• <

Wynik wyszukiwania - "terminal intermodalny" - Wiadomości

Polskie porty morskie wygenerowały 9,2 mld zł dla Skarbu Państwa. Czy koncepcja Trójportu jeszcze zwiększy te liczby?

Znajdujące się w portach morskich w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie-Świnoujściu terminale przeładunkowe wygenerowały w 2023 roku 9,92 mld zł przychodu dla Skarbu Państwa z tytułu VAT, cła i akcyzy. Eksperci wskazują, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego i realizacja tzw. Trójportu może jeszcze te wpływy zwiększyć.
14.04.2024

Port Gdynia z dofinansowaniem na budowę terminalu intermodalnego

Zarząd Morskiego Portu Gdynia otrzyma dofinansowanie na budowę terminalu intermodalnego przy Centrum Logistycznym Portu Gdynia.
04.02.2024

Terminal intermodalny w Gdyni i inne inwestycje infrastrukturalne z 550 mln zł dofinansowania z CEF

Polska uzyskała największe ze wszystkich unijnych krajów dofinansowanie dla projektów realizowanych przy wykorzystaniu środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility - CEF). Na wsparcie czterech inwestycji – drogowych, kolejowych oraz terminala intermodalnego, Komisja Europejska przyznała Polsce 129,4 mln euro, tj. ok. 550 mln zł. Dofinansowanie wynosi 50% kosztów kwalifikowanych, a więc całkowita wartość inwestycji to ok. 1,1 mld zł.
24.01.2024

2023 w GospodarkaMorska.pl. Przegląd najważniejszych wydarzeń w branży morskiej

Szanowni Państwo, stało się – żyjemy w ciekawych czasach. 2023 rok w gospodarce morskiej w Polsce obfitował w wydarzenia warte odnotowania, a nie brakowało również momentów, które są najzwyczajniej w świecie ważne. Zapraszamy do przeglądu najważniejszych i najciekawszych wydarzeń, jakie miały miejsce w 2023 roku w kraju.
02.01.2024

Opanowany przez Chińczyków port w Taranto ma zostać przejęty przez polskie konsorcjum

Kontrolowany przez chiński kapitał strategiczny port w Taranto na południu Włoch ma zostać, z poparciem USA, "odbity" przez polskie konsorcjum, które ma zainwestować w nadbrzeże 60 mln euro - napisał w czwarte dziennik "La Verita".
08.12.2023

MAG i Balta zbudują magazyn i plac składowy w Porcie Gdańsk. Umowa dzierżawy podpisana

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił w marcu, że konsorcjum znanych w branży firm Morska Agencja Gdynia i Balta wygrało przetarg na najem blisko 5-hektarowej działki na terenie portu. Dziś zainteresowane strony podpisały umowę dzierżawy. Na działce stanie specjalistyczny magazyn.
08.10.2023

Loconi rozbudowuje terminal intermodalny w Radomsku. Pomoże w transporcie kontenerów do i z portów

Spółka Loconi Intermodal S.A. modernizuje i rozbudowuje terminal intermodalny w Radomsku. Pomoże on w transporcie kontenerów do i z polskich portów morskich.
19.09.2023

Nowy lądowy terminal Balticon oficjalnie otwarty

Balticon oficjalnie otworzył kontenerowy terminal intermodalny w Porcie Gdańsk. Na placu docelowo zmieścić się ma ponad 10 tys. teu, wkrótce oddana zostanie także bocznica kolejowa.
21.05.2023

Nowy lądowy terminal kontenerowy BALTICON SA - inwestycja w rozwój transportu intermodalnego

Balticon SA kończy budowę terminalu intermodalnego w Porcie Gdańsk na terenach miasta Gdańska - InvestGDA, w ramach realizacji projektu pn. „Budowa terminalu intermodalnego służącego do przeładunku kontenerów w relacjach droga-kolej, lub kolej-droga, składowania kontenerów oraz czynności usługowych niezbędnych do funkcjonowania kontenerowego transportu intermodalnego”.
17.05.2023

Grupa Azoty rozbuduje port w Policach, by importować zielone surowce spoza UE

Port w Policach docelowo będzie służył do importu surowców dla całej Grupy Azoty takich jak np. zielony amoniak spoza UE oraz do eksportu jej produktów – powiedział PAP prezes Grupy Azoty Tomasz Hinc. Spółka prowadzi rozmowy z PKN Orlen ws. budowy kolejnych zbiorników w porcie – poinformował.
14.05.2023

Koleje Litewskie rozpoczęły transportowanie węgla do Polski z portu w Kłajpedzie

LTG Cargo, spółka transportu towarowego Grupy Kolei Litewskich (LTG), rozpoczęła transportowanie węgla do Polski z portu w Kłajpedzie. Pierwszy pociąg już wyruszył – informuje w poniedziałek LTG. Zakłada się, że miesięcznie do Polski nową trasą będzie przewożone około 5 tys. ton węgla.
09.01.2023

Największy w Europie lądowy terminal przeładunkowy pomoże w transporcie ukraińskiego zboża

Węgrzy otworzyli we wtorek w Fenyeslitke przy granicy z Ukrainą największy intermodalny terminal przeładunkowy w Europie, który ma pomóc w transporcie ukraińskiego zboża do portów nad Adriatykiem. W wydarzeniu wziął udział minister spraw zagranicznych i handlu Węgier Peter Szijjarto.
19.10.2022

Będzie intermodalne połączenie między DCT i Kownem

Litewska firma LTG Cargo uruchamia nowe połączenie intermodalne między Kownem a DCT w Gdańsku.
14.04.2022

Port Gdynia rozpoczyna planowanie Doliny Logistycznej

Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał umowę z firmą HaskoningDHV Polska na „Opracowanie planu rozwoju oraz koncepcji zagospodarowania obszarów Doliny Logistycznej na terenie Gminy Kosakowo wraz ze wstępnym studium wykonalności”.
13.04.2022

Port Gdynia zelektryfikował linię kolejową w zachodniej części [WIDEO, ZDJĘCIA]

W Porcie Gdynia oficjalnie zakończono projekt dotyczący przebudowy i elektryfikacji dostępu kolejowego do zachodniej części portu. Dzięki niemu przewoźnicy będą mogli zrezygnować ze spalinowych lokomotyw, a także wzrośnie ilość towarów, jakie będą mogły przyjechać do gdyńskiego portu koleją.
23.10.2021

Inwestycje infrastrukturalne w województwie kujawsko-pomorskim

Budowa drogi ekspresowej S5 i S10, budowa terminalu intermodalnego w Emilianowie oraz walka z wykluczeniem komunikacyjnym były tematami wizyty roboczej ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka w województwie kujawsko-pomorskim.
14.01.2021

Port Gdynia w czołówce na Bałtyku

Pomimo światowego spowolnienia gospodarczego wynikającego z pandemii tempo inwestycji w Porcie Gdynia nie zwalnia. Udało się osiągnąć rekordowy wynik przeładunków – ponad 24,6 mln ton.
13.01.2021

Do UOKiK wpłynął wniosek o zgodę na utworzenie terminalu intermodalnego

Wpłynął wniosek o zgodę na utworzenie Terminala Intermodalnego Bydgoszczy Emilianowo - poinformował w czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Inwestycja ma być zapleczem logistycznym dla portów morskich, gdzie byłyby gromadzone np. duże partie zboża.
01.01.2021

Rok 2020 pod znakiem ofensywy inwestycyjnej w zespole portów Szczecin-Świnoujście [wideo]

Rok 2020 był rokiem wymagającym, który upłynął w cieniu koronawirusa, z którym mierzył się świat. Jednak pomimo tych trudnych okoliczności inwestycje w portach Szczecin-Świnoujście weszły właśnie w fazę realizacyjną w terenie i idą zgodnie z harmonogramem.
28.12.2020

Świnoujście to modelowe miejsce na terminal kontenerowy! Wywiad z prezesem ZMPSiŚ

Rozmowa z Krzysztofem Urbasiem, prezesem Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Świnoujście to modelowe miejsce na terminal kontenerowy!
23.12.2020

Port Szczecin-Świnoujście przeładował 30-milionową tonę towaru w tym roku 

Pomimo trudnych okoliczności związanych z pandemią koronawirusa zespół portów Szczecin-Świnoujście jest w pełni operacyjny we wszystkich obszarach i wiele wskazuje na to, że zakończy rok z wynikiem niemal identycznym, jak w 2019 roku oscylującym wokół 32 mln ton obsłużonych towarów. Właśnie w portach obsłużono 30-milionową tonę towarów.
16.12.2020

Port Szczecin-Świnoujście: należy wykorzystać możliwości, które daje lokalizacja (wywiad wideo)

- Jeśli uda nam się zrealizować wszystkie zamierzenia inwestycyjne, w 2050 roku będziemy dysponować w zespole portów Szczecin-Świnoujście potencjałem mogącym obsłużyć niemal trzykrotnie więcej ładunków aniżeli obecnie - zapewnia prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Krzysztof Urbaś, z którym rozmawiamy o przełomowej budowie głębokowodnego terminala kontenerowego, pracy w czasie pandemii i olbrzymiej roli społecznej odpowiedzialności biznesu.
26.10.2020

Gigantyczny wzrost przeładunków zbóż w Porcie Gdynia

Rozwój Portu Gdynia w coraz większym stopniu związany jest z potencjałem transportu intermodalnego, który w najbliższych latach stanie się priorytetową gałęzią przewozu towarów zarówno w Polsce, jak i w Europie. Niezbędne do dalszego rozwoju Portu Gdynia jest stworzenie intermodalnego centrum konsolidacji oraz redystrybucji ładunków, czyli tzw. suchego Portu Gdynia. Utworzenie terminali przeładunkowych w głębi lądu, które będą w stanie przyjąć dodatkowe potoki ładunków w połączeniu z inwestycjami realizowanymi w porcie, zwiększy
19.10.2020

Terminale na portowym zapleczu

Z uwagi na pogłębiające się ograniczenia przepustowości infrastruktury kolejowej i drogowej oraz biorąc pod uwagę istniejący układ torowy i drogowy w obrębie portów Gdańska i Gdyni, niezbędne jest stworzenie intermodalnego centrum konsolidacji oraz redystrybucji ładunków w możliwie bliskim sąsiedztwie (na tzw. bliskim zapleczu) obu portów. Utworzony w ten sposób przyportowy hub przeładunkowy ma umożliwić z jednej strony sprawną i efektywną obsługę wszystkich terminali morskich zlokalizowanych w portach Gdańska oraz Gdyni przy wyk
23.09.2020

Port Gdynia rozbudowuje zaplecze w głębi lądu

Wzrost przeładunku portów morskich w coraz większym stopniu związany jest z potencjałem transportu intermodalnego, który w najbliższych latach stanie się priorytetową gałęzią przewozów towarów zarówno w Polsce jak i w Europie. Rosnący wolumen przeładunków sprawia, że konieczna jest budowa zaplecza logistycznego i modernizacje linii kolejowych. Nowością będzie rozwinięcie w Polsce idei „suchego portu” czyli terminala przeładunkowego, który będzie bramą lądową dla trójmiejskich portów.
06.08.2020

Umowa na rozbudowę terminalu w Małaszewiczach podpisana

PKP Cargo Terminale podpisało umowy na modernizację i rozbudowę w latach 2020-2021 terminala intermodalnego w Małaszewiczach wraz z zakupem wyposażenia kosztem ponad 30,6 mln zł netto - podało PKP Cargo w komunikacie prasowym. Inwestycja nastąpi w 2020 i 2021 roku
17.06.2020

Huby przeładunkowe i nowe szlaki handlowe

Według danych Międzynarodowego Forum Transportu do 2050 roku zapotrzebowanie na przewóz towarów na poziomie globalnym może wzrosnąć nawet trzykrotnie.Wydaje się więc, że rozwój tak zwanych hubów przeładunkowych i powstanie nowych szlaków handlowych są nieuniknione. To właśnie w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku w ciągu najbliższych 20 lat Polska może zarobić 48 mld dolarów na wymianie handlowej, a pierwszy transport z Chin mamy już za sobą.
09.01.2020

Spotkanie partnerów projektu COMODALCE

W Zarządzie Morskiego Portu Gdynia w dniach 2-3 października odbyło się spotkanie partnerów projektu COMODALCE.
08.10.2019

Powstanie terminal intermodalny w Emilianowie k. Bydgoszczy

Porozumienie o współpracy na rzecz powstania terminala intermodalnego w Emilianowie koło Bydgoszczy zostało we wtorek podpisane w pobliskiej Brzozie. Głównym celem przedsięwzięcia jest usprawnienie transportu pomiędzy portami nad Bałtykiem i resztą kraju.
17.09.2019

Balticon realizuje kolejny projekt - będzie nowy terminal intermodalny w rejonie Portu Północnego

W lutym 2017 roku spółka Balticon, na 30 lat, wydzierżawiła 10 hektarową działkę od InvestGda. Od lat prowadzący depot kontenerowy, na terenie portu północnego, Balticon rozwija skrzydła i w dodatkowej lokalizacji rozpoczyna budowę nowoczesnego terminalu intermodalnego.
07.05.2019

Wizyta studyjna koordynatorów unijnych: Kurta Bodewiga i Briana Simpsona w Polsce i w Szwecji

Wizyta studyjna unijnych koordynatorów: prof. Kurta Bodewiga (Korytarz Bałtyk-Adriatyk) i Briana Simpsona (Autostrady Morskie) w Gdyni (11.06.br.) i Karlskronie (12.06.br.) wzbudziła duże zainteresowanie wielu interesariuszy obu unijnych przedsięwzięć oraz mediów. Wizyta składała się z wielu imprez towarzyszących, które odbywały się pierwszego dnia na terenie Trójmiasta (Gdańska i Gdyni), drugiego natomiast w Regionie Blekinge w Południowej Szwecji – głównie w Karlskronie i Alveście.
22.06.2018

Polskie porty coraz bardziej atrakcyjne dla sektora TSL z Czech i Słowacji (foto, wideo)

Polskie porty coraz bardziej atrakcyjne dla sektora TSL z Czech i Słowacji. Od czwartku na Pomorzu przebywają uczestnicy wizyty studyjnej z tych krajów, którzy poznają korzyści, warunki i wyzwania wynikające ze współpracy z partnerami w Polsce. Pierwszy dzień poświęcony był Portowi Gdynia oraz portom: Szczecin i Świnoujście.
08.06.2018

Spółki z Grupy PKP CARGO liderami transportu intermodalnego

PKP CARGO S.A. i PKP CARGO Centrum Logistyczne Małaszewicze Sp. z o.o. otrzymały tytuł „Lider Transportu Intermodalnego” odpowiednio w kategoriach „Przewoźnik Kolejowy” i „Lądowy Terminal Kontenerowy”. Wyróżnienia wręczono podczas Gali Forum Transportu Intermodalnego Fracht 2018 w Gdańsku.
16.04.2018

Place manewrowe w Centrum Logistycznym Portu Gdynia

Inwestycje w gdyńskim porcie realizowane są zgodnie ze strategia rozwoju Portu Gdynia do roku 2027 – zawarte w strategii zamierzenia inwestycyjne opiewają na jeden miliard złotych. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. koncentrując uwagę na takich zadaniach jak budowa nowego terminalu promowego czy nowej portowej obrotnicy, dużą uwagę przykłada także do budowy infrastruktury intermodalnej na terenie Centrum Logistycznego.
13.04.2018

Wisła będzie trzecią nogą portów morskich?

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. (ZMPG) w drugiej połowie grudnia 2017 ogłosił przetarg na studium wykonalności dla zagospodarowania Wisły od Gdańska do Warszawy oraz dróg wodnych od Warszawy do granicy z Białorusią i odcinka od Wisły do Zalewu Wiślanego (portu w Elblągu). Powstać ma do końca 2019 roku, a oferty muszą wpłynąć do ZMPG do godz. 11,00 w piątek, 2 lutego 2018. 15 minut później nastąpi otwarcie kopert.
29.01.2018

Port Gdynia chce zbudować nowy terminal intermodalny

Port Gdynia chce zbudować nowy terminal intermodalny o szacunkowym potencjale przeładunkowym 2-3 mln ton. Szacowany koszt budowy to 123 mln zł, z czego 61 mln zł port chce pozyskać z funduszy unijnych.
12.01.2018

Nowe połączenie kolejowe pomiędzy terminalem P&O Ferries w Zeebrugge a Europą Południową

Turecka firma Ekol uruchomiła połączenie kolejowe, które łączy należący do P&O Ferries terminal w belgijskim Zeebrugge oraz terminal intermodalny w Trieście. To oznacza pojawienie się wielu nowych opcji transportowych w Europie.
27.09.2017

Puls Biznesu: Centralny Terminal Intermodalny i Centralny Port Lotniczy pochłoną 35 mld zł

CPK to nie tylko przewozy pasażerskie, ale również hub transportowy o wymiarze regionalnym. Wkrótce rząd powoła pełnomocnika do tego projektu –pisze czwartkowy "Puls Biznesu".
05.04.2017

Nowy terminal intermodalny otwarty w Łodzi

Operator intermodalny Loconi otworzyło kolejny terminal lądowy, tym razem w Łodzi. Jeszcze do 30 maja br. firma posiadała trzy depoty - w Poznaniu, Radomsku i Warszawie. Z początkiem czerwca spółka oferuje swoim klientom czwartą lokalizację i możliwość składania pustych kontenerów Łodzi.
31.05.2016

Zakończono rozbudowę terminalu intermodalnego w Gliwicach

2015 roku zakończył się zgodnie z planem ukończeniem inwestycji na czwartym z pięciu terminali zarządzanych przez PCC Intermodal S.A. – Terminalu Gliwice (Górny Śląsk).
12.05.2016

Otwarto nowy terminal intermodalny w Porcie Gdańsk

Zakończyła się rozbudowa intermodalnego terminalu kontenerowego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego. W ramach kontraktu przebudowany został tam m.in. plac składowania kontenerów, zewnętrzny i wewnętrzny układ komunikacyjny, przedłużone torowisko żurawi portowych oraz powiększona powierzchnia parkingowa.
13.01.2016

PKP Cargo zakończyło rozbudowę terminala intermodalnego w Poznaniu Franowie

Po pięciu miesiącach prac terminal intermodalny PKP CARGO w Poznaniu Franowie zyskał drugi plac manewrowo-składowy i lepszy układ dróg dojazdowych. Dzięki temu można przechowywać na nim więcej kontenerów. Łatwiej też do niego dojechać samochodem ciężarowym. Teraz obiekt ten jest gotowy do obsługi dodatkowych kontenerów transportowanych między Bałtykiem i Adriatykiem.
16.12.2015

Kolejny terminal intermodalny otwarty

Brzeg Dolny to kolejna miejscowość, w której dzięki środkom Programu Infrastruktura i Środowisko (PO IiŚ), powstał nowy terminal intermodalny.
24.09.2015

Nowy terminal intermodalny na mapie Polski

W Jasinie koło Poznania otwarto nowoczesny terminal przeładunkowy kontenerów, łączący dwa środki transportu – drogowy i kolejowy. Inwestycja otrzymała ponad 31,3 mln zł z Programu Infrastruktura i Środowisko.
18.09.2015

Olbrzymia rozbudowa terminala w Swarzędzu

Wczoraj (16 września) został uruchomiony nowy terminal intermodalny w Swarzędzu (k. Poznania). Oznacza to, że CLIP Intermodal Container Terminal poszerzył się o powierzchnię przeładunkową wielkości 8 ha i pojemność 4500 TEU.
17.09.2015

Nowy teminal intermodalny w Swarzędzu

16 września zostanie uruchomiony nowy terminal intermodalny w Swarzędzu. Inwestycja jest zrealizowana wspólnie przez spółkę Clip Logistics, właściciela terminala lądowego (Clip Intermodal Container Terminal) oraz ERS Railways.
13.08.2015

20. urodziny Stena Line i nowy teminal w „prezencie”

19 maja 2015 r. minęło 20 lat od pierwszego rejsu promowego z Karlskrony do Gdyni. Rejs ten odbył prom m/s „Lion Queen” – przewoźnika Lion Ferry, będącego filią Steny Line. Stena Line jest szwedzkim koncernem promowym, z siedzibą w Göteborgu, założonym w 1962 r. przez Stena Allana Olssona. Operuje na 24 trasach, posiada ponad 40 promów, zatrudnia blisko 6000 pracowników.
26.05.2015

Rynek przewozów promowych z Polski do Szwecji w 2014 roku

Statystyki podsumowujące rynek przewozów promowych w 2014 roku pokazują ożywienie w przewozach pasażerskich, przewozach samochodów osobowych oraz w wymianie handlowej między kontynentem a Skandynawią. Liderem posiadającym 45,6 proc. udział w przewozach pasażerskich pozostaje niezmiennie Stena Line, która w 2014 roku może pochwalić się także wzrostem o 3,2 proc. w segmencie samochodów osobowych oraz tytułem lidera wzrostu w przewozach frachtowych. W tym segmencie Stena Line zanotowała aż 13,6 proc.wzrost w porównaniu z 2013
12.02.2015

Przejęcie i co dalej? - Marin Hili o planach Mariner Capital Limited związanych z Portem Gdańskim Eksploatacja SA.

Maltańska spółka Mariner Capital Limited będąca częścią Marin Hili Holdings, przejmuje kontrolę nad ostatnią polską spółką portową - PGE SA. W najbliższych latach możemy spodziewać się w Porcie poważnych inwestycji, nie jest natomiast przesądzone w jakim kierunku zmierzać będą dalsze przekształcenia w jego obecnej strukturze organizacyjnej.
23.01.2015

Przejęcie i co dalej? - Marin Hili o planach Mariner Capital Limited związanych z Portem Gdańskim Eksploatacja SA.

Maltańska spółka Mariner Capital Limited będąca częścią Marin Hili Holdings, przejmuje kontrolę nad ostatnią polską spółką portową - PGE SA. W najbliższych latach możemy spodziewać się w Porcie poważnych inwestycji, nie jest natomiast przesądzone w jakim kierunku zmierzać będą dalsze przekształcenia w jego obecnej strukturze organizacyjnej.
23.01.2015

Wschód zainteresowany współpracą transportową z Barter SA

Firmy z Białorusi, Litwy, Łotwy i Kazachstanu chcą transportować towary za pośrednictwem terminalu przeładunkowego Barter SA. Możliwości rozbudowanej bazy w Sokółce białostocka spółka prezentowała na targach logistycznych Białoruski Tydzień Transportowy.
16.10.2014

BCT Gdynia: Projekt zakupu suwnic zostanie zrealizowany do przyszłego roku

W terminalu kontenerowym BCT Gdynia trwa realizacja projektu pn. „Zakup suwnic nabrzeżowych dla zwiększenia potencjału operacji intermodalnych”. Projekt ma zostać zakończony do przyszłego roku.
01.08.2014

Terminal intermodalny w Gdyni – czas przebudowy

Energopol Szczecin, firmą budowlana o ponad sześćdziesięcioletniej tradycji skupiona dotąd na przebudowie infrastruktury portowej Pomorza Zachodniego po zniszczeniach wojennych i budownictwie hydrotechnicznym, zwycieżyła przetarg na przebudowę terminalu kolejowego w rejonie Nabrzeża Helskiego. Wykonawcę wybrano spośród sześciu oferentów.
05.06.2014

Nowy terminal intermodalny kolej-prom w Karlskronie

W ostatni dzień marca do szwedzkiego portu wjechał pociąg. Pojazd przeładunkowy ściągnął z niego kontener, załadował go na ciężarówkę, która szybko znalazła się na promie. W przyszłości Karlskrona ma się stać intermodalnym oknem Szwecji na świat.
02.04.2014

Ruszyło regularne połączenie kolejowe BCT - Stryków

Bałtycki Terminal Kontenerowy 6 marca 2014 rozpoczął obsługę nowego, regularnego połączenia kolejowego, realizowanego na trasie Gdynia-Stryków. Połączenie obsługuje firma Erontrans, która w Strykowie uruchomiła w tym roku własny terminal intermodalny.
12.03.2014

Szanse polskich morskich terminali kontenerowych

Rozszerzenie liczby i zakresu działania sojuszy wśród globalnych armatorów nie powinno istotnie zmienić sytuacji w przewozach towarów w kontenerach na Morzu Bałtyckim. Przedstawiciele portów i armatorów oceniają, że rynek ten będzie nadal rósł, prawdopodobnie nadal w tempie wyższym, niż w Europie Zachodniej.
11.03.2014

Intermodalnie na Transport Week

Konferencja poświęcona transportowi intermodalnemu odbywała się pod przewodnim tytułem – w poszukiwaniu odpowiedzi na wyzwania przyszłości i efektywność usług transportowych.
06.03.2014

Bothnian Green Logistic Corridor - prekursorski projekt

Bothnian Green Logistic Corridor to jeden z największych projektów transportowych pod względem liczby partnerów. Korytarz biegnie przez terytoria Szwecji, Finlandii, Norwegii, Niemiec oraz Polski. Gdynia jest jedynym polskim portem, który uczestniczy w projekcie. Celem konferencji, która miała miejsce 3 marca 2014r. w Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni, było wyszczególnienie potrzebnych miastu i portowi inwestycji infrastrukturalnych oraz wymienienie wyzwań stojących przed regionem.
04.03.2014

Karlskrona inwestuje w hub intermodalny

Karlskrona Baltic Port, Stena Line, Logent i Green Cargo wraz z władzami miasta Karlskrona angażują się w stworzenie z portu na wyspie Verkö hubu dla ładunków przewożonych w kombinacji kolej/prom zarówno do, jak i z Europy Wschodniej oraz Południowo-Wschodniej. Projekt rozpoczął się jesienią br., a jego zakończenie jest planowane na pierwszą połowę roku 2014.
21.11.2013

Arctic- Adriatic Logistic Conference w Amber Expo

W jaki sposób usprawnić przewozy towarów spożywczych, jak optymalizować transport ryb oraz jak eliminować tzw. puste powroty, na te pytania przedstawiciele branży transportowej oraz producenci żywności, będą mogli znaleźć odpowiedź podczas Arctic-Adriatic Logistic Conference: Optymalizacja procesów logistycznych Polska-Skandynawia.
10.05.2013

Rok 2012 upłynął spółce Cargosped pod znakiem poważnych inwestycji

Cargosped, operator intermodalny z Grupy PKP Cargo Logistics, uruchomił nowy terminal i kolejne połączenie intermodalne. Powiększył także flotę. To jednak nie koniec zmian. Nowy rok spółka rozpoczęła od przeniesienia swojej siedziby.
10.01.2013

HHLA buduje terminal intermodalny w Dąbrowie Górniczej

Port w Hamburgu rozwija sieć swoich połączeń kolejowych. W piątek, 28 grudnia została podpisana umowa o dofinansowanie budowy terminalu intermodalnego w Dąbrowie Górniczej. Kwota dofinansowania to prawie 10 mln zł.
03.01.2013

Cargosped rozbudowuje terminal w Gądkach

Cargosped konsekwentnie realizuje strategię elastycznego dostosowywanie się do potrzeb rynku. Otwarty w lutym br. terminal intermodalny w Gądkach zyskał dodatkową pojemność. 4 lipca oddano do użytku nowe place składowe, znacznie zwiększając jego przepustowość.
17.07.2012

Nowy terminal intermodalny w Szczecinie

Dnia 12 marca b.r. w siedzibie CUPT została podpisana umowa o dofinansowanie dla projektu Budowa terminalu kontenerowego na Ostrowie Grabowskim w Porcie Szczecin- etapI.
13.03.2012

Dziękujemy za wysłane grafiki.