Spółka Loconi Intermodal S.A. modernizuje i rozbudowuje terminal intermodalny w Radomsku. Pomoże on w transporcie kontenerów do i z polskich portów morskich.
Oficjalne rozpoczęcie prac nastąpiło 14 września. Zakończenie inwestycji ma nastąpić w listopadzie przyszłego roku. Generalnym wykonawcą jest wrocławski Atlas Ward Polska.
Terminal intermodalny Loconi Intermodal S.A. w Radomsku stanowi ważny węzeł kolejowo-drogowy, dzięki któremu spółka realizuje przewozy kontenerów z i do portów polskich. Spółka nabyła i rozpoczęła działalność na nieruchomości przy ulicy Kraszewskiego w Radomsku w 2011 r. Każdego tygodnia organizuje 8-10 pociągów intermodalnych z i do polskich portów i obsługuje ponad 100 klientów rozproszonych w promieniu ok 200 km od terminalu.
W ramach planowanej inwestycji Loconi Intermodal planuje remont powierzchni manewrowej i składowej terminalu, zwiększenie powierzchni operacyjnej oraz uruchomienie drugiej bocznicy przeładunkowej. W efekcie terminal podwoi swoje zdolności przeładunkowe oraz zyska możliwość obsługi plandek oraz nadwozi wymiennych.
– Jest to dla nas szczególny, długo wyczekiwany dzień. Terminal w Radomsku darzymy szczególnym sentymentem, ponieważ był to nasz pierwszy terminal intermodalny, który uruchomiliśmy w Polsce i który zaskoczył nas tym, jak dynamicznie rozwijał się popyt na jego usługi. Już po zaledwie kilku latach od pierwszych pociągów nadanych na ten terminal, 80% możliwości operacyjnych terminalu było na wyczerpaniu. Dostawy intermodalne okazały się bardzo pożądaną i bardzo efektywną alternatywą dla klientów, którzy wcześniej mogli polegać wyłącznie na transporcie drogowym kontenerów. Wraz z coraz większymi wyzwaniami, z którymi mierzą się przewoźnicy drogowi, widzimy bardzo silny trend wzrostu zapotrzebowania na intermodal w Polsce. Wierzymy, że rozbudowa terminalu będzie odpowiedzią na to rosnące zapotrzebowanie – mówi Lidia Dziewierska, prezes Zarządu Loconi Intermodal S.A.
Spółka zakłada, że w efekcie inwestycji terminal stanie się najnowocześniejszym tego typu obiektem w tym rejonie Polski i zachęci kolejne międzynarodowe firmy do lokowania swoich magazynów w Radomsku oraz okolicach. Będzie to również duże wsparcie dla przedsiębiorców - eksporterów i importerów z centralnej Polski, którzy jeszcze nie korzystają z usług przewozów intermodalnych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął