Polska uzyskała największe ze wszystkich unijnych krajów dofinansowanie dla projektów realizowanych przy wykorzystaniu środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility - CEF). Na wsparcie czterech inwestycji – drogowych, kolejowych oraz terminala intermodalnego, Komisja Europejska przyznała Polsce 129,4 mln euro, tj. ok. 550 mln zł. Dofinansowanie wynosi 50% kosztów kwalifikowanych, a więc całkowita wartość inwestycji to ok. 1,1 mld zł.
Dofinansowane projekty:
Prace na linii kolejowej nr 12 Skierniewice – Łuków, most nad Wisłą w Górze Kalwarii
Celem projektu, który uzyskał dofinansowanie w wysokości 52,17 mln euro, jest poprawa jakości połączenia kolejowego na linii kolejowej C-E20, w celu spełnienia wymagań podstawowych sieci TEN-T. Nastąpi to poprzez budowę nowego dwutorowego mostu kolejowego przez Wisłę w ciągu linii kolejowej (zamiast istniejącego jednotorowego), wraz z modernizacją ponad 3 km dwutorowej linii kolejowej na odcinku Góra Kalwaria (zachodni brzeg Wisły) – Kępa Gliniecka (wschodni brzeg Wisły). Realizację inwestycji zaplanowano na lata 2024-2027.
Budowa efektywnej i wysokiej przepustowości infrastruktury drogowej podwójnego zastosowania, odc. drogi ekspresowej S12 Chełm – MOP Teosin
Budowa odcinka drogi ekspresowej S12 o długości ok. 17,6 km uzyskała dofinansowanie w wysokości 64,47 mln euro. Projekt wpisuje się w unijną inicjatywę Korytarzy Solidarności Unia – Ukraina i jest on komplementarny względem dotychczasowego projektu realizowanego wspólnie z Ukrainą, obejmującego odcinek Teosin – granica państwa.
Budowa terminala intermodalnego w centrum logistycznym Portu w Gdyni
Na budowę terminala intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia przyznano dofinansowanie w wysokości 8,39 mln euro. Inwestycji umożliwi obsługę Centrum Logistycznego przez transport kolejowy dzięki budowie torów ładunkowych o długości ponad 740 m, wraz z rampą ładunkową oraz torem dojazdowym i infrastrukturą towarzyszącą.
Budowa multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego na półwyspie Ostrów Grabowski w Porcie Szczecin
Projekt, który uzyskał 4,35 mln euro wsparcia z CEF składa się z dwóch zadań: budowy kolejowej stacji przeładunkowej oraz przebudowy rampy ro-ro, która zapewni sprawny przeładunek kontenerów oraz sprzętu wojskowego.
– Środki z unijnego mechanizmu finansowego CEF stanowią istotny wkład w realizację projektów infrastrukturalnych w Polsce, zwłaszcza tych o charakterze transgranicznym. Warto podkreślić, że dofinansowanie to jest przeznaczane na przedsięwzięcia podwójnego, cywilno-wojskowego zastosowania, a więc przyczynia się również do zwiększenia bezpieczeństwa naszego kraju – powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych