Paweł Kuś
Zakończyła się rozbudowa intermodalnego terminalu kontenerowego w rejonie Nabrzeża Szczecińskiego. W ramach kontraktu przebudowany został tam m.in. plac składowania kontenerów, zewnętrzny i wewnętrzny układ komunikacyjny, przedłużone torowisko żurawi portowych oraz powiększona powierzchnia parkingowa.
Całkowity koszt realizacji projektu opiewa na 26,9 mln zl. Projekt jest dofinansowany ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
- Rozbudowa zwiększy zdolność przeładunkową terminalu i konkurencyjność Portu Gdańsk. To dopiero pierwszy z etapów rozbudowy naszego obiektu. W obecnym roku planujemy wydać kolejne 100 mln zł na potrzebne inwestycję – mówiła na uroczystości otwarcia Dorota Raben, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Port Gdański jest ważnym międzynarodowym węzłem komunikacyjnym. Położony w centralnej części południowego wybrzeża Morza Bałtyckiego łączy kraje skandynawskie z Południowo-Wschodnią Europą na trasie Transeuropejskiego Korytarza Transportowego. Nowa inwestycja zlokalizowana jest w Porcie Wewnętrznym usytuowanym wzdłuż Martwej Wisły i Kanału Portowego, na terenie o powierzchni ponad 37 tysięcy mkw.
Przebudowie uległ plac składowy kontenerów na powierzchni ok. 2,6 ha po wschodniej stronie ulicy Wielopole wraz z placem składowym dla kontenerów zawierających materiały niebezpieczne na powierzchni ok. 0,12 ha. Przebudowany został też zewnętrzny i wewnętrzny układ komunikacyjny na powierzchni ponad 1 ha, razem z nowym wjazdem na teren terminalu, placem manewrowym i postojowym oraz parkingiem o powierzchni około 800 mkw. Ponadto zakres prac zawierał rozbudowę całej infrastruktury sieciowej na terenie terminalu, w tym sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej i gazowej.
Inwestycja w liczbach:
• 37 100 m² - powierzchnia terenu budowy
• 800 m² - powierzchnia parkingu
• 25 700 m² - powierzchnia przebudowy placu składowego kontenerów, w tym 1.200 m² powierzchnia placu - składowania materiałów niebezpiecznych
• 10 600 m² - powierzchnia przebudowy układu komunikacyjnego
• 680 m - rozbudowa sieci kanalizacji deszczowej
• 1 350 m - rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej
• 900 m - rozbudowa sieci wodociągowej
• 120 m - przebudowa sieci gazowej
• 50 m - rozbudowa torowiska żurawi portowych
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek