• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Do UOKiK wpłynął wniosek o zgodę na utworzenie terminalu intermodalnego

01.01.2021 19:21 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Do UOKiK wpłynął wniosek o zgodę na utworzenie terminalu intermodalnego

Partnerzy portalu

Do UOKiK wpłynął wniosek o zgodę na utworzenie terminalu intermodalnego - GospodarkaMorska.pl
fot. pixabay

Wpłynął wniosek o zgodę na utworzenie Terminala Intermodalnego Bydgoszczy Emilianowo - poinformował w czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Inwestycja ma być zapleczem logistycznym dla portów morskich, gdzie byłyby gromadzone np. duże partie zboża.

Jak wyjaśnił UOKiK, koncentracja ma się dokonać w formie utworzenia przez Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny, Polskie Koleje Państwowe oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wspólnego przedsiębiorcy na bazie zawiązanej przez KOWR spółki celowej Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo.

Spółka została zawiązana przez KOWR. Po otrzymaniu zgody Prezesa UOKiK na koncentrację do Spółki przystąpi PKP i BPPT.

Zakres działalności Spółki będzie obejmował realizację inwestycji polegającej na budowie terminala intermodalnego (transport/logistyka) na nieruchomości położonej w Emilianowie k/Bydgoszczy. Realizacja wyżej wskazanej inwestycji rozpocznie się po przystąpieniu PKP i BPPT do Spółki.

KOWR jest państwową osobą prawną – agencją wykonawczą w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, która sprawuje kontrolę nad kilkudziesięcioma przedsiębiorcami z branży rolniczej i hodowlanej. PKP jest powstałą w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe spółką holdingową kontrolującą przedsiębiorców działających w branży kolejowej. BPPT jest kontrolowaną przez Miasto Bydgoszcz spółką oferującą przedsiębiorcom tereny inwestycyjne oraz powierzchnie biurowe i powierzchnie centrum technologicznego znajdujące się na obszarze tego parku przemysłowo-technologicznego w Bydgoszczy.

Terminal w Emilianowie ma pełnić rolę tzw. portu suchego i być zapleczem dla portu zbożowego m.in. w Gdyni. Do takiego terminala docierałyby kontenery np. drogą kołową i byłyby dalej dystrybuowane np. koleją do portu morskiego. Inwestycja ma powstać w ramach Krajowego Programu Odbudowy, na jej realizację potrzebna jest zgoda Komisji Europejskiej. (PAP)

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.