Irak podpisał wartą 2,6 mld dolarów
umowę z południowokoreańskim Daewoo Engineering & Construction
na budowę pierwszego etapu portu handlowego Faw, który miałby
powstać na południu kraju.
W ramach podpisanego w Bagdadzie
kontraktu Daewoo E&C zajmie się pracami konstrukcyjnymi, w tym
zbuduje pięć stanowisk do rozładunku statków oraz plac dla
kontenerów.
- Daewoo przeprowadzi także prace
pogłębiarskie w celu stworzenia kanału nawigacyjnego –
powiedział Farhan al-Fartousi, dyrektor generalny irackiego General
Company for Ports.
Pierwsza faza powinna pozwolić na przyjęcie do portu trzech milionów kontenerów, a wszystkie prace budowlane powinny zakończyć się za około cztery lata - powiedział Fartousi.
Na razie, aby przyjmować statki towarowe, Irak musi polegać głównie na porcie Umm Qasr na południu, który znajduje się na szczycie strategicznej drogi wodnej Zatoki.
Port Faw będzie głębszy, co pozwoli na przyjmowanie największych kontenerowców.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie