 marca w Bratysławie zostało zorganizowane przez Ambasadę RP na Słowacji we współpracy ze Stowarzyszeniem Logistyki i Spedycji Republiki Słowackiej, Stowarzyszeniem Przewoźników ČESMAD Słowacja oraz Regionalną Izbą Słowackiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Trnawie. Podstawowym celem spotkania było przedstawienie oferty polskich przedsiębiorstw, dotyczącej transportu i logistyki. W dobie zakłóceń łańcuchów dostaw, spowodowanych najpierw pandemią Covid-19, następnie zaś wahaniami ekonomicznymi, a w końcu wojną na Ukrainie, również słowaccy przedsiębiorcy borykają się z eksportem swoich towarów. W tym czasie z pomocą mogą przyjść polskie przedsiębiorstwa, w tym porty i terminale morskie. Między innymi o ich roli dyskutowali goście i prelegenci seminarium.
Jednym z najważniejszych tematów było przedstawienie możliwości eksportu słowackich towarów drogą morską – m.in. na Wyspy Brytyjskie, do Skandynawii czy do Ameryki Północnej, w czym Polska jest podstawowym partnerem dla śródlądowej Słowacji w obliczu blokady portów u innego sąsiada Słowaków – Ukrainy. Ważne były jednak także nowości i zmiany w transporcie i logistyce na osi wschód-zachód, a także nowe zagadnienia prawne.
W tym roku pośród prelegentów znalazło się wielu reprezentantów polskiej branży morskiej, m.in. z Gdynia Container Terminalu, Baltic Hub, portów w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie-Świnoujściu.
Psy służbowe trenowały w Porcie Gdynia
Rosja stawia na Arktykę. Jeden z tamtejszych portów otwarty dla zagranicznych statków handlowych
Baltic Hub inwestuje w lokalną społeczność. Znamy laureatów konkursu grantowego Busole!
Duże problemy małych portów morskich
Port Gdynia. Udaremniono przemyt wypchanych niedźwiedzi
Białoruś chce wykorzystać port w Murmańsku