Spółka z Wielkiej Brytanii opublikowała na swojej stronie internetowej nowe połączenia z europejskimi portami. Wśród nich jest drugie, cotygodniowe, obsługujące trasę Gdynia-Tilbury-Gdynia.
Rośnie zainteresowanie firm zajmujących się transportem morskim polskimi portami. Fakt, że pojawia się kolejne połączenie do Portu Gdynia ma oznaczać, jest on traktowany jako ważne, europejskie centrum logistyczne. W perspektywie czasu oznacza to większą liczbę odwiedzin statków i co za tym idzie, rosnące przeładunki. Oznacza to także wyzwanie dla łańcucha dostaw oraz pracowników portu, aby skuteczniej realizować operacje związane z obsługą kontenerów i innych rodzajów ładunków na statkach.
Z obsługiwanymi połączeniami można zapoznać się na stronie firmy.
Ellerman jako armator ma długą tradycję (sięgającą XIX wieku) działalności na rynku transportu morskiego. W ramach swojej działalności przedsiębiorstwo zajmuje się tranzytem morskim, obsługując europejskie i azjatyckie porty. Firma rozpoczęła regularne połączenia z Portem Gdynia (do terminalu Gdynia Container Terminal) w marcu ubiegłego roku. Serwis Ellerman City Liners to kolejne połączenie bliskiego zasięgu dla Hutchison Ports Gdynia, operatora GCT. Polskim agentem tego armatora jest gdyńska spółka SAFE Shipping, będąca częścią europejskiej grupy transportowej USS United Shipping Services.
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni