• <

Spółki z Grupy PKP CARGO liderami transportu intermodalnego

ew

16.04.2018 13:09 Źródło: pkpcargo.com
Strona główna Spółki z Grupy PKP CARGO liderami transportu intermodalnego
Spółki z Grupy PKP CARGO liderami transportu intermodalnego - GospodarkaMorska.pl

PKP CARGO S.A. i PKP CARGO Centrum Logistyczne Małaszewicze Sp. z o.o. otrzymały tytuł „Lider Transportu Intermodalnego” odpowiednio w kategoriach „Przewoźnik Kolejowy” i „Lądowy Terminal Kontenerowy”. Wyróżnienia wręczono podczas Gali Forum Transportu Intermodalnego Fracht 2018 w Gdańsku.

Przewozy intermodalne realizowane przez Grupę PKP CARGO dynamicznie rosną. W 2017 roku do PKP CARGO S.A. należała połowa kolejowego rynku przewozów intermodalnych.

– Przyznane PKP CARGO S.A. wyróżnienie potwierdza niekwestionowaną pozycję Spółki, jako lidera transportu intermodalnego w Polsce. Udział tego segmentu w wolumenie naszych usług stanowił w ub. roku już ponad 10% w ujęciu pracy przewozowej. Wpływają na to szybko rosnące przewozy z portów morskich i na Nowym Jedwabnym Szlaku. Wobec dobrych perspektyw rozwoju tych przewozów, realizujemy dwa projekty dotyczące zakupów taboru. Pierwszy – nabycia wagonów platform i drugi – wielosystemowych lokomotyw i wagonów przeznaczonych do przewozów intermodalnych. Liczymy na przyznanie dofinansowania na te projekty ze środków unijnych, co ułatwiłoby nam sprostanie zapotrzebowaniu rynku na usługi intermodalne, zarówno w kraju, jak i za granicą – powiedział odbierając wyróżnienie Grzegorz Fingas, Członek Zarządu ds. Handlowych PKP CARGO S.A.

Z kolei terminal intermodalny w Centrum Logistycznym Małaszewicze jest „bramą do Europy” dla kontenerów przewożonych ze Wschodu do Polski i krajów Europy Zachodniej, w tym w relacjach z Chin po Nowym Jedwabnym Szlaku. Szybko rosnące przewozy z tego kierunku skłaniają do inwestowania w rozbudowę terminalu.

– Jesteśmy zaangażowani w projekt, który dotyczy przeprowadzenia prac budowlano-montażowych w terminalu intermodalnym wraz z zakupem urządzeń technicznych, maszyn lub sprzętu. Możliwe dofinansowanie tego projektu wynosi do 50 proc. kosztów. Pozwoli nam to usprawnić obsługę coraz większego wolumenu kontenerów przewożonych ze Wschodu przez przejście graniczne Brześć-Terespol – podkreślił Jarosław Tarasiuk, Prezes Zarządu PKP CARGO Centrum Logistyczne Małaszewicze Sp. z o.o.

Grupa PKP CARGO dysponuje także innymi wpisującymi się w sieć krajowych i międzynarodowych połączeń terminalami kontenerowymi, m.in. w Warszawie, Gliwicach, Mławie i Poznaniu-Franowie, którymi zarządza Spółka PKP CARGO CONNECT.

Przed segmentem intermodalnym Grupy rysują się szanse dalszego dynamicznego rozwoju, stoją też wyzwania. Zdaniem Grzegorza Fingasa zaliczyć do nich można m.in. wykorzystanie położenia Polski na przecięciu korytarzy transportowych Północ-Południe i Wschód-Zachód, rozwój infrastruktury liniowej i punktowej oraz digitalizację procedur związanych z procesem przewozowym.

Źródło:
pkpcargo.com

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,14% 23 maj
 Cynk 3776,00 $ tona 0,59% 23 maj
 Aluminium 2962,00 $ tona 1,09% 23 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.